ראיון בלעדי >> טמיר שפירא סמנכ"ל השיווק באילים קרנות נאמנות - מגלה את הסודות שמאחורי גיוס המיליארדים

כיום מנהלת אילים קרנות נאמנות נכסים בסך של מעל ל־9.5 מיליארד שקל עם נתח שוק של כ־4.5% ומציגה את קצב הצמיחה הגבוה מבין כל חברות הקרנות.

 

 
טמיר שפירא סמנכל השיווק באילים קרנות נאמנותטמיר שפירא סמנכל השיווק באילים קרנות נאמנות
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
08/02/2017

לתגובות באתר 

שם
: טמיר שפירא 

תפקיד: סמנכ"ל שיווק ותק בחברה: 3 שנים

תפקידים קודמים: יועץ השקעות בכיר בבנק לאומי ומנהל קשרי יועצים במנורה מבטחים.

השכלה : תואר ראשון BA בכלכלה ומנהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן.

המגייס של השנה בקרנות טמיר שפירא סמנכ"ל השיווק באילים קרנות נאמנות, על השנה של אילים ועל מה שחשוב להם וליועצים.

טמיר שפירא, סמנכ”ל השיווק של אילים קרנות נאמנות, הוא המגייס הגדול של השנה בתעשיית הקרנות.

האסטרטגיה השיווקית אותה הוביל טמיר הביאה את חברת אילים קרנות נאמנות להיות המגייסת הגדולה ביותר לשנת 2016 עם סך גיוס של למעלה מ־4.7 מיליארד שקל הכולל הכפלת נכסי החברה והכפלת נתח השוק של החברה בשנה האחרונה, כל זאת בשנה בה רבות מחברות הקרנות פודות, ותעשיית הקרנות בכללותה פודה כ־20 מיליארד שקל.

כיום מנהלת אילים קרנות נאמנות נכסים בסך של מעל ל־9.5 מיליארד שקל עם נתח שוק של כ־4.5% ומציגה את קצב הצמיחה הגבוה מבין כל חברות הקרנות.

בשלוש השנים, מאז הגעתו של טמיר, נמצאת אילים בתהליך צמיחה מואץ וממוקמת באופן קבע בחלק העליון בטבלאות גיוסי הכספים לחברות הקרנות.

אין ספק שמדובר בהישג נכבד, בדרך להפיכת אילים לשחקן משמעותי בשוק קרנות הנאמנות.

איך אתה מסביר את הגיוסים שלכם?

“היועצים והציבור הרחב נותנים בנו אמון כבר תקופה ארוכה. האג’נדה שלנו הופצה והוטמעה בקרב יועצי ההשקעות והם מצביעים בגיוסים. אנחנו מתמקדים באנליזה ומחקר הכוללים בחירה סלקטיבית של ני”ע, והגיוסים הם תוצאה של ביצועים ודירוגים גבוהים לאורך זמן במערכות הדירוג של הבנקים. רוב הקרנות שלנו בעלות וותק של שנים רבות וניתן להתרשם גם מביצועים ארוכי טווח שחשובים מאד ליועצים בחיפוש אחר קרנות להשקעה.”

אתה סבור שהעדפת קרנות עם track record לטווח ארוך תמשיך?

“מערכות הדירוג של הבנקים הולכות לכיוון הזה. לאחרונה בנק הפועלים עבר לשים דגש על דירוג קרנות ל־3 ול־5 שנים, לדעתי זו הסנונית שתתווה את הדרך עבור שאר הבנקים. האפקט של פתיחת קרנות חדשות ושינויי מדיניות מתפוגג. מנהלים שיציגו תוצאות לאורך שנים ימשיכו לגייס בלי קשר למצב השוק.”

כיום אתם מנהלים 18 קרנות, אין כוונה להגדיל את כמות הקרנות?

“מהיכרות רבת שנים עם השוק זיהינו שליועצים נמאס מריבוי קרנות עם שינויים תכופים במדיניות הקרנות, בדמי הניהול שמנסות לעקוב אחרי טרנדים שונים. היועצים מחפשים קרנות נאמנות שמנוהלות בצורה מקצועית ואיכותית לאורך זמן. כשיש קרן אחת מכל סוג זה מפשט ליועץ את העבודה ומחייב את מנהל הקרן לבצע את הטוב שיכול בקרן האחת שלו."

בכל זאת, אתם עומדים על סף 10 מיליארד שקלים, אין כוונה להרחיב את קשת המוצרים שלכם?

“הפורטפוליו של אילים כולל רק קרנות מסורתיות ללא מוצרים גנריים – קרנות כספיות או מחקות. עם הצמיחה בנכסים המנוהלים, החברה גדלה במחלקות המחקר והאנליזה וכן בכל הקשור לבקרות ולניהול הסיכונים בקרנות, כשהמטרה לרכז את כל המשאבים להמשך ניהול ממוקד ואיכותי של הקרנות הקיימות. הדגש הגדול הוא לתת ערך למחזיקי הקרנות שלנו שחשובה להם איכות ניהול ההשקעות וביצועים לאורך זמן.”

מה המדיניות שלכם לגבי דמי ניהול?

"אנחנו החלטנו שדמי הניהול שלנו בכל הקרנות יהיו נמוכים מ־1%, כולל בקרנות המנייתיות. ממוצע דמי הניהול שלנו נמוך מממוצע דמי הניהול בתעשייה זה מראה על כך שהוגנות אצלנו היא לא רק סיסמה. היועצים מעריכים את ההוגנות ואת המיקוד בניהול ההשקעות.”

ספר על עבודת השיווק מול היועצים? איך אתם מפרסמים את הקרנות?

“באילים הושקעו משאבים רבים לחיזוק הקשר עם היועצים ע”י הקמת מערך קשרי יועצים ומרכז מידע ליועצים מהמובילים בתעשייה שמטרתו לספק ליועצים בבנקים השונים מענה לכל צרכיהם המקצועיים. היועצים כפרטנרים ושותפים שלנו יכולים ליצור קשר עם מערך קשרי היועצים או מרכז המידע ליועצים ולקבל את המידע המקצועי הדרוש להם בנושא הקרנות שלנו או לגבי חברות ספציפיות שנותחו ע”י מחלקת המחקר שלנו.

מבחינת פרסום אנחנו רק בפאנדר שם החשיפה לקהל היעד שלנו אופטימאלית.

עבודת השיווק ממוקדת בהבלטת היתרון שלנו שהוא המחקר והאנליזה. יש לנו קבלות בביצועים בקרנות, וזה מקל את עבודת השיווק.”

הערכות לגבי כיוונים בשוק לשנת 2017?

“סביבת המאקרו העולמית ובעיקר הריביות הנמוכות מסביב לעולם ימשיכו לתמוך בשווקי האג”ח והמניות. העלאת הריבית בארה”ב לא צפויה, להערכתנו, להיות חלק ממגמה אגרסיבית של העלאות ריבית ולכן עדיין מדובר בסביבת ריבית נמוכה מאד. אנו מתקשים לראות את התהליך הזה צובר תאוצה וזאת על רקע המשך ההרחבה כמותית באירופה ויפן.

סביבת הריבית הנמוכה בראיה גלובלית, תומכת בשווקים והאתגר הוא למצוא את החברות האטרקטיביות בסקטורים השונים. בקרנות אילים בחירת החברות סלקטיבית ומבוצעת לאחר אנליזה מעמיקה שם אנו מעוניינים לאתר חברות אשר ניצלו את התקופה האחרונה להוזלת עלויות המימון והתייעלות או לחילופין לזהות כשלי שוק המביאים חברות שונות להיסחר, להערכתנו, מתחת לערכן הכלכלי.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x