מיוחד ל-FUNDER >> על רקע פרסום הדוחות מניית אל על זינקה ב-5.86%

הקרנות המחזיקות את אל- על

 

 
דוד מימון מנכל אל עלדוד מימון מנכל אל על
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
23/03/2017

הקרנות המחזיקות את אל- על

מנכ"ל אל על דוד מימון, הציג היום את הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי ולשנת 2016

הכנסות החברה בשנת 2016 הסתכמו בכ- 2,038 מיליון דולר לעומת כ- 2,054 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד
הרווח לפני מס הסתכם בשנת 2016 בכ-93 מיליון דולר בהשוואה לרווח לפני מס של 145 מיליון דולר אשתקד
 
החברה סיימה את שנת 2016 עם רווח נקי בסך של כ-81 מיליון דולר בהשוואה לרווח נקי של כ-107 מיליון דולר אשתקד

יתרות המזומנים והפקדונות של החברה ל-31.12.2016 הסתכמו בכ- 212 מיליון דולר וההון העצמי הסתכם בכ- 284 מיליון דולר

נתח השוק של החברה מתנועת הנוסעים בנתב"ג בשנת 2016 עלה לכ- 32.6% לעומת 32.5% אשתקד
 
שיעור תפוסה במטוסים בשנת 2016 עמד על 84% לעומת 83.3% אשתקד

קטעי הנוסע צמחו בכ- 11%

ה-EBITDA בשנת 2016 הסתכם בכ-287 מיליון דולר, לעומת 331 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת בשנת 2016 הסתכם בכ-243 מיליון דולר לעומת תזרים בסך של כ-271 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד   


ההון העצמי ליום 31 בדצמבר 2016 גדל לכ-284 מיליון דולר, לעומת כ-198 מיליון דולר נכון ליום 31 בדצמבר 2015.

הכנסות החברה ברבעון הרביעי של שנת 2016 הסתכמו בכ-460.8 מיליון דולר, לעומת כ-476.3 מיליון דולר ברבעון הרביעי של שנת 2015
ברבעון הרביעי של שנת 2016 רשמה החברה הפסד נקי של כ-2.4 מיליון דולר, לעומת רווח של כ-12.2 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנת 2015

דוד מימון מנכ"ל אל על: החברה מציגה היום רווח נקי של כ-81 מיליון דולר וגידול בכל פרמטרים התפעוליים, לרבות גידול בקטעי נוסע בשיעור של כ- 11%, עלייה בנתח השוק ל- 32.6%, וכן שיעור תפוסה מרשים של 84%.  

התוצאות השנה הושפעו ממשבר הטייסים, ששיאו היה ברבעון הרביעי של השנה. עיקר ההשפעה הייתה על סעיף הוצאות ההפעלה של החברה.
אנו ממשיכים בהיערכות להגעת המטוסים החדשים רחבי גוף מדגם 787 (דרימליינר), שהראשון שבהם אמור להגיע בסוף אוגוסט. 

כמו כן, המשכנו ב- 2016 את מגמת הצערת צי המטוסים צרי הגוף עם השלמת הגעתם של 8 המטוסים מדגם בואינג 737-900. כיום עומד הגיל הממוצע של המטוסים צרי הגוף באל על על כ-7 שנים. במקביל, כפי שהתחייבנו, אנו ממשיכים בפיילוט של שימוש במערכת WIFI במהלך הטיסה, שתותקן בהדרגה בכל המטוסים מדגם בואינג 737-900.

מועדון הנוסע המתמיד בארץ ובעולם ובמיוחד כרטיס האשראי FLYCARD מהווים מנוע צמיחה משמעותי ונמצאים בתהליך גידול מרשים. מספר מחזיקי כרטיס האשראי עלה על התחזיות. כ- 200 אלף לקוחות הצטרפו מאז השקתו. גם מספר חברי מועדון הנוסע המתמיד של אל על המשיך לצמוח והגיע למעל  1.76 מיליון חברים. 
אנו נעשה הכל על מנת להעניק ללקוחותינו שירות איכותי, נוחות מרבית, חדשנות טכנולוגית ומטוסים מתקדמים ולהמשיך להתמודד בהצלחה עם תנאי השוק ועם התחרות.
בהזדמנות זו ברצוני להודות ולהביע את הערכתי הרבה לעובדי אל על בקרקע ובאוויר, בארץ ובעולם שפועלים בנחישות, ובמסירות ובזכותם אנו מתמודדים בהצלחה עם האתגרים העומדים בפנינו.
אנו מחויבים להבטחת הצלחתה ושגשוגה של החברה ונחושים לעשות כל שניתן על מנת להשיב את הביטחון והאמון של קהל הלקוחות."


דגנית פלטי, סמנכ"ל הכספים, ציינה: "החברה נהנתה ממחירי דלק נמוכים מהממוצע אשתקד אשר הביאו לחיסכון, נטו בהוצאות הדלק בסך כ- 95 מיליון דולר. לצד זה, ההוצאות התפעוליות של החברה עלו משמעותית בשל הגידול ב- 5% בשעות הטיסה, ובעיקר בשל שיבושים בטיסות שנבעו ממשבר עם הטייסים. אציין, כי  אנחנו פועלים ללא לאות להתייעלות ולהמשך השיפור במדדים התפעוליים של החברה.
למרות הפגיעה בפעילות, ה- EBITDA הסתכמה בסך 287 מיליון דולר,  החברה יצרה תזרים מזומנים גבוה מפעילות שוטפת בסך העולה על 240 מיליון דולר ויתרות המזומנים והפקדונות בסוף התקופה עומדות על 212 מיליון דולר ומעידות על איתנותה הפיננסית של החברה.

מצבה הפיננסי של החברה מאפשר להתקדם בביטחון לקראת אתגר ההצטיידות בצי מטוסים חדש, שיאפשר את התפתחותה העתידית של החברה בשנים הבאות."


תוצאות לשנת 2016:

  1. הכנסות מהפעלה –קטנו בשנת 2016 בכ- 16 מיליון דולר (כ-0.8%) ביחס לשנת 2015. בהכנסות מטיסות הנוסעים חל גידול של כ-0.1% בעוד שהכנסות ממטענים ירדו. ההכנסות מנוסעים הושפעו משתי מגמות הפוכות - מחד, המשך מגמת הירידה במחירי כרטיסי הטיסה עקב התגברות התחרות והשפעת הירידה במחירי הנפט, ומאידך, גידול משמעותי במספר הנוסעים שהטיסה החברה ובכמות הנוסע-ק"מ (RPK), בשל גידול בפעילות. כמו כן, הכנסות החברה מנוסעים הושפעו לרעה כתוצאה משחיקה במטבעות בהם מבוצעות חלק מעסקות המכר של החברה, ביחס לדולר. בנוסף, הגידול בהכנסות מנוסעים בשנת 2016 לעומת שנת 2015 קוזז בחלקו כתוצאה מהשיבושים באיוש טיסות החברה, שנבעו מעיצומי הטייסים (שהחלו בחודש אוקטובר 2015 ונמשכו לסירוגין לאורך שנת 2016) הכנסות החברה ממטענים, קטנו בכ-11.4% בעיקר כתוצאה מקיטון בתשואה לטון-ק"מ וכן קיטון בכמות טון-ק"מ (RTK) שהוטסה. 

  2. הוצאות הפעלה – גדלו בשנת 2016 בכ- 50 מיליון דולר (כ-3.4%) ביחס לשנת 2015, זאת לאחר ירידה של כ- 95 מיליון דולר בהוצאות הדס"ל. הגידול ברוטו בסך של כ- 145 מיליון דולר, נבע בעיקר מגידול בפעילות, גידול בשכר, גידול בהוצאות חכירה בעיקר בשל שיבושים באיוש טיסות, שנבעו מעיצומי הטייסים  והצורך במציאת פתרונות חלופיים בקשר לכך, בעיקר חכירה רטובה של מטוסים (חכירת מטוס על צוותו), וכן מגידול בהוצאות הפחת, הנובע בעיקר מגידול במצבת המטוסים של החברה ומשינוי אומדן ערך השייר של מטוסי 777 

  3. הוצאות דס"ל - לרבות השפעת הגידור קטנו בכ- 94.7 מיליון דולר (כ-20%) ביחס להוצאות בשנת 2015 כתוצאה מירידה במחירי הדס"ל, אשר קוזזה בחלקה ע"י גידול בכמות הדס"ל שנצרכה בשל העלייה בהיקף הפעילות של החברה. 

  4. הוצאות מכירה –ירדו בכ- 2.3 מיליון דולר (כ- 1.2%) בהשוואה לשנת 2015, בעיקר בשל הירידה בהוצאות הפצה.

  5. הוצאות הנהלה וכלליות - חל גידול של כ- 1.6 מיליון דולר (כ- 1.7%) ביחס לשנת 2015, זאת בעיקר כתוצאה מגידול בשירותים מקצועיים ובהפרשות בגין תביעות משפטיות.  

  6. הכנסות (הוצאות)  אחרות - השיפור בתוצאות בסך של כ-5.2 מיליון דולר, מיוחס בעיקר להוצאות בגין תכנית לפרישה מוקדמת אשר הוכרו בשנת 2015, וכן לרווח הון בגין מכירת מטוס מדגם 737-700, אשר הוכר, במהלך שנת 2016.

  7. הוצאות מימון - הסתכמו בכ-23.1 מיליון דולר בהשוואה לכ-26.5 מיליון דולר בשנת 2015. הקיטון נובע בעיקר מתשלום עמלה חד פעמי בשנת 2015 וכן מירידה בהפרשי שער בשנת 2016 בהשוואה לשנת 2015. 

  8. מסים על ההכנסה - הסתכמו בכ- 12.8 מיליון דולר לעומת כ- 38.1 מיליון דולר בשנת 2015. הקיטון נובע מהירידה ברווח לפני מסים על ההכנסה ומהשפעת הירידה בשיעור מס החברות על המיסים הנדחים (הטבה של כ-11 מיליון דולר).

  9. רווח לשנה - הרווח לפני מסים בשנת 2016 הסתכם בכ- 93.5 מיליון דולר והרווח לאחר מס כ-80.7 מיליון דולר (המהווה כ- 4.0% מהמחזור) לעומת רווח לפני מסים של כ- 144.6 מיליון דולר בשנת 2015 ורווח לאחר מס כ-106.5 מיליון דולר (כ- 5.2% מהמחזור). 
תוצאות לרבעון הרביעי 2016:

  1. הכנסות מהפעלה –קטנו בכ- 15.5 מיליון דולר (כ- 3.3%) בתקופה המדווחת ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, כאשר בהכנסות מנוסעים חל קיטון בסך של כ-9.9 מיליוני דולר (כ-2.4%) וההכנסות ממטענים, קטנו בכ-7.0 מיליוני דולר (כ-16.9%).  הקיטון בהכנסות מנוסעים נובע מירידה בנוסע-ק"מ ((RPK, מהסיבות האמורות לעיל, וכן משחיקת שערי חליפין של מטבעות בהם מתבצעות עסקאות המכר של החברה ביחס לדולר. בנוסף, הקיטון בהכנסות מנוסעים ברבעון הרביעי של 2016 לעומת התקופה המקבילה אשתקד, נבע גם כתוצאה מהשיבושים באיוש הטיסות. בהכנסות ממטענים, חל קיטון בתשואה לטון-ק"מ וקיטון בכמות טון-ק"מ (RTK) שהוטסה.

  2. הוצאות הפעלה - הוצאות ההפעלה גדלו בתקופה המדווחת בכ- 17.2 מיליון דולר (4.5%) ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, זאת לאחר חיסכון של כ- 9.6 מיליון דולר בהוצאות הדס"ל של החברה. הגידול ברוטו בסך של כ- 26.8 מיליון דולר, נבע בעיקר משיבושים באיוש טיסות, שנבעו מעיצומי הטייסים והצורך במציאת פתרונות חלופיים בקשר לכך, ובעיקר חכירה רטובה של מטוסים על ידי החברה, וכן מגידול בהוצאות הפחת. 

  3. הוצאות מכירה -  חל קיטון בשיעור של כ- 7.2% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, בעיקר כתוצאה מקיטון בהוצאות הפצה ופרסום.

  4. הוצאות הנהלה וכלליות - חל גידול בשיעור של כ- 6.0% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, בעיקר כתוצאה מגידול בשירותים וייעוץ מקצועיים, וכן כתוצאה מגידול בהפרשות בגין תביעות משפטיות. 

  5. הוצאות מימון - הסתכמו בכ-6.1 מיליון דולר בהשוואה לכ-7.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון נובע בעיקר בגין תשלום עמלה חד פעמי אשר הוכר בשנת 2015 וכן מירידה בהפרשי שער.

  6. מסים על ההכנסה - הטבת המס בתקופה המדווחת הסתכמה בכ- 10.2 מיליון דולר. הטבת המס כוללת הכנסה עקב הפחתת שיעור מס החברות משיעור של 25% ל- 23% (בתקופה הצפויה במועד ההיפוך של הפרשי העיתוי בגינם הוכרו המסים הנדחים), בסך של כ-7 מיליון דולר. בתקופה המקבילה אשתקד, נרשמו הוצאות מסים על ההכנסה בסך של כ- 4.0 מיליון דולר. 

  7. הפסד לתקופה - ההפסד לפני מסים בתקופה המדווחת הסתכם בכ- 12.7 מיליון דולר (הפסד לאחר מס כ-2.4 מיליון דולר, המהווה כ- 0.5% מהמחזור) לעומת רווח לפני מסים של כ- 16.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד (רווח לאחר מס כ-12.2 מיליון דולר, שהיווה כ- 2.6% מהמחזור).
נתונים נוספים ליום 31 בדצמבר 2016:

  1. הנכסים השוטפים של החברה הסתכמו לסך של כ-435.1 מיליון דולר, גידול של כ-40.8 מיליון דולר ביחס ליום 31 בדצמבר 2015. הגידול נבע בעיקר מעלייה ביתרות המזומנים ביחס ליתרת המזומנים בסוף שנת 2015, שקוזזה בחלקה על ידי ירידה בסעיף הפקדונות לזמן קצר, וכן מהשיפור בשווי ההוגן של נגזרי הדס"ל .

  2. ההתחייבויות השוטפות של החברה הסתכמו לסך של כ-800.1 מיליון דולר, קיטון של כ- 37.9 מיליון דולר ביחס ליום 31 בדצמבר 2015. קיטון זה נבע בעיקר מהשיפור בשווי ההוגן של נגזרי הדס"ל וכן מקיטון בחלויות שוטפות של הלוואות לזמן ארוך, אשר קוזזו בחלקם ע"י גידול בסעיף הכנסות מראש ממכירת כרטיסי טיסה, כתוצאה מגידול במכירת כרטיסי טיסה (שטרם מומשו) בתקופה האחרונה של השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

  3. הון חוזר working capital –לחברה גרעון בהון החוזר בסך של כ- 365.1 מיליון דולר לעומת גרעון של כ- 443.7 מיליון דולר ליום 31 בדצמבר 2015. יצוין, כי חלק מהותי מהגרעון בהון החוזר אינו משקף תזרימי מזומנים בטווח הקצר וכולל שני מרכיבים מהותיים אשר נכללים במסגרת סעיפי ההתחייבויות השוטפות של החברה ומאופיינים במחזוריות עסקית שוטפת, אולם החברה אינה נדרשת למקורות תזרימיים בטווח הקצר על מנת לפרוע אותם: הכנסות מראש ממכירת כרטיסי טיסה וממועדון הנוסע המתמיד, שסילוקן ייעשה באמצעות העמדת שירותי טיסה עתידיים, והתחייבות לעובדים בגין חופשה, אשר צפויה להיות משולמת על פני מספר שנים, אך מסווגת כהתחייבות לזמן קצר בהתאם לכללי החשבונאות. זאת ועוד, הלוואות בסך מצטבר של כ- 78 מיליון דולר, אשר מועד פרעונן המקורי הינו במהלך אפריל ויולי 2017 ועל כן מוצגות כהתחייבויות לזמן קצר, נפרסו לאחר תאריך הדוח על המצב הכספי, לתקופה של כ- 4 שנים ועל כן תסווגנה החל מהרבעון הראשון לשנת 2017 כהתחייבויות לא שוטפות.  

  4. הנכסים הלא שוטפים –הסתכמו לסך של כ- 1,281.9 מיליון דולר, גידול של כ-12.0 מיליון דולר ביחס ליתרתם ביום 31 בדצמבר 2015, בעיקר כתוצאה מהמשך ההשקעה בתכנית ההצטיידות במטוסים מדגם בואינג 787 ומקליטת שלושה מטוסים מדגם 737-900 במהלך שנת 2016, בניכוי הפחת השוטף.

  5. התחייבויות לא שוטפות - הסתכמו לסך של כ-632.8 מיליון דולר, בהיקף דומה ליתרתן ליום 31 בדצמבר 2015. ההתחייבויות הושפעו מקיטון ביתרת ההלוואות אשר קוזז על ידי גידול בהתחייבות למסים נדחים, כתוצאה מהרווח לפני מסים לשנה בקיזוז השפעת הירידה בשיעור מס חברות.
     
  6. סך ההון -הסתכם לכ-284.1 מיליון דולר. הגידול בסך של כ-86.1 מיליון דולר ביחס להון ליום 31 בדצמבר 2015 נובע בעיקר מהרווח לתקופה, אשר קוזז בחלקו על ידי דיבידנד שהוכרז ושולם בתקופה בסך של כ-33.4 מיליון דולר, וכן מהשפעת המכשירים המגדרים של החברה על קרנות ההון, בסכום נטו ממס של כ-48.0 מיליון דולר (גידול), בקיזוז הפסדים אקטואריים בגין הטבות לעובדים, אשר השפיעו על קרנות ההון בסכום נטו ממס של כ- 9.6 מיליון דולר. 
אודות אל על

אל על נתיבי אויר לישראל, הנה המוביל הלאומי הישראלי. בשנת 2016 אל על רשמה הכנסות בהיקף של כ- 2.04 מיליארד דולר. אל על מטיסה בשנה כ- 5.5 מיליון נוסעים. החברה טסה לכ- 34 יעדים ישירים בעולם וליעדים רבים נוספים באמצעות הסכמי שיתופי פעולה עם חברות תעופה אחרות והיא מפעילה כיום 43 מטוסים, אשר מתוכם  28 מטוסים בבעלות החברה. 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x