בערב חג הסוכות סיים בעז צפריר, מנכ"ל רכבת ישראל, כהונה של למעלה מחמש שנים

ימלא את מקומו סמנכ"ל נייד, בני לביא

 

 
בעז צפריר מנכל רכבת ישראלבעז צפריר מנכל רכבת ישראל
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/10/2016

עם תום כהונה של למעלה מחמש שנים סיים מנכ"ל רכבת ישראל, בעז צפריר, את תפקידו בערב חג הסוכות. עד למינוי מנכ"ל קבוע, מונה מר בני לביא, סמנכ"ל נייד בחברה, לשמש כממלא מקום המנכ"ל.  
 
במהלך הקדנציה של צפריר צמח מספר הנוסעים ב-70%; רמת הדיוק התייצבה על 96%; ולאחר עשורים של הפסד הרכבת מציגה שנה שניה ברציפות רווח נקי חזק; 

צפריר: "רכבת ישראל חוותה מהפך אסטרטגי ותרבותי מוצלח דבר המתבטא במרבית תחומי העשייה בחברה; עם זאת, השינוי העמוק והמשמעותי ביותר שהנהגנו בשנים האחרונות הוא הטמעת תרבות עסקית חברתית מקצועית ושקופה בה הנוסע הוא בראש ובראשונה הלקוח שלנו. אני מודה לכל עובדי החברה ומנהליה על התמיכה ואחדות המטרה, ולבני לביא, הצלחה בהובלה. אני משוכנע שהחברה תמשיך לנסוק"

לביא: "אני מודה לבעז על הובלת הדרך בשנים האחרונות, התוצאות המצוינות של דרך זו מדברות בעד עצמן. אני מודע לכובד האחריות בהובלת חברה כה משמעותית ומתייחס לכך בכובד ראש. מטרת כולנו מנהלים ועובדים כאחד היא להצעידה קדימה לפסגות נוספות, בשקיפות, בשותפות ובביטחה"
 
בעז צפריר מנכ"ל רכבת ישראל סיים בערב חג הסוכות, 16 באוקטובר 2016, את תפקידו בתום קדנציה של למעלה מחמש שנים. 

בתקופת כהונתו של צפריר עברה רכבת ישראל מהפך אסטרטגי בכל הפרמטרים שהם בליבת פעילותה של הרכבת: מספר הנוסעים צמח בכ- 70% מ-36 מיליון ל-56 מיליון נוסעים ויותר בשנה. כמו כן, הצליחה הרכבת להגיע לרמת דיוק שעומדת בשנת 2016 על 96%, שיעור המדורג במקום השלישי באירופה אחרי שוויץ ואוסטריה וטוב יותר מחברות רכבות מובילות כמו גרמניה והולנד.

צפריר הצליח להוביל את החברה לשוק ההון באמצעות הנפקת אגח סחיר בהיקף של 1 מיליארד שקלים ולפתוח לחברה אפיק גיוס הון זמין. 

במהלך כהונתו הצליחה הרכבת לעלות לפסי רווחיות חזקים ומציגה תזרים מזומנים חיובי. הרכבת סיימה את 2015 עם רווח נקי של 265 מיליון שקלים. בנוסף, נחתם הסכם אסטרטגי בהיקף של 28 מיליארד שקלים אם ממשלת ישראל אשר יאפשר את מימושה של תכנית החומש המהפכנית של החברה.

יצוין כי עם כניסתו לתפקיד הגדיר צפריר את השינוי בתרבות הארגונית והניהולית ככוכב הצפון של החברה. הוא גיבש הנהלה חדשה עם התמחות חברתית, שירותית ועסקית אשר הובילה את השינוי התפישתי מחברה בעלת אוריינטציה תפעולית לחברה שחרטה על דיגלה את ערך השירות, כאשר הלקוח הוא הנוסע והוא לב העשייה. שינוי זה היה אתגרי במיוחד ודרש התמודדות קשה ומורכבת בחברה לטובת הדרך החדשה.
 
במקביל לכך רכבת ישראל אופיינה בהמשך תנופת הפיתוח והעשייה ביניהם; הקמת הקו המהיר לירושלים ,פרויקט החשמול, ומערכת השליטה המרכזית. בנוסף, רכבת הנגב, קו החוף הדרומי, הכפלת המסילות לבאר שבע, להוד השרון ולנהרייה. זאת, במקביל להתחדשות וריענון הצי באמצעות  רכישת והפעלת קרונות וקטרים חדשים לשרות הנוסעים ובחטיבת המטענים.
 
לצד כל אלה, שקד בעז צפריר על טיפוח הקשר של רכבת ישראל לחברה במדינה ויזם תוכניות לימוד תיכוניות, על-תיכוניות ואקדמיות מדימונה ואוניברסיטת באר-שבע שבדרום ועד כרמיאל שבצפון. כמנכ"ל, נתן תשומת לב רבה לגיוון בתעסוקה, לליווי של בעלי מוגבלויות ולשמירת הסביבה. 
 
סמנכ"ל נייד, בני לביא (אל"מ במיל'), מונה לשמש כמנכ"ל בפועל, עד למינוי מנכ"ל קבוע לחברה.

בני, בעל תואר ראשון במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה, תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל-אביב, ובוגר המכללה לביטחון לאומי. 

מזה 5 שנים משמש בני כסמנכ"ל נייד ברכבת ישראל, לפני כן שימש כמנהל אגף לוגיסטיקה ברכבת וכמ"מ סמנכ"ל לוגיסטיקה. לפני עבודתו ברכבת ישראל ניהל חטיבה עסקית בחברת M+W ZANDER(Military Projects Director ). 

בני פרש מצה"ל בשנת 2005 ובין תפקידיו האחרונים שימש כראש מחלקת הלוגיסטיקה באגף המודיעין 2000-2005, ראש לשכת הרמטכ"ל אמנון ליפקין שחק ז״ל 1998 – 1996, מפקד יחידת המזל"טים של חמ"ן 1996 - 1994, ראש לשכת סגן הרמטכ"ל 1994 – 1990, ותפקידי פיקוד ומטה במערך המודיעין.

בני נשוי לטל ואב לנדב גל מיקה ושחר.
 
בעז צפריר: "זכיתי לשמש בתפקיד מורכב ואתגרי ואני מודה על ההזדמנות שניתנה לי להגשימו. מימוש המשימות היה מאתגר ביותר, והיעדים הושגו בזכות עבודת צוות ראויה לציון לה היו שותפים רבים ברכבת ישראל.

אני מבקש להודות לשר התחבורה והמודיעין ישראל כץ ולדירקטוריון החברה על תמיכתם לאורך כל הדרך. במיוחד אני מבקש להודות להנהלה ולעובדים שהיו שותפים מלאים למהפך. תודה על השותפות בהישגי רכבת ישראל ומעמדה האיתן כיום ובעתיד.".

בני לביא: "בשמי ובשם רכבת ישראל אני מבקש להודות לבעז מכל הלב. על שנפל בחלקנו להיות שותפים, לצידך, בהובלה ולהנהגה  של חברה נפלאה זו, ולהצעידה קדימה באופן נחוש ומקצועי. 
זו הייתה זכות גדולה לעבוד במחיצתך, ללמוד, להחכים ולבצע. אני סמוך ובטוח שטביעות אצבעותיך וחותמך ילוונו לעוד שנים רבות. בהצלחה בדרכך בכל אשר תפנה."

 
הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x