מידרוג >> הותרת דירוג לאג"ח סדרה א ולאג"ח סדרה ב של חברת רכבת ישראל בע"מ

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
29/06/2016

מידרוג מודיעה על הותרת דירוג לאג"ח סדרה א' ולאג"ח סדרה ב' של חברת רכבת ישראל בע"מ (להלן: "רכבת ישראל" או "החברה"), בדירוג  Aa1.il באופק יציב. במסגרת הדירוג נלקח בחשבון מידת תמיכת המדינה בחברה (להלן: "התמיכה") והתלות בין המדינה לחברה (להלן: "התלות") (להלן ביחד: "הקשר") שהינן יסודות משמעותיים לדירוג. מידרוג מעריכה את התמיכה והתלות כגבוהות מאוד. מידרוג תמשיך ותעקוב אחר מידת התמיכה והתלות ומדגישה כי שחיקה בהערכת התמיכה והתלות, בין היתר, כתוצאה משינוי שיש בו כדי להרע את מצבה של רכבת ישראל, עלול להוביל להורדת דירוג משמעותית. יצוין כי, להערכת מידרוג, הקשר בין החברה למדינה הינו גבוה מאוד אך אינו מוחלט, ולהערכתנו לא קיימת זהות אינטרסים מלאה. הדירוג מבוסס על נתונים שנמסרו למידרוג עד לתאריך 27.06.2016. 

להלן אגרות החוב המדורגות:

סדרה

מספר נייר ערך

דירוג

אופק דירוג

מועד פירעון סופי

א'

1134980

Aa1.il

יציב

30.09.2020

ב'

1134998

Aa1.il

יציב

30.09.2020


1.סיכום השיקולים עיקריים לדירוג

במסגרת הדירוג נלקחו בחשבון, בין היתר, הגורמים הבאים: (1) לחברה מעמד מונופוליסטי בתחום הפעלת מערכי הסעות המונים ברכבות נוסעים בינעירוניות בתחום רשת המסילות הארצית; (2) רכבת ישראל מהווה זרוע ביצועית של משרד התחבורה אשר מהווה, ביחד עם משרד האוצר, גורם מפקח וכן קובע את פעילות החברה; (3) קיום מסגרת רגולטורית ברורה ותומכת המבוססת על הסכם הפיתוח והתפעול של רכבת ישראל; (4) מנגנון הסובסידיה המבוסס על עלויות נורמטיביות המוכפלות ביחידות כגון: ק"מ מסילה פעילה ומספר תחנות נוסעים פעילות, ואינו תלוי במספר הנוסעים; (5) היקף חוב פיננסי מקסימאלי של עד 2 מיליארד ₪, גיוס חוב נוסף צפוי להיעשות במהלך שנת 2017; (6) העמדת קרן לשירות חוב בהיקף של כ- 150 מ' ₪ וכן אופציה למסגרת אשראי ייעודית לשירות החוב בסכום של עד כ- 50 מ' ₪; (7) המקור לשירות החוב הפיננסי הינו מכספי הסובסידיה לפיתוח, כלומר מענקים ותקציבים ממשלתיים; (8) העדר בטוחות וקיום שעבוד שלילי חלקי; (9) תכנית ההשקעות מאתגרת ומורכבת הכוללת פרויקטים מסוגים שונים וכן הטמעת טכנולוגיות מתקדמות; (10) אתגרים הקשורים בהפעלת מערכת הרכבות הארצית; (11) העדר גמישות תפעולית בשל קיום וועד עובדים בעל היסטורית אירועים וחיכוכים עם הנהלת החברה; (12) עמידה ביעדי הביצוע המעוגנים בהסכם המסגרת לפיתוח והפעלת רכבת ישראל המהווים אתגר ועלולים להוביל לקנסות. נכון למועד הדוח, החברה עומדת ביעדי הביצוע המוגדרים; (13) קיום מנגנון התייעלות העלול להביא להפחתה מסוימת בהכנסות מסובסידיה. 

בתרחיש הבסיס מניחה מידרוג כי שיעור הרווח התפעולי של החברה ינוע בין 3%-4.5% בטווח הארוך, הוצאות ה- CAPEX הצפויות לשנים 2016 ו- 2017 יעמדו על כ- 2 מיליארד ₪ וכ- 3.1 מיליארד ₪ בהתאמה. כמו כן, החוב הפיננסי של החברה צפוי להגיע בטווח הקצר להיקף מקסימאלי של כ- 2 מיליארד ₪. בנוסף על כך נדגיש כי להערכת מידרוג, התמיכה והתלות בין החברה למדינה הינן גבוהות מאוד, והן מהוות נדבך מרכזי בדירוג החברה. שחיקה בהערכת התמיכה והתלות עלולה להוביל להורדת דירוג משמעותית. 



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x