רמי לוי שיווק השקמה >> הכנסות שנת 2016 צמחו בכ-14% לכ-4.54 מיליארד שקל

הרווח התפעולי השנתי עלה בכ-30% לכ-128 מיליון שקל; שיעורו עלה לכ-2.8%

הקרנות שמחזיקות ברמי לוי

 

 
רמי לוי, מנכל רמי לוי שיווק השקמהרמי לוי, מנכל רמי לוי שיווק השקמה
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
03/04/2017

הקרנות שמחזיקות ברמי לוי

הרווח גולמי השנתי עלה בכ-19% לכ-994 מיליון שקל; שיעורו עלה לכ-21.9%

הרווח התפעולי השנתי עלה בכ-30% לכ-128 מיליון שקל; שיעורו עלה לכ-2.8%

במהלך שנת 2016 פתחה החברה מספר שיא של 11 סניפים חדשים בהדרגה על פני השנה

הרשת מפעילה כיום 47 סניפים (מתוכם, 3 סניפים בזכיינות) ובכוונתה לפתוח סניפי דיסקאונט נוספים במקומות חדשים בהם הרשת לא נמצאת. בימים אלו, ישנם 3 סניפים חדשים בשלבי הקמה - בכך תגיע הרשת לפריסה של 50 סניפים

בכוונת החברה להתחיל במהלך של פריסת חנויות בתוך הערים והשכונות, תוך שמירה על מדיניות החברה, לפיה כל חנות תציע את סל המוצרים במחיר הזול ביחס לסביבתה; נבחנת האפשרות לפתיחת חלק מחנויות אלה בזכיינות

רמי לוי, מנכ"ל רמי לוי שיווק השקמה: "אנו גאים לסכם את שנת 2016 עם צמיחה משמעותית בהיקפי הפעילות, הודות לפתיחה הדרגתית של 11 סניפים חדשים במהלך השנה, לצד דבקות באסטרטגיית החברה מיום היווסדה – הקפדה על סל המוצרים הזול במדינה, ללא פשרות באיכות וברמת השירות. אנו ממשיכים במלוא המרץ ובחודש שעבר הכרזנו על פתיחת סניף נוסף באריאל ועד תום שנת 2017 אנו צפויים לפתוח לפחות עוד 3 סניפים הנמצאים בשלבי הקמה ובכך להגיע לפריסה של 50 סניפים. בכוונת החברה להתחיל במהלך של פריסת חנויות בתוך הערים, תוך שמירה על מדיניות החברה לפיה כל חנות תציע את סל המוצרים במחיר הזול ביחס לסביבתה, במודל לפיו כל חנות תהיה בשטח של בין 300 ל-700 מ"ר. להערכתנו, יש מקום להפעיל כ-80 סניפים עירוניים ובכוונתנו להקים סניפים אלו בקצב של 10-20 סניפים בשנה ונבחנת האפשרות להפעיל חנויות שכונתיות גם באמצעות זכיינים. בדרך זו אנו נצליח להנגיש את סל המוצרים הזול במדינה למיליוני תושבים, הן במרכז והן בפריפריה. בעשור האחרון, מאז הפיכתנו לחברה ציבורית ועד היום, חילקנו דיבידנד בהיקף של כ-700 מיליון שקל – עדות לשיתוף בעלי המניות בהצלחת האסטרטגיה של החברה. אני מודה לעובדי החברה, להנהלתה, ללקוחותיה ולבעלי מניותיה שבזכותם הרשת ממשיכה לצמוח ולהגיע להישגים חדשים".

רשת חנויות המזון, רמי לוי שיווק השקמה, פרסמה את תוצאותיה הכספיות לסיכום שנת 2016, המלמדות על צמיחה בהכנסות, ברווחים ובשיעורי הרווחיות.

שנת 2016:
רשת רמי לוי שיווק השקמה מסיימת את שנת 2016 עם גידול של כ-14% בהכנסותיה לכ-4.54 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-3.98 מיליארד שקל בשנת 2015 (הכנסות החברה מדווחות ללא פדיון חנויות בזכיינות). הגידול במכירות נבע מפתיחת 16 סניפים חדשים, ולמרות ירידה במכירות חנויות זהות בשיעור של 3.05% במסגרת המאמצים לשמירה על מיצובה של הרשת כזולה ביותר בכל האזורים בה היא פועלת, וכן מהשפעת קניבליזציה קלה בגין פתיחה של הסניפים החדשים.

המכירות למ"ר בשנת 2016 הסתכמו ב-64 אלף שקל למ"ר, בהשוואה ל-70.9 אלף שקל למ"ר בשנת 2015. הירידה במכירות למ"ר נבעה בעיקר מקנבליזציה קלה כתוצאה מפתיחת הסניפים החדשים, משטחם הגדול יחסית של סניפי רשת "יו" וכן מתהליך הבשלה מדורג של הסניפים החדשים.

הרווח הגולמי בשנת 2016 עלה בכ-19% לכ-993.7 מיליון שקל, בהשוואה לכ-837 מיליון שקל בשנת 2015. שיעור הרווח הגולמי בתקופה המדווחת עלה לכ-21.9% מול כ-21.0% בשנת 2015. עלייה בשיעור הרווח הגולמי מיוחסת:  לרכישה וההפצה של פירות וירקות באופן עצמאי  ללא תיווך,  ליבוא בשר טרי וגבינות, להגדלת הפעילות של המותג הפרטי של הרשת לכ- 12% ולשיפור תנאי הסחר מול הספקים. 

הרווח התפעולי בשנת 2016 עלה בכ-30% לכ-127.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-98.1 מיליון שקל בשנת 2015. שיעור הרווח התפעולי בתקופה המדווחת עלה ל-2.81% מול 2.46% בשנת 2015. העלייה בשיעור הרווח התפעולי נבעה בעיקר מהגידול בשיעור הרווח הגולמי, ולמרות ההכרה בהוצאות אחרות בסך של כ-6.1 מיליון שקל, בעקבות סגירת חברת ביכורי השקמה והעברת פעילותה לרשת החנויות, בעוד שבשנת 2015 הכירה החברה בהכנסות אחרות בסך של כ-2 מיליון שקל. בנטרול סעיף הכנסות והוצאות אחרות, שיעור הרווח התפעולי בשנת 2016 עלה והסתכם לכ-2.94% מול 2.41% בשנת 2015.

ה-EBITDA של הרשת בשנת 2016 עלה בכ-30% לכ-178.4 מיליון שקל, לעומת כ-137 מיליון שקל בשנת 2015. 

בשורה התחתונה, רשת רמי לוי סיימה את שנת 2016 עם גידול של כ-27% ברווח הנקי לסכום של כ-94.5 מיליון שקל, בהשוואה לכ-74.3 מיליון שקל בשנת 2015. כאמור, הגידול ברווח הנקי נבע בעיקר מפתיחת 16 סניפים חדשים לצד שיפור בשיעורי הרווחיות.

רבעון רביעי 2016:
הכנסות רשת רמי לוי שיווק השקמה ברבעון הרביעי של שנת 2016 עלו בכ-17% לכ-1.15 מיליארד שקל, לעומת כ-989 מיליון שקל ברבעון המקביל של שנת 2015. העלייה במכירות נבעה מפתיחת  סניפים חדשים. 

במהלך הרבעון הרביעי 2016 ועד למועד פרסום הדוחות, פתחה הרשת שלושה סניפים נוספים הממוקמים בבית שמש, ברמת החייל בת"א ובאריאל. לפיכך, הרשת מפעילה כיום 47 סניפים (מתוכם, 3 סניפים בשיטת זכיינות) ובכוונת החברה לפתוח עוד 3 סניפים חדשים עד סוף שנת 2017 ובכך להגיע לפריסה של 50 סניפים.

המכירות למ"ר ברבעון הרביעי של שנת 2016 הסתכמו ב-14.3 אלף שקל למ"ר, בהשוואה ל-16.7 אלף שקל למ"ר ברבעון המקביל של שנת 2015. הירידות במכירות למ"ר ובמכירות חנויות זהות נבעו בעיקר מקנבליזציה קלה שנגרמה עם פתיחת הסניפים החדשים, משטחם הגדול של הסניפים שנרכשו מרשת "יו" וכן מתהליך הבשלת אותם סניפים. 

הרווח הגולמי של רמי לוי שיווק השקמה ברבעון הרביעי של שנת 2016 עלה בכ-25% לכ-254.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-204.1 מיליון שקל ברבעון המקביל של שנת 2015. שיעור הרווח הגולמי של הרשת עלה ברבעון המדווח לכ-22.02%, לעומת כ-20.64% ברבעון המקביל של שנת 2015. העלייה בשיעור הרווח הגולמי מיוחסת לפעילות בתחום של יבוא בשר טרי וגבינות, להפעלה העצמאית של פעילות הרכישה וההפצה של פירות וירקות החל משנת 2016, וכן להרחבת הפעילות במותג הפרטי של הרשת. 

הרווח התפעולי של רמי לוי ברבעון הרביעי של שנת 2016 עלה בכ-24% לכ-25.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-20.8 מיליון שקל ברבעון המקביל של שנת 2015. שיעור הרווח התפעולי ברבעון המדווח עלה ל-2.22% מול 2.10% ברבעון המקביל של שנת 2015. העלייה בשיעור הרווח התפעולי נבעה בעיקר מהשיפור בשיעור הרווח הגולמי, ולמרות ההכרה בהוצאות אחרות בסך של כ-7.3 מיליון שקל בעקבות סגירת חברת ביכורי השקמה והעברת פעילותה לרשת החנויות. בנטרול סעיף הכנסות והוצאות אחרות, שיעור הרווח התפועלי ברבעון הרביעי של שנת 2016 עלה והסתכם בכ-2.85% מול 2.09% ברבעון המקביל של שנת 2015.

ה-EBITDA של הרשת הרביעי של שנת 2016 עלה בכ-24% לכ-38.1 מיליון שקל, לעומת כ-30.8 מיליון שקל ברבעון המקביל של שנת 2015.

הרווח הנקי של רמי לוי שיווק השקמה ברבעון הרביעי של שנת 2016 עלה והסתכם בכ-16.8 מיליון שקל, לעומת כ-16.6 מיליון שקל ברבעון המקביל של שנת 2015.  כאמור, השינוי ברווח הנקי הושפע משיפור רווח התפעולי, בקיזוז חלקי של ירידה בהכנסות מימון, נטו.

ממאזנה של רשת רמי לוי, נכון ליום ה-31 בדצמבר 2016,  עולה כי בקופתה מזומנים והשקעות לזמן קצר בהיקף של כ-275 מיליון שקל. ההון העצמי של החברה עלה והסתכם בכ-370 מיליון שקל, וזאת לאחר חלוקת דיבידנד בסך של כ-55.5 מיליון שקל במהלך שנת 2016. מאז שהחברה הונפקה לציבור בחודש מאי 2007 ועד היום, חילקה החברה דיבידנד בסכום כולל של כ-700 מיליון שקל. היום, במקביל לאישור התוצאות הכספיות, הכריזה החברה על חלוקת דיבידנד בסכום של 17 מיליון שקל.

רשת רמי לוי שיווק השקמה, בניהולו של רמי לוי, פועלת למעלה מ-39 שנה כרשת חנויות דיסקאונט בתחומי המזון והטואלטיקה. הרשת פועלת הן במגזר הקמעונאי והן במגזר הסיטונאי, ומפעילה כיום 44 סניפי סופרמרקט (ועוד 3 סניפים הפועלים בשיטת הזכיינות). החברה מנהלת שיתוף פעולה עם חברת ישרכארט במסגרתו הוקם מועדון צרכני חברתי שהחברה מציעה ללקוחותיה להצטרף אליו. המועדון מציע הצטרפות בנתיב של כרטיס אשראי רגיל או כרטיס אשראי נטען שהלקוח יכול להטעין בו כסף ולבצע בעזרתו רכישות, ללקוחות שאינם יכולים לקבל כרטיס אשראי רגיל או שאינם מעוניינים בכרטיס אשראי נוסף. מאז השקתו נרשמו לשורות המועדון כ-400,000  לקוחות חדשים. לחברה כ- 139,000  מנויים סלולריים כמפעיל סלולארי וירטואלי



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x