טמיר שפירא סמנכ"ל שיווק, אילים קרנות נאמנות » בראיון לעיתון FUNDER

יש לנו אנליזה חזקה | יש לנו קרנות ותיקות

 

 
טמיר שפירא  סמנכל שיווק, אילים קרנות נאמנותטמיר שפירא סמנכל שיווק, אילים קרנות נאמנות
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/07/2015


החודש אילים גייסו 208 מיליון שקל, בניגוד למגמת הפדיונות הכללית, איך זה קרה שהצלחתם לגייס?

בחודשים האחרונים יש מגמה של עלייה בגיוס לקרנות אילים. הגיוס הגדול בחודש יוני לעומת הפדיונות הכבדים בתעשיית הקרנות, מעיד על הביטחון והאמון של היועצים בקרנות שבניהולנו.

הסיבה העיקרית לגיוס ההולך וגדל היא התוצאות והביצועים של הקרנות שלנו לאורך זמן דבר שבא לידי ביטוי גם במערכות הדרוג בבנקים השונים.

מתחילת השנה גייסתם 518 מיליון שקל, אתה יכול לשים את האצבע על התהליכים שהבשילו? איך עליתם על הראדאר של היועצים?

מה שמייחד את אילים לאורך שנים בניהול ההשקעות בקרנות הם האנליזה המעמיקה של ניירות וניהול השקעות דינאמי ודוגמה טובה לכך היא קיצור מח"מ משמעותי שביצענו השנה רגע לפני גל המימושים האחרון באג"ח הממשלתי, דבר שאפשר לנו להתבלט בקטגוריות השונות. בנוסף, רוב הקרנות שלנו בעלות וותק של שנים רבות וניתן להתרשם גם מביצועים ארוכי טווח שחשובים מאד ליועצים בחיפוש אחר קרנות להשקעה.

אתם עומדים על סף 4 מיליארד שקלים, יש כוונה להתפתח לכיוונים נוספים? השקת קרנות חדשות? אולי מחקות? כספיות?

הצמיחה באילים נמשכת בקצבים גבוהים ולמעשה כבר חצינו את רף 4 מיליארד שקלים בנכסי הקרנות, כאשר הכסף מנוהל כולו בקרנות מסורתיות. עם הגידול בנכסים החברה גדלה בד בבד במחלקות המחקר והאנליזה וכמו כן בכל הקשור לבקרות וניהול הסיכונים בקרנות, כשהמטרה לרכז את כל המשאבים להמשך ניהול ממוקד ואיכותי של הקרנות הקיימות. אין לנו בפורטפוליו מוצרים גנריים כגון קרנות כספיות או מחקות משום שאין שם משמעות לניהול השקעות ולערך המוסף אותו אנו יכולים לתת כפועל יוצא מאנליזות ומחקר. הדגש הגדול הוא לתת ערך למחזיקי הקרנות שלנו שחשובה להם איכות ניהול ההשקעות וביצועים לאורך זמן.

ספר לנו על העבודה של אילים מול היועצים?

באילים הושקעו משאבים רבים לחיזוק הקשר עם היועצים ע"י הקמת מערך קשרי יועצים ומרכז מידע ליועצים מהמובילים בתעשייה שמטרתו לספק ליועצים בבנקים השונים מענה לכל צרכיהם המקצועיים. כחלק מהתהליך הושק לפני כשנה קמפיין אילים וחזון החברה: "עושים פשוט ליועצים" תחת המותג "אילים. מאסטרים בקרנות נאמנות".

השקיפות היא נר לרגלנו, דבר זה בא לידי ביטוי היטב בשמות הקרנות שלנו ובהרכבן. הקשר עם היועצים כולל שימת דגש על תאום הציפיות עם היועץ בכל הנוגע לרמות הסיכון של הקרנות השונות והבנת הסיכוי / סיכון של כל קרן וקרן בניהולנו דבר המאפשר ליועצים להתאים את הקרנות לאופי ההשקעה של לקוחותיהם בצורה אופטימאלית.

הערכות לגבי כיוונים בשוק?

שנת 2015 מסתמנת כשנה מאתגרת מאד כאשר ברקע ישנו חשש גלובלי מתחילתו של תהליך העלאות ריבית מסביב לעולם. סביר להניח, שעד לעליית הריבית בפועל, נראה המשך של תנודתיות בשווקים.

אנו מעריכים שהריבית לא תעלה מהר כפי שמגולם בשוק ולכן תקופת הביניים התנודתית, צפויה להישאר איתנו לאורך זמן. 
 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x