קבוצת קרסו מוטורס-הכנסות הקבוצה בשנת 2016 צמחו בכ-12% לכ-3.9 מיליארד שקל

הרווח הנקי טיפס בכ-25% לכ-243 מיליון שקל
הקרנות שמחזיקות בקרסו

 

 
איציק וייץ מנכל קבוצת קרסו צילום אלעד גוטמןאיציק וייץ מנכל קבוצת קרסו צילום אלעד גוטמן
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
05/04/2017

הקרנות שמחזיקות בקרסו

החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-80 מיליון שקל; 

איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס: "שנת 2016 הייתה שנת שיא עבור קרסו מוטורס. בשנה זו חצינו לראשונה את רף המכירות של 28,000 כלי רכב חדשים עם נתח שוק של מעל ל-9% והכנסות של כ-3.9 מיליארד שקל, תוך גידול משמעותי ברווח הנקי, הודות לשיפור במגזר כלי הרכב החדשים, צמיחה בפעילות מכירות הרכבים 

המשומשים והמשך התייעלות במגזר הליסינג בו חברת 'ליס פור יו' ממצבת את עצמה כאחת השחקניות המובילות. השנה גם ביצענו צעדים פיננסיים משמעותיים, ביניהם הנפקת אגרות חוב לקבוצה וכן סדרה נפרדת שתמורתה מיועדת עבור חברת הבת פסיפיק"

קבוצת קרסו מוטורס - יבואנית רכבי רנו, ניסאן, אינפיניטי ודאצ'יה - פרסמה את התוצאות הכספיות לסיכום הרבעון הרביעי ושנת 2016 כולה, והציגה צמיחה בהכנסות ובשורת הרווח.

הכנסותיה של קבוצת קרסו מוטורס בשנת 2016 צמחו בכ-12% לכ-3.9 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-3.5 מיליארד שקל בשנת 2015. הגידול בהכנסות נבע בעיקר מעלייה במכירות כלי רכב בכלל מותגי החברה, וכן מגידול בפעילות הליסינג ובפעילות השירות.

בשנת 2016, מספר כלי הרכב החדשים שמכרה קבוצת קרסו עלה בכ-10.3% ל-28,822 כלי רכב חדשים, לעומת 26,122 כלי רכב בשנת 2015. בחלוקה למותגי רכב: במהלך שנת 2016 מכרה הקבוצה 12,944 רכבי רנו, לעומת 11,305 רכבי רנו בשנת 2015; 11,978 רכבי ניסאן, בהשוואה 

ל-11,841 רכבי ניסאן בשנת 2015; 343 רכבי אינפיניטי בהשוואה ל-389 רכבי אינפיניטי בשנת 2015; 3,557 רכבי דאצ'יה, בהשוואה ל-2,587 רכבי דאצ'יה בשנת 2015. נתח השוק של הקבוצה בשנת 2016 מסתכם ב-9.2%. 

הרווח השנתי לפני מיסים על ההכנסה טיפס בכ-21% לכ-324.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-268 מיליון שקל בשנת 2015. שיעור הרווח לפני מס צמח לכ-8.3% בשנת 2016, בהשוואה לכ-7.6% בשנת 2015. 

הגידול בהכנסות בא לידי ביטוי גם בשורת הרווח הנקי של קבוצת קרסו מוטורס, שעלתה בשנת 2016 בכ-25% לכ-242.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-194.3 מיליון שקל בשנת 2015, וזאת בעיקר הודות לגידול במכירת כלי רכב חדשים ומשומשים.

חלוקה למגזרים

במגזר מכירת כלי רכב, המהווה את מגזר הליבה וכולל מכירת כלי רכב חדשים וכלי רכב משומשים במסגרת מערך ה"טרייד-אין", צמחו ההכנסות השנתיות בכ-10% והסתכמו בכ-2.82 מיליארד שקל, לעומת כ-2.57 מיליארד שקל בשנת 2015, הודות לעליה במכירת רכבים מתוצרת רנו ודאצי'ה. 
הרווח המגזרי עלה בכ-19.5% לכ-561.7 מיליון שקל, לעומת כ-469.9 מיליון שקל בשנת 2015. שיעור הרווחיות הגולמית עלה לכ-19.1%, בהשוואה לכ-16% בשנת 2015. 

ההכנסות ממגזר השירות ואחרים, הכולל את פעילות המוסכים והחלפים ופעילות סוכנות הביטוח והמימון של הקבוצה, צמחו בשנת 2016 בכ-15% לכ-306.8 מיליון שקל, לעומת כ-266 מיליון שקל בשנת 2015, וזאת בהתאמה לכמות רכבי החברה ההולכת וגדלה. הרווח המגזרי עלה לכ-62.5 מיליון שקל, לעומת 

כ-60.3 מיליון שקל בשנת 2015. שיעור הרווחיות הגולמית הסתכם בכ-17.94% בהשוואה לכ-21.3% בשנת 2015.

ההכנסות במגזר הליסינג - השכרה החכרה תפעולית ומימונית, במסגרתו מתבצעת פעילות של השכרה והחכרת כלי רכב תחת המותג "ליס פור יו" (LEASE4U), צמחו בכ-24% לכ-774 מיליון שקל השנה, לעומת כ-626 מיליון שקל בשנת 2015. הגידול נבע בעיקר מהעלייה בפעילות הליסינג. הרווח המגזרי הסתכם 

בכ-49.4 מיליון שקל, לעומת כ-53.6 מיליון שקל בשנת 2015. שיעור הרווחיות הגולמית הסתכם בכ-14.61%, בהשוואה לכ-18.26% בשנת 2015.

ממאזנה המאוחד של קרסו מוטורס עולה כי ההון העצמי של הקבוצה, נכון ליום ה-31 בדצמבר 2016, הסתכם בכ-1.17 מיליארד שקל, המשקף כ-30% מסך המאזן המאוחד, מסך המאזן 42% סולו.

במקביל לאישור הדוחות, הכריז דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד בסך של כ-80 מיליון שקל. סך הדיבידנד בגין שנת 2016 מסתכם לכ-160 מיליון שקל. 

רבעון רביעי 2016

ברבעון הרביעי של שנת 2016, ההכנסות של קבוצת קרסו מוטורס הסתכמו בכ-909 מיליון שקל, בהשוואה לכ-911 מיליון שקל ברבעון המקביל 2015. 

ברבעון זה מכרה קרסו מוטורס 6,768 כלי רכב חדשים, בהשוואה ל-7,500 כלי רכב חדשים ברבעון המקביל אשתקד: 3,388 רכבי רנו, בהשוואה ל-3,588 ברבעון המקביל 2015; 2,567 רכבי ניסאן, בהשוואה ל-3,142 ברבעון המקביל 2015; 72 רכבי אינפיניטי, לעומת 86 ברבעון המקביל אשתקד, 

ו-741 רכבי דאצ'יה בהשוואה ל-684  ברבעון המקביל 2015.

הרווח הנקי של קבוצת קרסו מוטורס ברבעון הרביעי של שנת 2016 הסתכם בכ-33.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-50.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד . 

אירועים מהותיים בתקופת הדו"ח ולאחריו:

  • בדצמבר 2016, ביצעה החברה גיוס חוב של סדרה חדשה (סדרה ב') המדורגת בדירוג 1A. החברה זכתה לביקושי יתר בהיקף של כ-805 מיליון שקל, מתוכם בחרה לגייס כ-250 מיליון שקל במחיר המשקף תשואה שנתית של כ-2.4%.

  • ביוני 2016, ביצעה החברה גיוס חוב בדרך של הרחבת סדרת אג"ח א', המדורגת בדירוג Aa3. החברה זכתה לביקושי יתר של כ-680 מיליון שקל, מתוכם בחרה לגייס כ-352 מיליון שקל במחיר המשקף תשואה שנתית שקלית של 1.99%.

  • במאי 2016 חתמה החברה על הסכם עם JSC AVTOVAZ, יצרן המותג לאדה, לייבוא וישווק בלעדי של רכבי המותג בארץ.

  • במרץ 2016, חתמה החברה עם אלייד נדל"ן על הסכם לרכישת מלוא זכויות אלייד נדל"ן בשני מגרשים סמוכים למרכז הלוגיסטי של החברה, באזור התעשייה פארק ראם שבמועצה האזורית באר טוביה, בהיקף כולל של כ- 32 דונם, ובתמורה כוללת של כ-40 מיליון שקל לא כולל מע"מ.
קרסו מוטורס, הינה אחת מיבואניות הרכב הגדולות והוותיקות בישראל והינה היבואן החמישי מבחינת נתח שוק בישראל (מסך מסירות כלי רכב בישראל). הפעילות המרכזית של החברה מתמקדת בייבוא ושיווק כלי רכב מתוצרת רנו, ניסאן, אינפיניטי ודאצ'יה לרבות מערך טרייד אין, בעיקר כחלק מהליך מכירת רכבים חדשים.

לקרסו מוטורס מספר פעילויות, לרבות ייבוא ציוד מכני הנדסי כבד של מותגי קייס, אטלס קופקו ופאוואר סקרין, פעילות בתחומי ה"טרייד אין" (מכירת מכוניות יד שניה), ליסינג והשכרת רכב (באמצעות חברת ליס פור יו), ייבוא שיווק ומכירה של כלי רכב דו-גלגלי ורכבים תפעוליים (באמצעות מטרו מוטור) וסוכנות ביטוח ומימון. 

פעילויות אלה מסייעות לחברה לשמור על קשר רציף עם לקוחותיה ומאפשרות מיצוי של משאבי החברה. 

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x