חברת כאל מסכמת את שנת 2016 עם רווח נקי של 292 מיליון ₪

מחזור העסקאות בכרטיסי כאל עמד בשנת 2016 על 72.4 מיליארד ₪, בהשוואה ל- 66.6 מיליארד ₪ בתקופה המקבילה אשתקד, מהווה גידול של 8.6%.

 

 
דורון ספיר קרדיט ישראל הדרידורון ספיר קרדיט ישראל הדרי
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
15/03/2017

  • צמיחה של 8.6% במחזורי העסקאות

  • גידול של 5.6% במצבת הכרטיסים

  • צמיחה של כ-30% בתיק האשראי
חברת כאל סיימה את שנת 2016 עם רווח נקי של 292 מיליון ₪, עלייה של כ-95.7% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד בה הרווח הסתכם ב - 149 מיליון ₪. בניטרול אירועים בעלי אופי חד-פעמי (מכירת מניות ויזה אירופה, 182 מיליון ₪ , ותשלום בגין הסדר עם הפרקליטות 85- מיליון ₪ ), הרווח הנקי עומד על 195 מיליון ₪ לעומת 149 מיליון ₪ אשתקד – מהווה עלייה של 30.9%.

החברה סיימה את שנת 2016 עם 2.46 מיליון כרטיסים, עליה של כ-5.6% לעומת אשתקד. מספר הכרטיסים החוץ בנקאיים עמד בסוף 2016 על 924 אלף כרטיסים, לעומת 876 אלף כרטיסים בתקופה המקבילה אשתקד – מהווה עלייה של  כ- 5.5%.

תיק האשראי שכאל העמידה ללקוחותיה, עמד נכון ל-31.12.16 על כ-3.6 מיליארד ₪, לעומת 2.8 מיליארד ₪ בתקופה המקבילה אשתקד, המהוה עלייה של כ- 30%. 

מחזור העסקאות בכרטיסי כאל עמד בשנת 2016 על 72.4 מיליארד ₪, בהשוואה ל- 66.6 מיליארד ₪ בתקופה המקבילה אשתקד, מהווה גידול של 8.6%.

הרווח התפעולי של כאל בשנת 2016 הסתכם ב- 442 מיליון ₪ לעומת 241 מיליון ₪ אשתקד, מהווה עלייה של כ-83.6%. בנטרול אירועים חד פעמיים, הסתכם הרווח התפעולי ב-284 מיליון ₪ המהווה עלייה של 18.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

בשנת 2016 הסתכמו הכנסות החברה ב-1,622 מיליוני ₪, לעומת 1,240 מיליוני ₪ בתקופה המקבילה אשתקד, מהווה עלייה של כ-30.8%.

הרווח מפעילות מימון ב- 2016 הסתכם ב-362 מיליון ₪, לעומת 290 מיליון ₪ בשנת 2015, המהווה עלייה של כ- 25% .

סך ההוצאות של החברה בנטרול השפעות חד פעמיות  ב- 2016 הסתכמו ב-1,180 מיליון ₪, לעומת 999 מיליון ₪ ב- 2015, מהווה גידול של כ- 7.5%. 

סך ההוצאות לפני התשלומים לבנקים עמד בשנת 2016 על 961 מיליון ₪ לעומת 792 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד, מהווה גידול של 21.4%.

ההוצאות בסעיף הפסדי אשראי עמדו ב-2016 על 74 מיליון ₪, לעומת 34 מיליון ₪ בתקופה המקבילה אשתקד, מהווה עלייה של 121.7%.

יובל גביש, יו"ר דירקטוריון כאל, אמר: "הדוחות הכספיים לשנת 2016 משקפים פעילות ענפה וצמיחה מרשימה בכל הפרמטרים העסקיים של החברה. בשנה החולפת, החברה המשיכה את מגמת הצמיחה באשראי למגזר הפרטי, תוך בניית תשתית להרחבת מוצרי האשראי במגזר הפרטי והעסקי. כמו כן, השקענו תשומות רבות במועדונים צרכניים והענקנו מעטפת הטבות ייחודית. 

במגזר הסליקה, פעלנו להרחבת סל המוצרים והתאמתם לצרכי הלקוחות לפעילות השוטפת, תוך הנגשתם בערוצים ישירים לצורך סיוע וייעול תהליכי הסליקה והאשראי בבתי העסק. 

אנו נמצאים בעיצומה של התפתחות דיגיטלית בה השינויים הם מהירים וצרכי הלקוחות משתנים בקצב המחייב אותנו להיות ייחודיים ומתחדשים. העצמנו את היכולות בעולם הנגישות הדיגיטלית לטובת השימוש בערוצים הישירים להענקת מתן ערך ושירות מתקדם ללקוחות הן באתר והן באפליקציה. 

בימים אלו, אנו שוקדים על גיבוש תוכנית אסטרטגית לשנים הבאות אשר עתידה לתת מענה לאתגרים הרבים הניצבים לפתחה של כאל בעולם התחרותי של חברות כרטיסי האשראי בין היתר לאור שינויי החקיקה אשר התרחשו בשנת 2016.

אני מאמין שענף כרטיסי האשראי ימשיך להתמודד עם אתגרים שונים בהתפתחויות גלובליות ומקומיות לרבות תמורות רגולטוריות, עם זאת, החברה ממוצבת היטב כדי להמשיך לבנות ולהיבנות על הבסיס המוצק שיצרה  עד כה, כאשר לב המודל העסקי שם את הלקוח במרכז לכל עשייה."

דורון ספיר, מנכ"ל כאל, אמר: "2016 הייתה שנה של צמיחה בפרמטרים העסקיים של כאל, שבאה לידי ביטוי בצמיחה של 8.6% במחזורי ההנפקה, גידול 5.6% במצבת הכרטיסים ו-2% ברווחים מסליקה, לצד גידול של כ-30% בתיק האשראי ו-25% בהכנסות מימון. 

המשכנו השנה ביישום התוכנית האסטרטגית המבוססת בעיקר על צמיחה בעולם האשראי לצד שיפור אפקטיביות ויעילות, באופן בו הגידול בהכנסות עלה על הגידול בהוצאות. פעלנו לפיתוח פלטפורמות דיגיטליות והמשך השאת הערך ללקוחות עם הרחבת השימוש בערוצים הישירים לשירות נגיש ומתקדם, הוספת שירותי תשלום בארנק הסלולארי והשירותים דרך האפליקציה כמו אפשרות לקבלת אשראי, הזמנת כרטיס אשראי ושיחזור קוד סודי און ליין. 

ההתפתחות הטכנולוגית המואצת בעולם הפיננסי והצורך לעמוד באתגרים של העולם החדש הובילו אותנו השנה לבצע שינוי ארגוני במסגרתו מוזגו אגף הטכנולוגיה עם אגף 'תכנון ותפעול' לאגף אחד 'אגף טכנולוגיות ותפעול'. המבנה החדש מאפשר לבסס מהלכים תפעוליים  על תשתיות מחשוב ודיגיטל חדשניות היוצרות תהליכים ארגוניים יעילים ותפיסת הפעלה זריזה וגמישה.  

ב-2016 המשכנו להשקיע בשיתופי הפעולה עם השותפים העסקיים שלנו במועדונים הצרכניים המשותפים – 'כאל 365' עם קבוצת המשביר ויינות ביתן, 'פאוורכארד', ''H&O  ו'פלייקארד' עם אל על,  במטרה להרחיב את פעילותנו המשותפת וכן חתמנו על הארכת הסכם הנפקה עם בנק יהב". 

ספיר הוסיף עוד כי "ענף כרטיסי האשראי נמצא בתקופה מורכבת, משתנה ודינמית בין היתר לאור שינויי החקיקה שנעשו במהלך השנה, ובעיקרו החוק להגברת התחרות וצמצום הריכוזיות בשוק הבנקאות.  אנו נערכים למול האתגרים ועוסקים בימים אלו בגיבוש האסטרטגיה שלנו לשנים הבאות, שתתייחס בין השאר לשינוי במפת התחרות ובמבנה שוק כרטיסי האשראי בישראל. אני מאמין בעוצמתה ויכולותיה של כאל ועובדיה, כחלק מקבוצת דיסקונט, לעמוד איתן בפני האתגרים של עולם כרטיסי האשראי החדש באופן שנוכחותנו בשוק תמשיך לצמוח".

סך המאזן של  כאל נכון לסוף 2016  עומד על כ-12.4 מיליארד ₪, זאת לעומת כ- 11 מיליארד ₪ בשנת 2015, עלייה של כ-13%. 

נכון לסוף 2016 יחס הלימות ההון של החברה עמד על 15.8%.

יו"ר דירקטוריון חברת כאל הוא יובל גביש. חברת כאל היא בבעלות בנק דיסקונט (72%) והבנק הבינלאומי (28%).

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x