ארגון מעלה מעדכן את הקריטריונים לדרוג האחריות התאגידית >> תרחיב משמעותית את המחויבות של החברה כלפי ציבור הספקים

סביב הצעת החוק "שוטף פלוס שלושים" שאושרה הבוקר בוועדת הכלכלה, בדירוג מעלה 2017 פרק האחריות מול הספקים יורחב ויכלול קריטריונים חדשים, מעבר לחוק המסדיר את מועד התשלום

 

 
 

איתי שלוסברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
06/03/2017

  • סביב הצעת החוק "שוטף פלוס שלושים" שאושרה הבוקר בוועדת הכלכלה, בדירוג מעלה 2017 פרק האחריות מול הספקים יורחב ויכלול קריטריונים חדשים, מעבר לחוק המסדיר את מועד התשלום.

  • שלושה  קריטריונים חדשים ימדדו את סוגיית התשלום והיחסים של הלקוחות מול הספקים.

  • "האתגר הגדול ביותר הוא הדגשת הנורמה שללקוח, לכל לקוח, יש אחריות ערכית  גם במיקור חוץ. החוק הוא מסר זה חשוב מאוד לשיפור הנורמות בשוק, אשר המציאות בו היום היא מחד גידול בשימוש במיקור חוץ משיקולים עסקיים אך מנגד לעיתים ניצול לרעה של ניתוק הקשר הישיר שבין המזמין לביצוע העבודה מביא לפגיעה בתנאי העובדים" אמר מנכ"ל ארגון מעלה, מומו מהדב".
ארגון מעלה פירסם לאחרונה את הקריטריונים החדשים שנכנסו לדירוג מעלה 2017 בתחום אחריות הרכש כלפי ספקים. הקריטריונים החדשים כוללים: שקיפות בעבודה מול הספק, שיקולים חברתיים וסביבתיים של הלקוח בבחירת הספק, השקעה וחיזוק ספקים ובדיקת עמדותיהם ביחס למזמין. 

העדכון בקריטריונים משנת 2016  בא על רקע  העיסוק הגובר במצוקה של עסקים קטנים ובינוניים במשק אשר סוגיית התשלום היא אחד הנושאים הבוערים הגורמים לה. הצעת החוק מבטאת אחריות גבוהה יותר של הממשלה כמזמין ומעבירה מסר חשוב. המימד הערכי העמוק יותר הוא האחריות המוסרית של המזמין ליציבות של הספק וגם לתנאי העבודה של עובדי הספק, בוודאי כאשר מדובר במכרזים עתירי כוח אדם (עובדי קבלן). על כן, החליטו בדירוג "מעלה"  להרחיב את העיסוק בנושא הרכש ולהעביר מסר בדבר האחריות הערכית כלפי הספקים, מעבר לדרישות החוק היבש או ההתחייבות הקיימות בחוזי ההתקשרות. 

הקריטריון הראשון הוא מדיניות שקיפות כלפי הספק והסדרת תנאי העבודה. המדד יבחן את רמת השקיפות בבחירת הספקים האם הבחירה בספקים בחנה גם שיקולים חברתיים וסביבתיים, העדפת תוצרת מקומית ומתן הזדמנות גם  לעסקים קטנים ובינוניים 

הקריטריון השני בוחן את הגישה הפרואקטיבית של עמידה בהתחייבות הלקוח מול הספק ותנאי העבודה של עובדיו. קריטריון זה נשען על אחריות הלקוח הבא לידי ביטוי בבדיקת תלושי שכר ובקרות על תנאי העבודה כפי שגם מחייב "חוק אחריות מזמין שירותי קבלן לזכויות עובדים". 

הקריטריון האחרון בוחן את מידת הדיאלוג וההשקעה של החברות הגדולות מול הספקים השאלון  בוחן האם המזמין בודק אנונימית את עמדתו של הספק על העבודה עימו. מטרת מדד זה היא להבטיח כי התנהלות החברות הגדולות מול הפסקים היא תקינה ואתית. בנוסף, השאלון גם בוחן האם החברות הגדולות משקיעות בספקים בנשואים כגון הכשרות, סיוע בשיפור תנאי עובדיהם ועמידה בדרישות החוק ואף בשיפור האיכות והמצוינות. 

"הפתגם המוכר מדבר על חוזקה של השרשרת שנקבעת על פי החוליה החלשה שבה – לחברות הגדולות יש אינטרס ויכולת לתרום לסטנדרטים גבוהים לאורך כל השרשרת ואנחנו בהחלט בכיוון הנכון"  הוסיף מהדב.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x