לראשונה מזה שנים: רכבת ישראל מציגה רווחיות

הרווח הנקי של החברה לשנת 2014 עומד על כ- 1.5 מיליארד ש"ח

 

 
 

איתי שלוסברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/03/2015


רכבת ישראל סיימה את שנת 2014 ברווחי שיא. הרווח הנקי, בניכוי הכנסות חד-פעמיות, עומד על 147 מיליון ₪

רווחי החברה מיועדים ברובם להשקעה ישירה בפרויקטים לשיפור השירות ללקוחות 

מנכ"ל רכבת ישראל: "מכלול הפעולות שבוצעו בשנים האחרונות, ובכלל זה שיפור השירות ללקוחותינו, תפיסה עסקית, חיסכון בהוצאות, ייעול תהליכי העבודה והסכם ההפעלה החדש מול הממשלה – הביאו את רכבת ישראל לראשונה לרווחיות. 
רווחיות זו גם קידמה את הנפקת האג"ח בהיקף של מיליארד ₪ עם ביקושים של כ-4 מיליארד שקל".

רכבת ישראל מסכמת את תוצאות פעילות שנת 2014. על פי הנתונים, עולה כי החברה ממשיכה במגמת הגידול והצמיחה המאפיינת  אותה מאז שנת 2012. 

החברה מציגה לראשונה רווח נקי, אשר הסתכם לסך של כ- 1,532 מיליוני ש"ח והון עצמי חיובי בסך של כ- 733 מיליוני ש"ח. הרווח הנקי לשנת 2014, בניכוי הכנסות חד פעמיות עמד על סך של כ-147 מיליוני ש"ח, בהשוואה להפסד נקי בסך של כ-177 מיליוני ש"ח בשנת 2013.

החברה ממשיכה להציג שיפור עקבי ומשמעותי בתזרים המזומנים שלה מפעילות שוטפת כמפורט: תזרימי המזומנים שנבעו מפעילות שוטפת בשנת 2014 הסתכמו לסך של כ-175 מיליוני ש"ח - גידול של כ-548% בהשוואה לסך של כ-27 מיליוני ש"ח בשנת 2013. בשנת 2012 היה לחברה תזרים שלילי מפעילות, בסך של כ-163 מיליוני ש"ח. 

החברה הרחיבה ושיפרה את השירות, בכמות הרכבות ותדירותן; בתחנות חדשות ושיפוץ תחנות ישנות; במוצרים נלווים ללקוח; ובשיפור הדיוק של רכבות הנוסעים, העומד כיום על ממוצע של כ-95%.

  • בשנת 2014 בוצעו כ-48.5 מיליון נסיעות. החל משנת 2012, כתוצאה משיפור השירות, לרבות שיפור משמעותי באחוז הדיוק של הרכבות, החלה עלייה משמעותית ומתמשכת בהיקף הנסיעות. סה"כ משנת 2011 לשנת 2014 גדלה כמות הנסיעות מ 35.9 מיליון ל 48.5 מיליון, גידול של כ-35%.

  • ההכנסות מהסעת נוסעים לשנת 2014 הסתכמו לסך של  כ-713 מיליוני ש"ח לעומת הכנסות של כ-654 מיליוני ש"ח בשנת 2013. גידול זה בשיעור של כ-9% נובע בעיקר מגידול במספר הנוסעים. 

  • היקף הובלת המטענים לשנת 2014 הסתכם בכ-169 מלש"ח, גידול של 15% ביחס לשנת 2013 (147 מלש"ח). 


בימים האחרונים סיימה חברת רכבת ישראל הנפקה מוצלחת ביותר של אג"ח בסכום של 1 מיליארד ₪ על בסיס דו"חות הכספיים לתקופה 30/9/2014. 

מנכ"ל הרכבת הוסיף וציין כי: "במסגרת תוכנית הפיתוח של רכבת ישראל, צפויה החברה להמשיך ולגדול משמעותית במהלך השנים הקרובות. אין לי כל ספק שיחד עם הרחבת השירות הרכבתי בישראל, לנוסעים ובהובלת מטענים, שילוב הטכנולוגיות החדשות והעלייה בפעילות, נמשיך ונראה את חברת הרכבת צומחת באופן תלול ומדווחת על רווחים מדי שנה".

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x