רשות ניירות ערך סוגרת עוד פירצה >> הנפקת אגרות תחוב של חברות זרות תוכפף לחוק ניירות ערך

כך במסגרת טיוטא להערות הציבור, ראוי לציין כי כחלופה לאפשרות זו בוחנת הרשות אפשרות להחיל את הדין שנהוג בארה"ב במדינת דלאוור

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
29/01/2015

מוצע להלן לתקן את התוספת הרביעית ולהוסיף במסגרתה הוראות נוספות מתוך חוק החברות והתקנות מכוחו אשר יחולו גם על חברות שהתאגדו מחוץ לישראל המציעות ניירות ערך לציבור.

הצעה זו עניינה בשתיים.

ראשית, בקשר עם חברות שהתאגדו מחוץ לישראל המציעות תעודות התחייבות לציבור ("חברת אגרות חוב"), אשר בעת האחרונה הגיעו מספר לא מבוטל מהן לפתחו של שוק ההון הישראלי וביצעו הנפקות של אגרות חוב בהיקפים ניכרים. בשנת 2011 נחקק תיקון 17 לחוק החברות שבמסגרתו הוכפפו חברות אגרות חוב לכללי ממשל תאגידי הדומים לאלה החלים על חברות ציבוריות, בשינויים המחויבים. בעקבות זאת, תוקן גם סעיף 39א לחוק ונקבע כי הוראותיו יחולו גם בקשר עם חברה שהתאגדה מחוץ לישראל ומציעה תעודות התחייבות לציבור כפי שיקבע בתוספת הרביעית. לאור האמור מוצע כעת לתקן את התוספת הרביעית לחוק ולעגן בה הוראות מתוך חוק החברות ביחס לחברות אגרות חוב, אשר מקבילות, ככלל, להוראות חוק החברות שקבועות ביחס לחברות המציעות מניות לציבור ובשינויים המחויבים.

מוצע עוד להחיל ביחס לחברות שהנפיקו תעודות התחייבות לציבור בישראל גם את סעיף 350 לחוק החברות העוסק בהסדרים בין החברה לבין בעלי מניותיה ונושיה. זאת, לאור חשיבותו של סעיף זה והוראותיו בקשר עם הסדרי חוב בין חברה לבין מחזיקי תעודות ההתחייבות.

שנית, מוצע להוסיף לתוספת הרביעית מספר הוראות נוספות מתוך חוק החברות ביחס לחברות שהתאגדו מחוץ לישראל המציעות מניות או תעודות התחייבות כאחד. מרביתן של ההוראות הללו הוספו לדיני החברות הישראלים בתיקוני חקיקה שבאו לאחר חקיקת סעיף 39א והתקנת התוספת הרביעית לראשונה, ובכלל זה בתיקונים 17 ,16 ו - 20 לחוק החברות. בכלל זה, עיגון של סמכות הרשות להטיל עיצומים כספיים בגין הפרת הוראות מסוימות בחוק החברות; החובה למנות ועדה לבחינת הדוחות הכספיים; החובה למינוי יושב ראש דירקטוריון ועוד.

לתיקון זה של התוספת הרביעית קיימת חשיבות רבה לצורך מניעת "ארביטרז' רגולטורי", שביטויו בפער בין הוראות דיני החברות החלים על חברות שהתאגדו בישראל ומציעות מניות ואגרות חוב לציבור בישראל לבין חברות שבחרו להתאגד במדינה זרה.

שנית, הכרה בדין הדלאוורי כחלופה להוראות התוספת הרביעית - פניה לקבלת עמדת הציבור אגב קבלת הערות הציבור ביחס לתיקון התוספת הרביעית לחוק כמפורט לעיל, מבקש סגל הרשות לקבל את עמדת הציבור בסוגיה נוספת בקשר עם סעיף 39א לחוק. היא, האם ראוי להכיר בדיני מדינות קונקרטיות כדינים ראויים, אשר יש בהם בכדי להגן די הצורך על ציבור המשקיעים, באופן שביחס לחברות שהתאגדו במדינות אלו יקבע בחוק כי לא ידרשו לעמוד בהוראות סעיף 39א לחוק (כך שסעיפי חוק החברות ותקנותיו המפורטים בתוספת הרביעית לא יחולו לגביהן).

בפרט, מבקש סגל הרשות את עמדת הציבור בקשר עם הדין הדלווארי והאם יש בו בכדי להבטיח די הצורך את עניינו של ציבור המשקיעים בישראל, באופן שקיימת הצדקה לקבוע בחוק כי על חברה שהתאגדה בדלאוור המבקשת להציע ניירות ערך לציבור בישראל לא יחולו הוראות סעיף 39א לחוק, או לחילופין אילו תוספות נחוצות ביחס לדין זה כדי להבטיח די הצורך את עניינו של ציבור המשקיעים בישראל.

בעניין זה מבקש סגל הרשות לקבל את עמדת הציבור גם ביחס לנחיצותה של קביעה מסוג זה, והתועלות והחסרונות הטמונים בה.







הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן – בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x