סומוטו מתרחבת לתחום הפרסום בוידאו: רוכשת את רשת הפרסום הישראלית בוידאו Terser Tude

תמורת העסקה הינה עד כ- 14 מיליון ש"ח במזומן ומניות בכפוף לעמידה באבני דרך

 

 
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
07/01/2016

בן גירון, מנכ"ל סומוטו: "לצד חזרתנו לצמיחה בתחום ה- MAC וגידול ברווחיות, אנו פועלים לגוון את מקורות ההכנסה שלנו על מנת שבמהלך שנת 2016 כ- 50% מההכנסות המאוחדות ינבעו מפעילות בסביבת המובייל והווידאו, בין היתר באמצעות מימוש תוכניתנו האסטרטגית להתרחבות בדרך של מיזוגים ורכישות."
סומוטו, המציעה פתרונות הפצת תוכנות ואפליקציות, פרסום ממוקד ומוניטיזציה לסביבותApple-Mac, Android, iPhone ו- PC-Windows הודיעה היום על רכישת רשת הפרסום הדיגיטלית (ad network) הישראלית Terser Tude Ltd. (טרסר), המתמחה בפתרונות פרסום בווידאו ובפרט ווידאו על גבי מובייל המהווה 65% מפעילותה.  

טרסר מציעה למפרסמים ובעלי תוכן במובייל ובדסקטופ פתרונות מוניטיזציה מבוססי פרסום בוידאו ישירות מול ספקי שטחי פרסום באינטרנט או באמצעות צדדים שלישיים. לחברה, אשר הוקמה בשנת 2014 והחלה להפיק הכנסות משמעותיות במהלך שנת 2015, כעשרה לקוחות פעילים ושיתופי פעולה עם עשרות סוכנויות ובורסות פרסום דיגיטאליות. 
הכנסות טרסר בעשרת החודשים הראשונים של שנת 2015 הסתכמו בכ- 11.8 מיליון ש"ח, עם רווח תפעולי של כ- 2.5 מיליון ש"ח (כ- 22% מהמחזור). להערכת סומוטו הכנסות טרסר ברבעון הרביעי של 2015 צפויות להסתכם בכ-9 מיליון ש"ח, עם רווח תפעולי בשיעור של כ- 23% מהמחזור.

תמורת העסקה הכוללת, בכפוף לעמידה באבני דרך, הינה עד כ- 14 מיליון ש"ח במזומן ומניות (כ- 3.6 מיליון דולר) כאשר הסכום המותנה בתוצאות טרסר מהווה כ- 75% מסך תמורת העסקה הכוללת: במועד השלמת העסקה ישולם סך של כ- 2.1 מיליון ש"ח במזומן וטרסר תהפוך לחברת בת בבעלות מלאה (100%) של סומוטו. סך של עד כ-940 אלף ש"ח במזומן, המותנה בתוצאות הכספיות של טרסר לשנת 2015, ישולם לבעלי מניות טרסר במרץ 2016. 
יתר התשלום עד סך של עד כ- 10.8 מיליון ש"ח, במניות סומוטו ובמזומן מותנה בעמידה באבני דרך (Earn Out), ומבוסס עמידה ביעדי רווח נקי על בסיס רבעוני ושנתי בסך של 10 מיליון ש"ח בתקופת ה- Earn Out המתחילה בחודש נובמבר 2015 ואשר צפויה להסתיים בתום שנת 2016. כמו כן במסגרת ההסכם תעמיד סומוטו לטרסר עם השלמת העסקה הלוואה בסך של כ- 2.61 מיליון ש"ח.

שוק הפרסום הדיגיטלי בווידיאו נהנה מצמיחה חזקה לאור הגידול בהסטת תקציבי פרסום מערוצים הנייחים המסורתיים, כגון טלוויזיה, לערוצים דיגיטליים באינטרנט ובמובייל. על פי מחקרי שוק, בארה"ב לבדה היקף הפרסום בוידאו על גבי מובייל צפוי לצמוח פי 5 בין 2015 לשנת 2020, קצב של 40% בשנה, ולהסתכם בכ- 6.5 מיליארד דולר. עד שנת 2020, היקף הפרסום העולמי באינטרנט ובמובייל צפוי להסתכם במעל לכ- 25 מיליארד דולר.

בן גירון, מנכ"ל סומוטו, מסר: "תחום הפרסום בווידאו, בפרט וידאו על גבי מובייל, נהנה ממעבר עצום של תקציבי פירסום מהטלוויזיה לאינטרנט. רכישת טרסר תואמת את אסטרטגית ההתרחבות של סומוטו בתחום המובייל בו אנו רואים מנוע צמיחה משמעותי, ובתחום הוידאו בפרט, לצד חזרתנו לצמיחה בתחום ה- MAC וגידול ברווחיות. הטכנולוגיה והידע הייחודי של טרסר הביא אותה להכנסות ורווחיות מרשימים, ולביסוס מערכות יחסים חזקות עם מפרסמים וספקי שטחי פרסום איכותיים, אשר להערכתנו מגלמים פוטנציאל גידול משמעותי בהמשך. אני מברך את עובדי טרסר על הצטרפותם לחברה. הידע והניסיון שלהם בשילוב יכולותינו הטכנולוגיות והשיווקיות מבסס את יכולותיה של סומוטו בתחום המובייל והוידאו." 

מר גירון הוסיף: "אנו ממשיכים לפעול לגיוון מקורות ההכנסות ואזורי הצמיחה, על מנת שבמהלך שנת 2016 
כ- 50% מההכנסות המאוחדות של סומוטו ינבעו מפעילות בסביבת המובייל והוידאו, בין היתר תוך מימוש תוכניתנו האסטרטגית להתרחבות בדרך של מיזוגים ורכישות."

טרסר הוקמה על ידי קבוצת יזמים מקומית וכיום מנוהלת על ידי יונתן ברקן, המוגדר כעובד מפתח ומביא עימו ניסיון רב בתחום הפעילות של טרסר. עובדי טרסר ימשיכו לעסוק בתפקידי מפתח בקבוצת סומוטו בתחום המובייל והווידאו ולתרום מהידע והניסיון שלהם להמשך ההתרחבות האסטרטגית של סומוטו בתחום זה. 


אודות חברת סומוטו לימיטד ((Somoto ltd.:

סומוטו הוקמה בשנת 2009 ועוסקת בשיווק, הפצה, פיתוח והתקנה חכמה אוטומטית (Smart Installer) של אפליקציות ממפרסמים שונים, פתרונות מוניטיזציה ופתרונות מעקב ודיווח לתעשיית התקנת האפליקציות למחשבים אישיים (PC) לסביבות ה- Windows, ה- Mac ולמכשירים סלולאריים (mobile). זאת באמצעות טכנולוגיה מתקדמת אותה פיתחה החברה. החברה פועלת באמצעות מספר רב של שותפים והיא מפיצה אלפי אפליקציות שונות, כולל ניהול התקנות של עשרות מיליוני אפליקציות בחודש. לחברה הסכמים עסקיים לצורך הפצת אפליקציות ממגוון תחומים עם עשרות לקוחות פעילים שונים הכולל גם לקוחות חלופיים. 

החברה מפתחת באמצעות חברת הבת, ג'ניו חדשנות בע"מ, טכנולוגיות פרסונליזציה המאפשרות פרסום אפקטיבי באינטרנט תוך מקסום החשיפה למשתמש והתאמה מדויקת של מוצרים ושירותים לפי טעמו ומתמחה בפתרונות הפצה ומוניטיזציה לסביבת ה- Mac. מוצר הדגל של החברה, דף בית חכם, זוכה פרסי חדשנות, הינו עמוד חדשות ותכנים מותאמים אישית על פי העדפת המשתמש מבוסס טכנולוגית בינה מלאכותית ייחודית מוגנת פטנטים מאושרים בארה"ב. החברה מייצרת הכנסות משאילתות החיפוש של המשתמשים בדף הבית החכם וכן מפרסום ושיווק בדף זה. 


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x