3 טיפים לשיווק עסקים בתקופת מלחמה

 

 
 

אבי אמיתי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/07/2014

1. אם אתה לא יכול למדוד את זה אתה לא יכול לנהל את זה...

איסוף וניהול מידע הוא אלמנט הכרחי לכל עסק בכל זמן נתון. כאשר תנאי השוק משתנים בעקבות מלחמה וחוסר ודאות,  גם הצרכים של לקוחותיך משתנים. היום קיימים כלים אינטרנטיים קלים לשימוש, המספקים מידע מקיף ומדוייק על התנהגות הלקוחות שלך בעבר ובהווה. מידע מדוייק על התנהגות הגולשים, מה מעניין אותם מדוע הם נוטשים את האתר שלך, מה הם מחפשים באתרים אחרים, מהן המגמות בנסיקה ומה המגמות בירידה, לדעת מה כותבים עלייך או על העסק שלך בכל שניה נתונה בארץ ובעולם (מחמאות, תלונות, סתם רכילות רעה). הנתונים הללו מאפשרים לכל עסק לדעת מהם השרותים והמוצרים שלקוחות מעוניינים לרכוש ומה המגמות בתעשייה ובפלח שוק אותו אתם משרתים.
מדידה של תנועת גולשים, הרגלי צפיה וצריכה חשובים כפליים כאשר המשק חווה האטה כלכלית בעקבות מצב בטחוני. מכיוון שהעסק חווה ירידה בהכנסות חשוב להקפיד שכל נקיטה בפעולה שיווקית תמצה את החזר ההשקעה בעבורה. יש לבדוק את כדאיותה של כל פעולה שיווקית (ROI  ) שאתם מבצעים.

2. גיוס לקוח חדש עולה פי 7 מאשר לשמר לקוח קיים

במהלך הקריירה שלי כמנטור עסקי המשפט הזה הוכיח את עצמו שוב ושוב ללא קשר לתחום העסק או סוג הלקוחות אליו הוא פונה. בתקופת מלחמה כאשר הכנסות העסק בירידה, גם תקציב השיווק מוגבל. לכן יש לבחור בערוצי שיווק וגיוס בעלי החזר השקעה מייטבי. התמקדות בלקוחות קיימים בתקופה קשה יכולה לעזור לעודד עסקאות חוזרות, ובכך להגביר את המכירות. ניוזלטר ללקוחות קיימים, משלוחים ושרות עד בית הלקוח (גם אם בימים כסדרם העסק שלכם לא מציע שרות כזה).
עסק שליבת הפעילות שלו מתנהלת בעיקר באינטרנט נפגע פחות בזמן מלחמה, ואנו עדים לכך שככל שמבצע צוק איתן נמשך כך יותר ויותר אנשים נוטים פחות להסתכן ביציאה החוצה ומעדיפים לערוך את הקניות שלהם באינטרנט. עם זאת גם עסקים מסורתיים ונותני שירות יכולים לפתח מוקדי רווח נוספים באמצעות האינטרנט.

הפעילות ירדה? זה זמן טוב לקחת יוזמה להכנס למערכת ניהול הלקוחות שלכם (CRM) וליצור קשר טלפוני עם לקוחות קיימים. לא תמיד ללקוחות יש זמן ליצור קשר עם הספק שלהם ולהתלונן בעיקר בתקופת מלחמה שמלווה בלחצים ודאגות.
אין צורך למכור שום דבר, לקוחות ידעו ולהעריך שהתקשרת רק בשביל לשמור על קשר ולבדוק אם הכל בסדר.

3. היו נגישים !

מחקרים ונתונים סטיסטיים מראים בבירור כי כל שנה סבלנות הגולשים לאתרים קשים לניווט יורדת במאות אחוזים והם נוטשים תוך כמה שניות, לדוגמא אתרים שאינם בנויים בטכנלוגיה עדכנית וידידותית למכשירים ניידים. במצבי מלחמה וחירום הגולשים מפתחים אפס סבלנות לאתרים שאינם ידידותיים למשתמש.

אני מניח שאתם לא מנהלים עסק ללא אתר אינטרנט עדכני שמקודם במנועי חיפוש.  אך לקוחות פוטנציאלים שלכם נמצאים בתנועה ומשתמשים במכשירים ניידים (טלפונים חכמים, טאבלטים) על מנת לחפש מידע, שרותים  ומוצרים.
האם האתר שלכם מותאם למכשירים ניידים ? האם ניתן להבין במספר שניות מה אתם משווקים? מספר הטלפון שלך באתר הוא כזה שניתן לחייג בקליק מכל טלפון חכם?

לפניכם דוגמא לאתר שמותאם באופן מלא למכשירים ניידים - www.aviamitai.com

הכותב: אבי אמיתי, מנטור עסקי ומומחה באסטרטגיות שיווק דיגיטאלי, מנכ"ל חברת B2W









 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי וביןבהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x