אדמה מדווחת על צמיחה משמעותית בכמויות המכירה >> מכירות של 853 מיליון דולר ברבעון הראשון

הרווח הנקי צמח ב-6.8% ל-101 מיליון דולר, גידול של 0.9 נקודות אחוז בשיעורו ל- 11.8%

 

 
 נשיא ומנכל אדמה, חן ליכטנשטיין נשיא ומנכל אדמה, חן ליכטנשטיין
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/05/2016

  • מכירות של 853 מיליון דולר ברבעון הראשון

  • צמיחה של 6.9% במונחי מטבע מקומי בכל אזורי הפעילות, הנובעת מצמיחה של 6.7% בכמויות המכירה 

  • כתוצאה מהתחזקות הדולר, המכירות המבוטאות בדולרים נמוכות ב-1.6% 

  • עלייה בכל שורות הרווח ושיעורי הרווחיות

  • רווח גולמי בסך של 296 מיליון דולר, עלייה של 0.7 נקודות אחוז בשיעורו ל- 34.7%, שהנו השיעור הגבוה ביותר שדיווחה החברה ב-8 השנים האחרונות

  • הרווח התפעולי גדל ב-2.6% לסך של 129 מיליון דולר, גידול של 0.6 נקודות אחוז בשיעורו ל- 15.1%

  • הרווח הנקי צמח ב-6.8% ל-101 מיליון דולר, גידול של 0.9 נקודות אחוז בשיעורו ל- 11.8%

  • גידול של 3.2% ב-EBITDA, ל- 172 מיליון דולר, ושיפור של נקודת אחוז בשיעורו ל- 20.2%

  • שיפור בתזרים המזומנים החופשי ברבעון וכן הפחתה ניכרת ברמת המלאי

  • תוצאות הרבעון ממשיכות לבלוט לטובה בענף

תל אביב, ישראל, מאי 22, 2016 – אדמה פתרונות לחקלאות בע"מ דיווחה היום על תוצאותיה העסקיות לרבעון הראשון שהסתיים ב-31 במרץ 2016.

אדמה הציגה צמיחה חזקה ברבעון, עם עלייה בהכנסות של 6.9% במונחי מטבע מקומי. עליה זו נבעה מצמיחה כמותית משמעותית בכל אזורי הפעילות של החברה שהסתכמה ב-6.7%, של תמהיל מוצרים משופר, והושגה למרות המשך התנאים הקשים בשווקים החקלאיים, הכוללים מחירי דגנים נמוכים יחסית, רמות מלאי גבוהות בערוצי ההפצה ותנאי מזג אויר מאתגרים. התחזקות הדולר ביחס למטבעות המקומיים הביאה לכך שמכירות החברה המבוטאות במונחי דולר היו נמוכות ב-1.6% לעומת הרבעון המקביל.

על אף תנאי השוק הקשים והירידה הקלה במכירות במונחי דולר, אדמה הציגה צמיחה מובחנת בכל מדדי הרווח והרווחיות בהשוואה לרבעון המקביל. הרווח הגולמי המתואם הסתכם ב-296 מיליון דולר, עליה של 0.7 נקודות האחוז בשיעורו ל-34.7%, שהינו שיעור הרווח הגולמי הגבוה ביותר אליו הגיעה החברה ב-8 השנים האחרונות. הרווח התפעולי צמח ב-2.6% והגיע ל-129 מיליון דולר, שיפור של 0.6 נקודות האחוז בשיעורו ל-15.1%, בעוד הרווח הנקי עלה ב-6.8% והגיע ל-101 מיליון דולר, עליה של 0.9 נקודות האחוז בשיעורו ל-11.8%. ה-EBITDA  גדל ב-3.2% והסתכם ב-172 מיליון דולר, המשקף שיעור EBITDA של 20.2%, גידול של נקודת אחוז בשיעורו. 

תזרים המזומנים החופשי השתפר וכן הושגה הפחתה ניכרת ברמות המלאי  מול התקופה המקבילה אשתקד.

תמצית נתונים כספיים

שינוי בדולר ארה"ב

שינוי במטבע מקומי

רבעון 1  2015

רבעון 1  2016

­מתואם, במיליוני $

-1.6%

+6.9%

867

853

הכנסות

+0.4%

 

295

296

רווח גולמי

 

 

34.0%

34.7%

שיעור רווח גולמי

+2.6%

 

126

129

רווח תפעולי (EBIT)

 

 

14.5%

15.1%

שיעור רווח תפעולי

+6.8%

 

94

101

רווח נקי

 

 

10.9%

11.8%

שיעור רווח נקי

+3.2%

 

167

172

EBITDA

 

 

19.2%

20.2%

שיעור EBITDA

 

 

 

 

 



סעיפי הרווח וההפסד לרבעון הראשון של שנת 2016 המוצגים בטבלאות לעיל כוללים התאמות בגין פריסה מחדש של אופציות לעובדים שהוענקו במהלך שנת 2014. סעיפי הרווח וההפסד לרבעון הראשון של שנת 2015 המוצגים בטבלאות לעיל כוללים התאמות בגין: שערוך של אופציות לאגרות חוב שהנפיקה החברה ברבעון הראשון של שנת 2015, רווח הון ממכירת קניין רוחני, הפרשה למס בגין אירוע משנת 1985 והוצאות בשל פרישה מוקדמת של עובדים בגין הסכם משנת 2010.

יו"ר אדמה, יאנג שינצ'יאנג, אמר כי "אנו מרוצים מהתוצאות החזקות ברבעון הראשון, שהושגו למרות אתגרי שוק רבים וסביבת מטבעות מאתגרת. אנו שבעי רצון במיוחד מתחילת הפעילות של החברה בשוק הסיני ומההתקדמות הברורה שנעשית בשוק זה".

נשיא ומנכ"ל אדמה, חן ליכטנשטיין, הוסיף "אדמה הציגה צמיחה חזקה במכירות במונחי מטבע מקור, כתוצאה מגידול בכמויות המכירה בכל איזורי הפעילות ועליה במכירות מוצרים בעלי ערך מוסף גבוה, מה שאפשר לנו להתגבר על התנאים הקשים בשוק ולצמוח בכל מדדי הרווח והרווחיות. הביצועים נובעים מהמשך מימוש האסטרטגיה שלנו, בדגש על חיזוק הפעילות המסחרית ועל שיפור סל המוצרים".

בנייה ואינטגרציה בסין

החברה ממשיכה לממש את היעדים האסטרטגיים שלה בסין, ובפרט בניית הפעילות המסחרית והתפעולית במדינה. במהלך הרבעון הושקה פעילות המכירות הישירות של החברה בסין, מונה צוות ניהולי, וגויסו עשרות אנשי מכירות ב-10 פרובינציות. ביצועי החברה היו גבוהים מהמתוכנן כבר ברבעון זה. כמו כן, אדמה הפכה לפלטפורמת המכירות של מספר חברות אגרוכימיה בשליטת CNAC, והחלה במכירת מוצרי האגרוכימיה המפורמלים של חברות אלה, בהקפים גבוהים מהמתוכנן. בצד התפעולי, בניית מרכז הפורמולציה והאריזה החדשני של החברה בעיר הואיאן מתקדמת, והמפעל צפוי להתחיל בפעילות במהלך 12 החודשים הבאים. בעלי המניות של החברה ממשיכים בקידום העסקה עם סנונדה. בהקשר זה אישרה אסיפת בעלי מניות סנונדה את המשך השהיית המסחר במניותיה עד ל- 4 באוגוסט.

פירוט הכנסות לפי אזורים ברבעון

% שינוי בדולר ארה"ב

% שינוי במטבע מקומי

רבעון 1  2015

רבעון 1  2016

­במיליוני $

-6.9%

+1.2%

457

425

אירופה

+10.8%

+12.0%

138

153

צפון אמריקה

-8.3%

+10.6%

124

114

אמריקה הלטינית

+10.6%

+19.4%

70

77

הודו, מזרח תיכון ואפריקה

+7.5%

+14.5%

78

84

אסיה פאסיפיק

-1.6%

+6.9%

867

853

סה"כ

 

 

 

 

 


אירופה: מכירות החברה באירופה צמחו ב-1.2% ברבעון במונחי מטבע מקור בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, וזאת בשל צמיחה כמותית הנובעת מהשקת מוצרים חדשים והעמקת הפעילות בשווקים. צמיחה זו הושגה למרות התחלה מאוחרת של העונה החקלאית בשל מזג אוויר קר, וכן רמות מלאי גבוהות בערוצי ההפצה. הצמיחה הכמותית, אשר נתמכה על ידי גידול במכירות מוצרים בעלי ערך מוסף גבוה, בשל עליה בשטחי גידול סלק סוכר ודגנים, קוזזה בחלקה על ידי ירידה קלה במחירי המכירה במספר מדינות. במונחי דולר, מכירות החברה באירופה היו נמוכות ב-6.9% ברבעון בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, כתוצאה מהתחזקות הדולר.

החברה המשיכה לבדל את סל המוצרים שלה והשיקה מוצרים ייחודיים במספר שווקים מרכזיים, ביניהם ELEGANTTM, קוטל עשבים לדגנים ותירס, שהושק באוקראינה ו- KANTIK®, קוטל פטריות רחב-טווח עבור דגנים, שהושק בגרמניה. 

צפון אמריקה: מכירות החברה בצפון אמריקה צמחו ב-12.0% ברבעון במונחי מטבע מקור בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, בשל הגדלת הפעילות מול לקוחות מרכזיים והתמקדות באיזורי מפתח ובגידולים עם ערך מוסף גבוה, יחד עם השקות של מוצרים חדשים. במונחי דולר, וחרף שחיקה נוספת של הדולר הקנדי, מכירות החברה בצפון אמריקה צמחו ב-10.8% ברבעון בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

ביצועי החברה בקנדה היו טובים, למרות המשך היובש במערב המדינה, והושגו בשל ביקוש גבוה למוצרי החברה כתוצאה ממיקוד עסקי וחיזוק הקשר עם מפיצים ולקוחות קמעונאיים. אדמה המשיכה לשפר את סל המוצרים במדינה והשיקה בהצלחה  שלושה מוצרים חדשים:SOMBREROTM  קוטל חרקים לטיפול זרעים; SQUADRONTM, קוטל עשבים; ו-HOTSHOTTM, קוטל עשבים שהוא תערובת ייחודית ואפקטיבית של שני מרכיבים פעילים המשמשת לטיפול בעשבים העמידים לגלייפוסט. 

פעילות החברה בארצות הברית בתחום המוצרים להגנת הצומח לשימושים שאינם חקלאיים (Consumer and Professional Solutions) ממשיכה להציג ביצועים טובים בשל פיתוח פלחי שוק חדשים וביקוש ער למוצרים שהושקו לאחרונה.

אמריקה הלטינית: מכירות החברה באמריקה הלטינית צמחו ב-10.6% ברבעון במונחי מטבע מקור בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, בשל העלאה של מחירי המכירה, בעיקר בברזיל. זאת חרף רמות מלאי גבוהות שנותרו בצינורות ההפצה והתנאים המאתגרים המתמשכים במדינות מרכזיות באזור, לרבות הצפות ותנאי מזג אויר לא יציבים כתוצאה מאל ניניו, וכן חוסר יציבות פוליטי וכלכלי בברזיל.  בשל התחזקות הדולר, מכירות החברה באמריקה הלטינית במונחי דולר היו נמוכות ב-8.3% ברבעון בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. 

החברה ממשיכה להטמיע גישות שיווקיות ייחודיות במדינות באזור, כאשר הקרבה ההולכת וגוברת ללקוחות הקצה נתמכת על ידי שימוש גובר באמצעים דיגיטליים. בברזיל היו ביצועי החברה טובים, וכן זכה קוטל החרקים GALIL®, מוצר מבודל שהנו תערובת ייחודית של שני מרכיבים פעילים, לביקוש גבוה בקרב מגדלי הסויה, הסובלים מריבוי של חרקים מוצצי לשד, בשל שימוש גובר בזרעי סויה מהונדסים גנטית העמידים לזוחלים. 

הודו, המזה"ת ואפריקה: מכירות החברה באזור צמחו ב-19.4% ברבעון במונחי מטבע מקור בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הגידול במכירות נבע מצמיחה כמותית משמעותית במכירות של מוצרים בעלי ערך מוסף גבוה, בעיקר בתורכיה אשר בה הושקה פעילות החברה בשנה שעברה, וזאת חרף בצורת במספר מדינות מרכזיות, ביניהן הודו ודרום אפריקה. במונחי דולר, וחרף השחיקה במטבעות המקומיים, כגון הראנד הדרום אפריקאי, הרופי ההודי והלירה התורכית, מכירות החברה באזור צמחו ב-10.6% ברבעון בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

החברה ממשיכה להשקיע בבידול סל המוצרים שלה בהודו, ובמהלך הרבעון קיבלה מספר רישויים חדשים למוצרים יחודיים אשר יושקו במהלך השנה, בהם DEKELTM, קוטל עשבים לבצל, TAMARTM, קוטל עשבים לקנה סוכר, ו-SHAKEDTM, קוטל עשבים לסויה.

אסיה-פאסיפיק: מכירות החברה באסיה-פסיפיק צמחו ב-14.5% ברבעון במונחי מטבע מקור בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, בשל  צמיחה כמותית משמעותית, בעיקר במדינות הפסיפיק. צמיחה זו נבעה מחיזוק הפעילות המסחרית באזור בעזרת מיקוד בשווקים וגידולים מרכזיים, קרבה גוברת והולכת לחקלאים וחיזוק הקשר עם מפיצים, בד בבד עם שיפור סל המוצרים. צמיחה זו הושגה למרות תנאים מאתגרים באסיה, כתוצאה מבצורות חמורות בשל אל ניניו בתאילנד, ויאטנם ומדינות אחרות. במונחי דולר, וחרף שחיקה במטבעות המקומיים ובעיקר הדולר האוסטרלי, מכירות החברה באזור צמחו ב-7.5% ברבעון בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

בהמשך להשקה המוצלחת באוסטרליה בשנה שעברה, קיבלה החברה רישוי עבור ה-  NIMITZ®מוגן הפטנט בדרום קוריאה.  כמו כן, קוטל עשבים חדש וייחודי לטיפול בעשבים לטווח ארוך בקנה סוכר, BOBCAT i- MAXX®, הציג ביצועים טובים באוסטרליה, שם הושק לאחרונה.

רווח גולמי: הרווח הגולמי צמח ל-296 מיליון דולר ברבעון הראשון, מה שמשקף גידול של 0.7 נקודות האחוז בשיעור הרווח ל-34.7% על אף הירידה הקלה במכירות במונחי דולר. גידול זה ברווח ובשיעורו נבעו מצמיחה כמותית משמעותית של תמהיל מוצרים משופר וכן הורדה ניכרת של עלויות הייצור והרכש. כל זאת על אף השפעה שלילית משמעותית של שחיקת המטבעות המקומיים ותרומה נמוכה יותר של עסקאות הגנת מטבע שביצעה החברה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

רווח תפעולי, רווח נקי ו-EBITDA:  הרווח התפעולי צמח ב-2.6% והגיע ל-129 מיליון דולר, שיפור של 0.6 נקודות האחוז בשיעור הרווח ל-15.1%, בשל הורדה מתמשכת של הוצאות תפעוליות וכן השפעת מטבע חיובית. הרווח הנקי עלה ב-6.8% והגיע ל-101 מיליון דולר, עליה של 0.9 נקודות האחוז בשיעור הרווח ל-11.8%. הEBITDA- גדל ב-3.2% והסתכם ב-172 מיליון דולר, מה שמשקף שיעור EBITDA של 20.2%, גידול של נקודת האחוז בשיעורו בהשוואה לרבעון הראשון המקביל.

תזרים מזומנים: תזרים המזומנים החופשי ברבעון הראשון, הנוטה להיות שלילי בשל עונתיות, השתפר בשל רמות מלאי נמוכות יותר. ברבעון הראשון התזרים החופשי הסתכם לתזרים שלילי בסך של 25 מיליון דולר, ובנטרול השינוי ביתרת הלקוחות שנגרעו במסגרת תכנית האיגוח הסתכם לתזרים שלילי בסך של 152 מיליון דולר, לעומת תזרים שלילי בסך של 164 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x