מבנה אחיד להעברת מידע ונתונים בשוק החיסכון הפנסיוני

רפורמת הניוד בין מוצרי החיסכון הפנסיוני וכניסתם של הבנקים לתחום הייעוץ הפנסיוני חידדו את הצורך להסדיר את תהליכי העברת המידע והכספים בין הגורמים השונים בשוק החיסכון הפנסיוני

 

 
 

אגף הפיקוח על שוק ההון
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
02/03/2015

בתוקף סמכותי לפי סעיף 6'ב לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים ביטוח, התשמ"א-1981, סעיפים 62ד' לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל), התשס"ה-2005, סעיף 31ב לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ייעוץ, שיווק ומערכת סליקה פנסיוניים), התשס"ה-2015, ולאחר התייעצות עם הוועדה המייעצת, אני מורה כדלקמן:
1 . כללי
רפורמת הניוד בין מוצרי החיסכון הפנסיוני וכניסתם של הבנקים לתחום הייעוץ הפנסיוני חידדו את הצורך להסדיר את תהליכי העברת המידע והכספים בין הגורמים השונים בשוק החיסכון הפנסיוני, לרבות לצורך מתן ייעוץ פנסיוני או שיווק פנסיוני. זאת, במטרה לייעל את תהליכי העבודה, להסיר חסמים טכנולוגיים, לעודד ולתמוך בקיומו של שוק תחרותי, משוכלל ומפותח, תוך הגברת השקיפות ושיפור מהימנות וזמינות המידע הרלוונטי לחסכונותיו הפנסיוניים של הציבור.

חוזר זה קובע מבנה של "רשומה אחודה", אשר תשמש את הגופים המוסדיים, בעלי הרישיון וצרכני מידע נוספים בתחום החיסכון הפנסיוני, במסגרת הפעולות העסקיות השונות המתבצעות ביניהם, תוך הבטחת העקרונות הבאים:

א. קבלת מידע והעברתו באופן שלם, מדויק, מהימן וזמין, הניתן לשליפה ואחזור במהירות ובאפקטיביות לצורך עמידה בהוראות הדין;
ב. הסדרת המבנה והתוכן של פרטי המידע והנתונים המועברים בין יצרני המידע וצרכניו השונים בתחום החיסכון הפנסיוני.
בנוסף, חוזר זה קובע את הנסיבות שבהתקיימותן יהא בעל רישיון וגוף מוסדי מחויב להעביר את המידע הנדרש, ביחס לכל ממשק וממשק.

2 . הגדרות
בעל רישיון - כהגדרתו בחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ייעוץ, שיווק ומערכת סליקה פנסיוניים), התשס"ה-2005גוף מוסדי - כהגדרתו בחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים (ביטוח), התשמ"א-1981; מסלקה פנסיונית מרכזית - מערכת סליקה פנסיונית מרכזית, כהגדרתה בחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים
(ייעוץ, שיווק ומערכת סליקה פנסיוניים), התשס"ה-2005;
מוצר פנסיוני - מוצר פנסיוני לרבות תכנית ביטוח שאינה כלולה במוצר פנסיוני ואינה נמכרת אגב אותו מוצר כהגדרתה בסעיף 31ט(ז)(1) לחוק, למעט תכנית ביטוח כאמור הכלולה במוצר ביטוח שאינו מוצר פנסיוני.

3 . מידע ונתונים
חוזר זה מגדיר פורמט אחיד להעברת מידע ונתונים בין יצרני מידע וצרכניו השונים בתחום החיסכון הפנסיוני, תוך הגדרת מבנה הנתונים, סכימת הנתונים, תוכן השדות המועברים והנסיבות שבהתקיימותן יש להעביר מידע כאמור. מידע העובר בין יצרני המידע וצרכניו יועבר במתכונת אחידה ויהיה מבוסס על קובץ אלקטרוני במבנה XML, המאפשר גמישות לגבי תוכן הנתונים. כך, מידע המתייחס למספר לקוחות, מספר חשבונות לקוח ומספר מוצרים פנסיוניים, יהא ניתן להעברה בקובץ אחד. המידע יועבר באמצעות תקשורת נתונים מוצפנת ומאובטחת, כך שלא ניתן יהיה לגשת אליו ללא הרשאת הנמען.

המבנה האחיד יפורסם בחלקים בהתאם לממשקים המפורטים להלן:
א. ממשק אחזקות - קובע את פרטי המידע שעל גוף מוסדי להעביר לחוסך שביקש זאת באמצעות מסלקה פנסיונית מרכזית או לבעל רישיון, על מנת להציג סטאטוס עדכני של נתוני לקוח, על מוצריו הפנסיוניים השונים (לרבות מידע לגבי צבירות החיסכון), נכון לתאריך חתך מסוים. קובץ כאמור יימסר במסגרת התקשרות למתן ייעוץ פנסיוני מתמשך או שיווק פנסיוני.
ב. ממשק טרום ייעוץ - קובע את פרטי המידע שעל גוף מוסדי להעביר לבעל רישיון בשלב ההכנה למתן ייעוץ פנסיוני או שיווק פנסיוני לראשונה.
ג. ממשק ניוד - קובע את פרטי המידע שיועברו בעת העברת כספים בין מוצרים פנסיוניים שונים ובין גופים מוסדיים שונים.
ד. ממשק אירועים - קובע את פרטי המידע שעל בעלי רישיון להעביר לגופים המוסדיים, במטרה לאפשר קליטה והפקה של מוצרים פנסיוניים באופן ממוכן, וכן את פרטי המידע שיועברו לצורך ביצוע שינויים במוצרים פנסיוניים שבידי לקוחות או בנתונים הרלוונטיים לניהול מוצרים פנסיוניים עבור לקוחות.
ה. ממשק מעסיקים - קובע את פרטי המידע הנדרשים בגין תהליכי תשלום והפקדות לחיסכון פנסיוני, לרבות בעת פיצול הפקדות בין מוצרים פנסיונים שונים. במסגרת ממשק זה מטופל גם נושא ההיזון החוזר למעסיקים. מבנה שמות הקבצים, מבנה הנתונים, פרטי המידע הרלוונטיים והנסיבות שבהתקיימן יועבר מידע בכל אחד מן הממשקים המנויים לעיל (להלן- ממשקים), יפורטו במסגרת הנספחים לחוזר זה.

4 . עקרונות להעברת המידע
א. המידע המועבר במסגרת כל אחד מן הממשקים יכיל את כל השדות המפורטים בנספח הרלוונטי.
ב. העברת המידע תיעשה בהתאם ללוחות הזמנים הקבועים בנספח ד'.

ג. המידע המועבר יהיה תואם למידע שקיים בדיווח העדכני ביותר שהועבר על ידי הגוף מוסדי לעמית, אלא אם כן בידי גוף מוסדי מידע מעודכן יותר.
ד. העברת מידע מגוף מוסדי לבעל רישיון תיעשה רק לאחר קבלת ייפוי כוח בתוקף, לפיו רשאי בעל הרישיון לקבל את המידע בשמו של הלקוח בהתאם לאמור בחוזר סוכנים ויועצים 3-10-2013 "ייפוי כוח לבעל רישיון" (להלן – חוזר ייפוי כוח).
ה. בעל רישיון יעביר בקשה לגוף מוסדי רק לאחר קבלת ייפוי כוח בתוקף מהלקוח בהתאם לחוזר ייפוי כוח.
ו. מידע מועבר יישמר על ידי השולח 01 ימי עסקים לפחות מהמועד בו הועבר. במהלך תקופה זו ניתן יהיה לשוב ולבקש את המידע, כגון במקרה בו התקבל המידע בצורה לא תקינה, ולקבלו בתוך יום עסקים אחד.

5 . מבנה שם הקובץ
שם קובץ המועבר בכל אחד מהממשקים על ידי גוף מוסדי או בעל רישיון יוגדר בהתאם להוראות הקבועות בנספח ו' לחוזר זה.

6 . תחולה
הוראות חוזר זה יחולו על כל הגופים המוסדיים ועל כל בעלי הרישיון.

7 . תחילה
א. תחילתו של חוזר זה ביום 0 בנובמבר 2015 (להלן – מועד התחילה).
ב. על אף האמור, תחילתן של הוראות נספח ה' לעניין גוף מוסדי ובעלי רישיון ביום 1 בינואר 2015. לעניין מעסיקים יהיה מועד התחילה של נספח זה בהתאם למועד התחילה שנקבע בתקנות הפיקוח על שירותים פיננסיים (קופות גמל) (תשלומים לקופת גמל), התשע"ד-2014.

8 . ביטול תוקף
חוזר זה מבטל את הוראות חוזר 6101-9-02 "מבנה אחיד להעברת מידע ונתונים בשוק החיסכון הפנסיוני" החל מיום כניסתו לתוקף.

דורית סלינגר- הממונה על שוק ההון, ביטוח וחסכון
 

נספח א' - ממשק אחזקות


1 . מטרת הממשק
ממשק האחזקות קובע את פרטי המידע שעל גוף מוסדי להעביר לחוסך שביקש זאת באמצעות מסלקה פנסיונית מרכזית או לבעל רישיון, על מנת להציג סטאטוס עדכני של נתוני לקוח, על מוצריו הפנסיוניים )לרבות מידע לגבי צבירת חיסכון(, נכון לתאריך חתך מסוים. קובץ כאמור יימסר במסגרת התקשרות למתן ייעוץ פנסיוני מתמשך או שיווק פנסיוני.
ניהול הנתונים והעברתם יתבצעו ברמת לקוח, כאשר בכל קובץ ניתן יהיה להעביר נתונים לגבי מספר לקוחות, באמצעות תקשורת נתונים מוצפנת ו/או מאובטחת, כך שלא ניתן יהיה לגשת למידע המועבר ללא הרשאת הנמען.
2 . כללים לעניין העברת מידע
א. העברת המידע מגוף מוסדי לבעל רישיון, לצורך מתן ייעוץ פנסיוני או שיווק פנסיוני, תיעשה בכפוף לקבלת ייפוי כוח בתוקף או לקיומו, לפיו רשאי בעל הרישיון לקבל את המידע המפורט בממשק, בשמו של הלקוח.
ב. העברת מידע מגוף מוסדי לבעל רישיון תיעשה באמצעות ממשק אחזקות בלבד, בהתאם לכללים המפורטים בנספח ד'. המידע שיעביר הגוף המוסדי יהיה המידע המעודכן ביותר המצוי ברשותו.
ג. גוף מוסדי יעדכן את המידע שברשותו בגין סוף החודש החולף לא יאוחר מיום 15 לחודש.
ד. המידע המועבר יכיל את השדות המפורטים בקובץ ה-Excel המצורף במסגרת נספח זה (להלן – הקובץ), בהתאם לסוג המוצר הפנסיוני ולהגדרות הפרטניות המופיעות בקובץ.
ה. מועד יצירת הקובץ יוצג בכותרת הממשק המועבר, כאשר מועד תקפות המידע לעניין נתונים ספציפיים יוצג בהתאם למוגדר בקובץ.
3 . קובץ הנתונים - להלן מצורף קובץ Excel הכולל את הגיליונות הבאים:
1.  סכימת הנתונים;
2.  מבנה היררכיה;
3. תרשים היררכיה.
גיליון מספר (1) - סכימת הנתונים
במסגרת גיליון זה מוצג פירוט של השדות מהם מורכב ממשק האחזקות, על ערכיהם השונים.השדות מוצגים בתוך המבנה ההיררכי, כאשר בכל שדה מפורט סוג המוצר הפנסיוני שאליו הוא רלוונטי ומידת דחיפות היישום של השדה, בחתך של המוצרים הפנסיונים השונים. דחיפות היישום מדורגת בהתאם למפרט הבא:
0= שדה לא רלוונטי למוצר;
1 = שדה הכולל פרטי מידע מהותיים שעל גוף מוסדי חלה החובה לספק אותם, בכפוף לאמור בקובץ ה-Excel, החל מיום כניסתו של נספח זה לתוקף

2 = שדה הכולל פרטי מידע מהותיים שחובה יהיה לספק אותם בהתאם להוראות הממונה;
3 = שדה רשות;
4 = שדה הכולל פרטי מידע מהותיים שחובה לספק אותם החל מיום כניסתו של נספח זה לתוקף, ככל שהמידע מצוי ברשותו. פרטי מידע שיהפכו לזמינים לאחר מועד כניסתו של נספח זה לתוקף, לדוגמא בשל שינויים במערכות המידע או בשל תהליכי טיוב נתונים שיבוצעו בגוף המוסדי, יועברו אף הם.
גיליונות מספר (2) ו-(3) מבנה הנתוניםבמסגרת גיליונות אלו מפורט תרשים ממשק האחזקות ומבנה הנתונים, במטרה לתרום לניתוח המקצועי
והטכני של הוראות הממשק.
4 . קבצים נוספים
לנספח זה מצורפים קבצי ה-XML (קובץ המשלוח) וקבצי ה-XSD )(קובץ הואלידציות/האימות) הרלוונטיים
לסוגי המוצרים הפנסיונים השונים.
5 . קישורים לקבצים
מצ"ב קישור לקבצים, כפי שהם מופיעים באתר האינטרנט של אגף שוק ההון, ביטוח וחיסכון.
קישור לקובץ ה-Excel:
https://mof.gov.il/hon/Documents/%D7%94%D7%A1%D7%93%D7%A8%D7%94%D7%95%D7%97%D7%A7%D7%99%D7%A7%
D7%94/mosdiym/memos/2012-59.xls
קישור לקובץ ה-XSD הרלוונטי לחברות הביטוח:
https://mof.gov.il/hon/Documents/%D7%94%D7%A1%D7%93%D7%A8%D7%94%D7%95%D7%97%D7%A7%D7%99%D7%A7%
D7%94/mosdiym/memos/2012-59_HevrotBituah_XSD.xsd
קישור לקובץ ה-XSD הרלוונטי לקופות הגמל:
https://mof.gov.il/hon/Documents/%D7%94%D7%A1%D7%93%D7%A8%D7%94%D7%95%D7%97%D7%A7%D7%99%D7%A7%
D7%94/mosdiym/memos/2012-59_KupotGemel_XSD.xsd
קישור לקובץ ה-XSD הרלוונטי לקרנות פנסיה חדשות:
https://mof.gov.il/hon/Documents/%D7%94%D7%A1%D7%93%D7%A8%D7%94%D7%95%D7%97%D7%A7%D7%99%D7%A7%
D7%94/mosdiym/memos/2012-59_KarnotPensiaHadashot_XSD.xsd
קישור לקובץ ה-XSD הרלוונטי לקרנות פנסיה ותיקות:
https://mof.gov.il/hon/Documents/%D7%94%D7%A1%D7%93%D7%A8%D7%94%D7%95%D7%97%D7%A7%D7%99%D7%A7%
D7%94/mosdiym/memos/2012-59_KarnotPensiaVatikot_XSD.xsd4 / 02


נספח ב' - ממשק טרום ייעוץ


1. מטרת הממשק
ממשק טרום הייעוץ מפרט את פרטי המידע שעל גופים מוסדיים לספק לבעלי רישיון, והנסיבות שבהתקיימן יש להעביר מידע כאמור, במטרה להציג בפני בעלי הרישיון סטאטוס עדכני של נתוני הלקוח לרבות מוצריו הפנסיונים השונים, לפני מתן ייעוץ פנסיוני או שיווק פנסיוני לראשונה. ניהול הנתונים והעברתם יתבצעו ברמת לקוח, כאשר בכל קובץ ניתן יהיה להעביר נתונים לגבי מספר לקוחות, באמצעות תקשורת נתונים מוצפנת ו/או מאובטחת, כך שלא ניתן יהיה לגשת למידע המועבר ללא הרשאת הנמען.

2. כללים לעניין העברת מידע
א. העברת מידע מגוף מוסדי לבעל רישיון, לצורך ביצוע פגישת ייעוץ או שיווק ראשונה, תיעשה לאחר קבלת ייפוי כוח בתוקף, לפיו רשאי בעל הרישיון לקבל את המידע המפורט בממשק בשמו של הלקוח באופן חד פעמי.
ב. פנה בעל רישיון לגוף מוסדי בשמו של לקוח, לקבלת נתונים בדבר קיומו של מוצר פנסיוני לטובת אותו לקוח בגוף המוסדי ובעקבות הפניה התקבלה תוצאה לפיה מנוהל בגוף המוסדי מוצר פנסיוני כאמור, יעביר הגוף המוסדי לבעל הרישיון קובץ הכולל את המידע המפורט במסגרת נספח א' - ממשק
האחזקות, בהתאם לסוג המוצר הפנסיוני ולהגדרות הפרטניות המופיעות בקבצים המצורפים לנספח א'.
ג. העברת מידע מגוף מוסדי לבעל רישיון תיעשה בתוך שלושה ימי עסקים ממועד מסירת הבקשה לקבלת המידע. המידע שיעביר הגוף המוסדי יהיה המידע המעודכן ביותר המצוי ברשותו.
ד. גוף מוסדי יעדכן את המידע שברשותו בגין סוף החודש החולף לא יאוחר מיום 15לחודש. ה. מועד יצירת הקובץ יוצג בכותרת הממשק המועבר, כאשר מועד תקפות המידע לעניין נתונים ספציפיים יוצג בהתאם למוגדר בקובץ.

3. מבנה וסכימת הנתונים
מבנה הנתונים, סכימת הנתונים ופרטי המידע שיועברו בשלב טרום הייעוץ יהיו זהים לקבוע בנספח א'. 

 

נספח ד' - ממשק אירועים

1. מטרת הממשק
ממשק אירועים מפרט את המידע הנדרש במסגרת בקשה לביצוע פעולה. נוסף על כך, ממשק אירועים מגדירממשק היזון חוזר שנדרש גוף מוסדי להעביר לשולח הבקשה, ואת המועדים להעברת היזון חוזר בגין כל אירוע.

2. כללים לעניין בקשה לביצוע פעולה
א. בקשה לביצוע פעולה תכלול את כל הנתונים המפורטים בקובץ ה-Excel המצורף לנספח זה (להלן –קובץ ה-Excel), לפי הפעולה הרלוונטית. פניה של בעל רישיון בממשק לגוף מוסדי לשם ביצוע פעולה תיעשה באמצעות ממשק אירועים.
ב. לבקשה לביצוע פעולה יצורפו מסמכים רלוונטיים לאותה בקשה. בעל רישיון יוודא כי כל המסמכים הדרושים הועברו במסגרת הבקשה.
ג. במקרה של העברת בקשה לעדכון פרטים אישיים על ידי בעל רישיון בשם חוסך באמצעות מסלקה פנסיונית מרכזית, יצרף בעל הרישיון את הטופס המצורף לחוזר זה, לרבות העתק של מסמך מזהה נלווה.
ד. במקרה שבו מועברת בקשה של חוסך לעדכון פרטים אישיים או ביטול ייפוי כוח לבעל רישיון באמצעות מסלקה פנסיונית מרכזית, ללא מעורבות בעל רישיון, לא ידרוש הגוף המוסדי מסמך חתום על ידי החוסך.
ה. גוף מוסדי יטפל בכל בקשה לעדכון פרטים אישיים שהועברה בהתאם לטפסים המצורפים לחוזר זה.
ו. לא תוגש בקשה לקבלת ממשק יתרות פיצויים לתקופה העולה על שנתיים שלפני הגשת הבקשה.
ז. למען הסר ספק יובהר כי במקרה של סתירה בין האמור בקובץ הנתונים לבין האמור בטופס המצורף לבקשה, יגבר האמור בטופס המצורף.
ח. במקרה של העברת נתונים אשר אינם נדרשים לבקשה לביצוע פעולה כפי שהוגדר בקובץ ה-Excel, לא יקלוט גוף מוסדי את אותם נתונים למערכות המידע שלו.

3. כללים לעניין העברת היזון חוזר מגוף מוסדי
מענה לגורם שממנו התקבלה בקשה )להלן - שולח הבקשה( יועבר על ידי גוף מוסדי כמפורט להלן:
א. שלב א'
1) גוף מוסדי יבדוק את התקינות הטכנית של קובץ הנתונים. מצא גוף מוסדי כי קובץ הנתונים תקין, יבדוק כל אחת מהבקשות בנפרד ויעביר לשולח הבקשה היזון חוזר לגבי כל אחת מהן באמצעות ממשק היזון חוזר ראשוני. מצא גוף מוסדי כי קובץ הנתונים כולו אינו תקין, יעביר לשולח הבקשה
היזון חוזר ברמת הקובץ.
2) היזון חוזר על תקינותה הטכנית של בקשה יועבר לשולח הבקשה בתוך שלוש שעות ממועד העברת הבקשה לגוף מוסדי.
3) למען הסר ספק יובהר כי אישור של גוף מוסדי על תקינותה הטכנית של הבקשה אינו מהווה אסמכתא לביצוע הפעולה על ידו. 

ב. שלב ב'
1) אם בשלב א' נמצא כי הבקשה תקינה מבחינה טכנית, יבדוק גוף מוסדי בשלב ב' את תקינותהבקשה ברמת תוכן המידע. גוף מוסדי יעביר לשולח הבקשה התייחסות נפרדת לכל אחת מהבקשות שהועברו אליו בקובץ הנתונים.
2) מצא גוף מוסדי כי הבקשה שהועברה אליו לא תקינה ברמת התוכן או לחילופין שלעמית לגביו הועברה הבקשה לא רשומות זכויות במערכות המידע של אותו גוף, יעביר התייחסות לכך באמצעות ממשק היזון חוזר ראשוני. התייחסות כאמור תועבר בתוך שלושה ימי עסקים ממועד העברת הבקשה.
3) מצא גוף מוסדי כי הבקשה שהועברה אליו תקינה, יעביר לשולח הבקשה מענה באמצעות ממשק אחזקות, ממשק טרום ייעוץ, ממשק יתרות פיצויים ממשק היזון חוזר ראשוני לפי העניין, בתוך שלושה ימי עסקים ממועד העברת הבקשה.


4. כללים לעניין העברת היזון חוזר על בקשה לקבלת ממשק יתרות פיצויים 

מקרה שבו התקבלה בקשה תקינה לקבלת מידע על יתרות פיצויים במקום האמור בסעיף 3(ב)(3) יחולו הוראות אלה:
א. גוף מוסדי יעדכן את המידע שברשותו בגין החודש החולף לא יאוחר מיום 02 לחודש. המידע שיעביר הגוף המוסדי יהיה המידע המעודכן ביותר המצוי ברשותו ביום העסקים האחרון של החודש החולף, אלא אם ביקש הגורם שהעביר את הבקשה אחרת כמפורט בסעיף קטן (ד).
ב. גוף מוסדי יעביר מידע כמענה לבקשה לקבלת ממשק יתרות פיצויים בגין כל עובדי המעסיק עבור סוף החודש החולף להגשת הבקשה בהתאם למועדים אלה:
1) הוגשה הבקשה עד ל - 15 לחודש, יועבר ממשק יתרות פיצויים עד שלושה ימי עסקים לאחר ה-15 לחודש.
2) הוגשה הבקשה ב - 15 לחודש או לאחריו, יועבר ממשק יתרות פיצויים בתוך שלושה ימי עסקים ממועד העברת הבקשה.
ג. גוף מוסדי יעביר מידע כמענה לבקשה לקבלת ממשק יתרות פיצויים בגין כל עובדי מעסיק עבור מועד הקודם לסוף החודש החולף להגשת הבקשה תוך שלושה ימי עסקים.
ד. במקרה שבו הוגשה בקשה לממשק יתרות פיצויים בגין עובד מסוים יעביר הגוף המוסדי את המידע העדכני בתוך שבעה ימי עסקים מיום קבלת הבקשה.


5. כללים לעניין העברת היזון חוזר על בקשה לעדכון פרטי חוסך

 במקרה שבו התקבלה בקשה תקינה לקבלת מידע לעדכון פרטי חוסך: שם מלא, פרטי התקשרות, כתובת, מצב משפחתי ופרטי בני משפחה במקום האמור בסעיף 3(ב)(3) תחול ההוראה הבאה: גוף מוסדי יעביר את המידע המעודכן באמצעות קובץ ממשק אחזקות או יעביר חיווי לביצוע הבקשה במלואה באמצעות ממשק היזון חוזר ראשוני, לפי האמור בבקשה, בתוך שבעה ימי עסקים ממועד קבלת הבקשה.


6. כללים לעניין העברת היזון חוזר על בקשה לעדכון פרטי חוסך מורחבים
במקרה שבו התקבלה בקשה תקינה לקבלת מידע לעדכון פרטי חוסך שכוללים גם בקשה לעדכון תאריך לידה או מין (להלן – פרטי חוסך מורחבים), במקום האמור בסעיף 3(ב)(3) תחול ההוראה הבאה:
גוף מוסדי יעביר ליוזם הבקשה את המידע המעודכן באמצעות קובץ ממשק אחזקות או לחילופין יעביר חיווי לביצוע הבקשה במלואה באמצעות ממשק היזון חוזר ראשוני, לפי האמור בבקשה, בחלוף שלושים ימי עסקים ממועד קבלת הבקשה.

7. כללים לעניין העברת היזון חוזר על בקשה לביטול ייפוי כוח
במקרה שבו התקבלה בקשה תקינה לביטול ייפוי כוח, במקום האמור בסעיף 3(ב)(3) יחולו הוראות אלה:
א. גוף מוסדי יעביר לבעל רישיון קובץ ממשק היזון חוזר ראשוני, בחלוף שלושה ימי עסקים ממועד העברת 

ב. גוף מוסדי שקיבל מחוסך בקשה באמצעות מערכת סליקה פנסיונית מרכזית יעביר לחוסך באמצעות מסלקה פנסיונית מרכזית ממשק היזון חוזר ראשוני בחלוף שלושה עשר ימי עסקים ממועד קבלת הבקשה.

8. כללים לעניין העברת היזון חוזר על בקשה למסירת מסמכי הצטרפות, עזיבת מקום עבודה, עדכון מסלולים במוצר קיים, עדכון הפקדות במוצר קיים ועדכון הפרשות במוצר קיים
במקרה שבו התקבלה בקשה תקינה למסירת מסמכים כמפורט לעיל, במקום האמור בסעיף 3(ב)(3) יחולו הוראות אלה:
א. גוף מוסדי יעביר קובץ ממשק היזון חוזר ראשוני בתוך שלושה ימי עסקים ממועד קבלת הבקשה.
ב. למען הסר ספק יובהר כי אין לראות באישור הגוף המוסדי על תקינותה הטכנית של בקשה להעברת מסמכים כאישור לביצוע הפעולה על ידו.


9. כללים לעניין העברת היזון חוזר על בקשת יועץ פנסיוני לקבל מידע בתדירות חודשית עבור מוצר מסוים
במקרה שבו התקבלה בקשה תקינה למסירת מסמכים כמפורט לעיל, במקום האמור בסעיף 3(ב)(3) תחול ההוראה הבאה:
גוף מוסדי יעביר את המידע לבעל הרישיון באמצעות קובץ ממשק אחזקות עד ל - 15 לחודש העוקב למועד העברת הבקשה, כאשר המידע המועבר יהיה מעודכן ביחס לסוף החודש החולף.


10. קובץ הנתונים
קובץ ה-Excel כולל את הגיליונות הבאים:
1) הערות כלליות;
2) סכימת הנתונים – ממשק אירועים נכנס;
3) מבנה היררכי – ממשק אירועים נכנס;
4) סכימת נתונים - ממשק יתרות פיצויים;
5) מבנה היררכי – ממשק יתרות פיצויים;
6) סכימת הנתונים – היזון חוזר ראשוני;
7) מבנה היררכי – היזון חוזר ראשוני.
גיליון מספר (1) – הערות כלליות
בגיליון זה מפורטות הערות כלליות לעניין אופן הצגת נתונים בממשק.

גיליון מספר (2) – סכימת הנתונים – ממשק אירועים נכנס
בגיליון זה מפורטות הבקשות שניתן להעביר באמצעות ממשק אירועים לגוף מוסדי תוך התייחסות לשדות הרלבנטיים לכל בקשה (שדות אלו מסומנים ב-V). למען הסר ספק, יובהר כי אין להעביר שדות שאינם נדרשים בשל בקשה כמוגדר בקובץ ה-Excel.

נוסף על כך, בגיליון זה מפורטים השדות מהם מורכב ממשק אירועים נכנס. השדות מוצגים בתוך מבנה היררכי. בכל שדה מפורט סוג המוצר הפנסיוני הרלוונטי, ומידת דחיפות היישום של השדה. דחיפות היישום מדורגת בהתאם למפרט הבא:
0  = שדה לא רלוונטי;
1  = שדה הכולל פרטי מידע מהותיים שחלה חובה לספק אותם החל מיום כניסתו של נספח זה לתוקף;
3 = שדה רשות;
4  = שדה הכולל פרטי מידע מהותיים שחובה לספק אותם החל מיום כניסתו של נספח זה לתוקף, ככל שהמידע מצוי בידי הגורם השולח את הקובץ ובכפוף לאמור בהוראות ה-Excel. 

גיליון מספר (3) – מבנה היררכי – ממשק אירועים נכנס
בגיליון זה מפורט המבנה ההיררכי של ממשק אירועים נכנס, במטרה לתרום לניתוח המקצועי והטכני של הוראות הממשק.

גיליון מספר (4) – סכימת הנתונים - ממשק יתרות פיצויים
בגיליון זה מפורט מידע שגוף מוסדי נדרש להעביר למעסיק במענה לבקשה בממשק לקבלת מידע על יתרות פיצויים; דחיפות היישום מדורגת בהתאם למפרט הבא:
0 = שדה לא רלוונטי למוצר;
1 = שדה הכולל פרטי מידע מהותיים שעל גוף מוסדי חלה החובה לספק אותם, החל מיום כניסתו של נספח זה לתוקף;
3 = שדה רשות;
4 = שדה הכולל פרטי מידע מהותיים שחלה חובה על גוף מוסדי לספק אותם החל מיום כניסתו של נספח זה לתוקף, ככל שהמידע מצוי ברשותו ובכפוף לאמור בהוראות הExcel.
גיליון מספר (5) – מבנה היררכי – ממשק יתרות פיצויים בגיליון זה מפורט מבנה הנתונים של ממשק יתרות פיצויים, במטרה לתרום לניתוח המקצועי והטכני של הוראות הממשק.

גיליון מספר (6) – סכימת הנתונים – היזון חוזר ראשוני
בגיליון זה מפורטים נתונים שעל גוף מוסדי להעביר לשם אישור קבלת הבקשה, תקינותה ובמידת הצורך דיווח על כך שלעמית לא רשומות זכויות אצל אותו גוף מוסדי. בגיליון מפורטים השדות מהם מורכב ממשק היזון חוזר ראשוני. השדות מוצגים בתוך המבנה ההיררכי. בכל שדה מפורט סוג המוצר הפנסיוני הרלוונטי, ומידת דחיפות היישום של השדה. דחיפות היישום מדורגת בהתאם למפרט הבא:
0  = שדה לא רלוונטי למוצר;
1 = שדה הכולל פרטי מידע מהותיים שעל גוף מוסדי חלה חובה לספק אותם החל מיום כניסתו של נספח זה לתוקף.
3  = שדה רשות;
4 = = שדה הכולל פרטי מידע מהותיים שחלה חובה על גוף מוסדי לספק אותם החל מיום כניסתו של נספח זה לתוקף, ככל שהמידע מצוי ברשותו ובכפוף לאמור בהוראות הExcel;

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניניים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x