משרד האוצר בשנת 2015 עמד השכר הממוצע (ברוטו) בשירות המדינה על 16,695₪

שכרם של עובדי הדירוגים בממשלה עלה ריאלית, בין השנים 2014 ו- 2015, בשיעור של 2.88% ובגופים הציבוריים המדווחים עלה ריאלית בשיעור של 1.70%.

 

 
ערן יעקב קרדיט יעקב חרלףערן יעקב קרדיט יעקב חרלף
 

משרד האוצר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
16/03/2017

הממונה על השכר: " הדוחות מצביעים על כך שרמות השכר בשירות הציבורי הוגנות ומכבדות את עובדיו, המופקדים על מגוון רחב וחשוב של שירותים לציבור. יש לשאוף למגזר ציבורי טוב יותר ולכך שהסכמי השכר ישמשו כלי לשיפור וייעול המגזר הציבורי, לקידום מדיניות הממשלה, להגדלת הפריון, לשיפור השירות הציבורי ולהמשך המדיניות לצמצום פערים בין חזקים לחלשים ובין גברים לנשים. כל זאת בזהירות המתחייבת בשל מגבלות התקציב, מצב המשק הישראלי והשלכות הרוחב"

הממונה על השכר והסכמי עבודה במשרד האוצר, ערן יעקב, הגיש היום את דוחות הוצאות השכר בממשלה ובמגזר הציבורי לשנת 2015 ליו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין. הדוחות כוללים את הוצאות השכר בשירות המדינה, בגופי הביטחון ובגופים הציבוריים. בנוסף, הדוחות כוללים את הוצאות השכר של משרדי הממשלה והגופים הציבוריים על עובדי קבלני כוח- אדם לשנת 2015.

דו"ח הוצאות השכר בשירות המדינה

דו"ח הוצאות השכר בשירות המדינה מתייחס ל- 223,762 עובדים לפי החלוקה הבאה: 66,294 עובדי מדינה במשרדי הממשלה וביחידות הסמך האזרחיות (לרבות בבתי החולים הממשלתיים), 122,125 עובדי הוראה, 2,361 עובדי משרד הביטחון, 24,411 שוטרים ו-8,571 סוהרי השב"ס. בנוסף, כולל הדוח נתוני שכר של שירותי הביטחון ויחידות הסמך של משרד הביטחון, משרתי הקבע בצה"ל, אזרחים עובדי צה"ל ושליחי המדינה בחו"ל.

בשנת 2015 עמד השכר הממוצע (ברוטו) בשירות המדינה על 16,695₪. השכר הממוצע של עובדי משרד הביטחון עמד על 22,229 ₪. השכר הממוצע במשטרה עמד על 15,904 ₪, השכר הממוצע של עובדי השב"ס עמד על 13,829 ₪ והשכר הממוצע של עובדי ההוראה עמד בשנת 2015 על 13,011 ₪.

שכרם של עובדי הדירוגים בממשלה עלה ריאלית, בין השנים 2014 ו- 2015, בשיעור של 2.88% ובגופים הציבוריים המדווחים עלה ריאלית בשיעור של 1.70%. 

דוח הוצאות השכר בגופים הציבוריים

דוח הוצאות השכר בגופים הציבוריים כולל נתונים על  796 גופים ציבוריים ומתייחס לכ-379,282 עובדים. הגופים המדווחים בדוח מחולקים למספר קבוצות לפי סוגי מעסיקים: רשויות מקומיות, חברות עירוניות, איגודי ערים, חברות ממשלתיות, מועצות דתיות, תאגידים סטטוטוריים וגופים נתמכים (קופות החולים, מוסדות להשכלה גבוהה ועוד). כמו כן, מפורסמים נתוני שכר של עובדים המועסקים במסגרת תאגידי הבריאות שליד בתי החולים הממשלתיים.

בשנת 2015 עמד השכר הממוצע בגופים הציבוריים על 15,458 ₪. ההיקף הכולל של עלויות ההעסקה בגופים המדווחים מסתכם בשנת 2015 בכ-68.2 מיליארד ₪, לא כולל תאגידי הבריאות. כמו בשנים קודמות, קבוצת הגופים המובילה מבחינת גובה שכר היא קבוצת החברות הממשלתיות, בהן השכר הממוצע של עובדיה עמד בשנת 2015 על 22,009 ₪. 
בין הגופים הציבוריים שהובילו בגובה השכר ב-2015 ניתן למצוא את חברת נמל אשדוד עם שכר ממוצע של 30,086 ₪, חברת נמלי ישראל עם שכר ממוצע של 29,723 ₪,  חברת נמל חיפה עם שכר ממוצע של 29,347 ₪, בנק ישראל עם שכר ממוצע של 27,354 ₪, רשות ניירות ערך עם שכר ממוצע של 26,665 ₪, מפעל הפיס עם שכר ממוצע של 25,880 ₪ וחברת חשמל עם שכר ממוצע של  25,615 ₪.

הסכומים הנ"ל אינם כוללים הטבות נוספות כמו למשל: ביטחון תעסוקתי, תשלומי מעסיק לקרן פנסיה לטובת העובדים, לקרן השתלמות, לקופות גמל, תשלומי פנסיה תקציבית, הטבת "חשמל חינם" לעובדי חברת החשמל ותנאי העסקה נוספים.

דוח הוצאות השכר של הגופים הציבוריים ומשרדי הממשלה לעובדי קבלני כוח-אדם 

נתוני הדוח מצביעים על 2,355 משרות של עובדי קבלני כוח-אדם בכלל הגופים הציבוריים ומשרדי הממשלה המדווחים ב-2015. מבין סוגי הגופים, מספר המשרות הגבוה ביותר של עובדי קבלן נמצא ברשויות המקומיות שבהן כ-877 משרות. הגופים אשר העסיקו את המספר הגדול ביותר של עובדי קבלני כוח-אדם הם חברת דואר ישראל (1,199 עובדים), מכבי שירותי בריאות (944 עובדים) ועיריית ראשון לציון (600 עובדים). התפקידים העיקריים שבהם הועסקו עובדי קבלני כוח-אדם הם סייעות (19% מהעובדים), משגיחי בחינות (10% מהעובדים) ועבודות מזכירות (8% מהעובדים). השכר הממוצע למשרה מלאה בקרב כלל עובדי קבלני כוח-אדם המדווחים בגופים הציבוריים ובממשלה עמד ב-2015 על 6,347 ₪ (6,730 ₪ במשרדי הממשלה ו- 6,332 ₪ בגופים הציבוריים). 


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x