מידרוג מותירה על כנו את הדירוג Baa1.il לאגרות חוב שהנפיקה אלדן תחבורה

אופק הדירוג יציב.

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
02/04/2017

מידרוג מותירה על כנו את הדירוג Baa1.il לאגרות חוב (סדרה א' וסדרה ב') שהנפיקה אלדן תחבורה בע"מ ("אלדן" או "החברה"). אופק הדירוג יציב. 

מידרוג מותירה על כנו דירוג P-2.il לניירות ערך מסחריים (סדרה 1 וסדרה 2) שהנפיקה החברה. 

אגרות החוב במחזור המדורגות על ידי מידרוג:

סדרת אג"ח

מספר נייר ערך

דירוג

אופק דירוג

מועד פירעון סופי

א'

1134840

Baa1.il

יציב

01.03.2021

ב'

1138254

Baa1.il

יציב

05.05.2022

נע"מ 1

1138742

P-2.il

-

06.07.2017

נע"מ 2

1139831

P-2.il

-

16.01.2018


שיקולים עיקריים לדירוג 

דירוג החברה נתמך בפרופיל עסקי גבוה יחסית, המבוסס על נתחי שוק משמעותיים בתחום הליסינג וההשכרה לז"ק, בסיס לקוחות רחב ויתרונות לגודל נוכח היקף הצי התומכים בנראות הכנסות טובה יחסית. משרד הביטחון מהווה לקוח גדול של החברה ומחזיק בשיעור משמעותי מצי הליסינג, דבר התומך בנראות ההכנסות אולם חושף את החברה ביתר שאת לערך הגרט של רכבי משרד הביטחון בטווח הבינוני-ארוך. הפרופיל הפיננסי של החברה אינו בולט לטובה, נוכח כרית רווחיות נמוכה ותנודתית ומינוף מאזני גבוה. מנגד, לחברה יכולת יצור תזרימים טובה, המתורגמת ליחסי כיסוי מהירים ביחס לדירוג המפצים חלקית על הכרית ההונית המוגבלת בנוסף לסחירות גבוהה יחסית של נכס הבסיס.

שיעורי הרווחיות של החברה נמוכים ביחס לדירוג וביחס לקבוצת ההשוואה כפי שבא לידי ביטוי בתשואה על הנכסים (לפני מס) נמוכה ותנודתית שנעה בטווח רחב של 0.35%-(1.17%) בשנים 2016-2014. הרווחיות השוטפת פוגמת ביכולת בניית הכרית ההונית, כאשר לא צפוי שיפור משמעותי במינוף המאזני בשנתיים הקרובות.

ענף הליסינג מוערך על-ידי מידרוג בסיכון בינוני-גבוה, כאשר חלה להערכתנו עלייה מסוימת בסיכון הענפי נוכח גידול מתמשך בהיצע הרכבים המשומשים שעלול ללחוץ על מחיר הגרט. גורמי הסיכון העיקריים בענף נובעים ממינוף גבוה, תלות מהותית באשראי וחשיפה לשוק ההון, חשיפה לערך הגרט ורמת תחרות גבוהה יחסית חרף קיומו של שוק ריכוזי יחסית. כמו כן, הענף מאופיין בחשיפה לרגולציה המשפיעה על הביקוש לליסינג תפעולי. מנגד, פיזור לקוחות גבוה, חוזי חכירה לטווח ארוך (לפי רוב 3 שנים), סחירות גבוהה של נכס הבסיס והיכולת לצמצם את צי הרכב בהתאם למחזוריות הכלכלית מהווים גורמים חיובים. פעילות ההשכרה לזמן קצר תורמת לגמישות התפעולית בניהול צי הרכב, אולם מאופיינת בפרופיל סיכון גבוה יותר בהשוואה לתחום הליסינג התפעולי.

נזילות החברה הולמת ביחס לשימושים של החברה ונסמכת על תזרים מזומנים יציב מפעילות שוטפת וגמישות פיננסית סבירה התומכת במחזור החוב בטווח הזמן הקצר. הגמישות הפיננסית נתמכת בסחירות נכס הבסיס ובהיקף משמעותי של נכסי נדל"ן פנויים משעבוד, אולם מוגבלת נוכח שיעור זניח של צי פנוי משעבוד. 
בתרחיש הבסיס של מידרוג לשנת 2017 היקף צי הליסינג התפעולי וההשכרה לזמן קצר צפוי לגדול בכ-750 כ"ר (כ-3.0%-2.0%), עם יציבות בשיעורי הניצולת והמשך שיפור בתמהיל המכירות לפרטיים על חשבון סוחרים (בין היתר בשל גידול בפעילות הסחר). בנוסף, צפוי המשך גידול בפעילות הסחר ובפרט במכירות רכבי אפס ק"מ. מנגד, צפויה שחיקה מסוימת בדמי השימוש תוך גילום מלא של אספקת הרכבים למשרד הביטחון. בתרחיש זה צפויות הכנסות החברה לגדול בטווח של 5.0%-3.0% בשנת 2017, (תמהיל ההכנסות הופך מוטה יותר לכיוון מכירת רכבים) תוך יציבות מסוימת בשיעורי הרווחיות התפעולית. להערכתנו, התשואה על הנכסים תוסיף להיות תנודתית בטווח הזמן הקצר והבינוני, כאשר בשנת 2017 צפוי ה-ROA (לפני מס) לנוע בטווח שבין 0.3%-0.1%, אשר הינו נמוך ביחס לדירוג. 



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x