מצגת המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר, בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת: חדשנות ונגישות בנקאית

כיצד מתייחס בנק ישראל להתייעלות בבנקים?

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/06/2016

80% מכלל החשבונות הפעילים, מנויים לערוצים הישירים. ערוצים ישירים: אינטרנט, אפליקציה, Center Call , עמדת שירות עצמי. 50% מכלל החשבונות הפעילים, מנויים לאינטרנט. בני 50 + פעלו בערוץ האינטרנט יותר מאשר בערוצים  הישירים האחרים. הן במידע והן בביצוע פעולות

הבנקים משנים את מערך הסינוף: לאחר מגמה מתמשכת של גידול בכמות הסניפים ממזגים סניפים קרובים בערים מרכזיות ופותחים בפריפריה.

בנקים בכל העולם סוגרים סניפים; באירופה, ארה"ב, אוסטרליה

היתרונות של הטכנולוגיה והחדשנות
  •  מוזילה מידית את המחירים ללקוחות

  •  נוחה יותר לרוב הלקוחות- שירות זמין במשך כל השבוע וכל שעות היום

  •  מאפשרת התאמה של השירות לצורכי הלקוח, על בסיס מידע רב: שינוי שנראה בשנים הקרובות

  •  מאפשרת הגברת התחרות: שחקנים קטנים, ללא סניפים, יכולים להציע שירותים ולהתחרות

  •  מאפשרת לבנקים להתייעל- וכך להיות יותר תחרותיים


מחירי השירותים הבנקאיים באמצעים ישירים זולים יותר. דוגמא עמלות נמוכות יותר בכ-75%. תעריפון העמלות של כל הבנקים מראה שכל הפעולות בערוצים הישירים הרבה יותר זולות.

ישנן אוכלוסיות שהמעבר קשה להן.

הפיקוח מבצע ודורש מהבנקים פעולות כדי להקל

  1. דרשנו מהבנקים מדיניות ייעודית כתובה אשר תסדיר את הסיוע ללקוחות במעבר לעולם המשתנה

  2.  דיילים בסניף, מבואות עם הרבה מכשירים, יותר כספומטים, פתרונות חדשים (קוד למשיכת מזומן חלף כרטיס) ועוד

  3. אנו בתהליך כתיבת הוראת ניהול בנקאי תקין לבנקים שתגדיר דרישות מינימום בנושא סינוף וליווי הלקוחות בשינוי

  4. פועלים יחד עם הבנקים בנושא חינוך פיננסי-דיגיטלי

  5. בוחנים ונענים לפניות ציבור ומווסתים סגירות סניפים מרוחקים

  6. תומכים בהצעת החוק שלמפקח תהיה סמכות לאשר סגירת סניפים

  7. אפשרנו סניף במתכונת חלקית / סניף נייד
המדיניות שלנו בפיקוח
  • להסיר חסמים טכנולוגיים ולתמוך במהפכה הטכנולוגית
  •  לעודד חדשנות באופן שתתמוך בהנגשת השירותים ללקוחות  שאינם מוטי טכנולוגיה בצורה פשוטה ושקופה עבורם
  •  לרתום את הטכנולוגיה לטובת הלקוחות ולא להיפך
  •  לדרוש התייעלות ולאפשר אותה בצורה שמכבדת את העובדים
  • לדרוש מתן מענה לכלל לקוחות המערכת הבנקאית
לסיכום: לנהל את השינוי ברגישות



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי וביןבהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x