ארקו החזקות – GPM מפרסמת את תוצאותיה הכספיות לשנת 2016 ומציגה שנה של צמיחה בכל הפרמטרים התפעוליים

הכנסות GPM בשנת 2016 הסתכמו בכ-1.95 מיליארד דולר בהשוואה לכ—1.74 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 11.8%

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
04/04/2017

הכנסות GPM  בשנת 2016 הסתכמו בכ-1.95 מיליארד דולר בהשוואה לכ—1.74  מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 11.8%

הכנסות  GPM ברבעון הרביעי של 2016 הסתכמו בכ-533 מיליון דולר, לעומת כ-433 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 23%. 
 
הרווח הנקי בשנת 2016 הסתכם בכ-15.1 מיליון דולר בהשוואה לכ- 11.9 מיליון דולר,   גידול של כ-27.1% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
 
ההון העצמי של ארקו החזקות בשנת 2016 הסתכם בכ-239 מיליון ₪ , גידול של כ-47%

החברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-1.4 מיליארד ש"ח; 

לאחר הגדלת החזקות הציבור - מניית החברה נכנסה למדד ת"א-90 

GPM דורגה במקום השביעי בדירוג רשתות חנויות הנוחות בארה"ב ובמקום השני ברשימת ברשימת החברות  הצומחות בתעשיית חנויות הנוחות בארה"ב בשנת 2016

אריק קוטלר, מנכ"ל ארקו החזקות: "אנו שבעי רצון מהתוצאות שהציגה החברה בשנת 2016. גם בשנת 2016 ביצענו מספר מהלכים משמעותיים שהציפו ערך לחברה. החברה המשיכה בישום האסטרטגיה העיסקית שלה והרחבת הפעילות ברחבי ארה"ב וממשיכה לחזק את מעמדה ומובילתה בחוף המזרחי בארה"ב. חברת הבת GPM, פועלת כיום ב- 18 מדינות בארה"ב בפריסה של מעל 1,000 אתרים וזאת בהשוואה לכ- 780 אתרים בשנת 2015. החברה התרחבה באופן משמעותי לאורך השנים האחרונות, ולראיה עלתה לאחרונה למקום ה-7 בדירוג רשתות הנוחות בארה"ב. יודגש כי לאחר הגדלת החזקות הציבור מניית החברה נכנסה למדד ת"א 90. אנו נמשיך לבחון כל העת הזדמנויות עיסקיות להרחבת פעילות החברה, השבחתה וצמיחתה גם בשנים הבאות.

להלן תמצית הדוחות הכספיים של חברת GPM לשנת 2016:

בשנת 2016 כולה רשמה GPM  עלייה של כ-11.8% בהכנסותיה לכ-1.95 מיליארד דולר, לעומת כ-1.74 מיליארד דולר בשנת 2015. הגידול בהכנסות נבע הן מעליית היקף הגאלונים שנמכרו והן מגידול בהכנסות ממכירת הסחורות:

  • היקף הגאלונים שנמכר בשנת 2016 עלה בכ-20.6% לכ-685 מיליון גאלונים, בהשוואה לכ-568 מיליון גאלונים בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה הנה בעיקרה פועל יוצא של עסקאות שהושלמו בשנת 2015 אשר השפעתן הייתה חלקית בלבד בתקופה המקבילה אשתקד, וכן מהשלמת עסקאות בשנת 2016. 

  • הכנסות חנויות הנוחות עלו בכ-24% לכ-799 מיליון דולר בשנת 2016, לעומת כ-645 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה בהכנסות נובעת גם היא בעיקרה מעסקאות שהושלמו בשנת 2015 אשר השפעתן הייתה חלקית בלבד באותה שנה, ומהשלמת עסקאות חדשות בשנת 2016 שקוזזה באופן חלקי על ידי ירידה של כ-0.5% במכירות בחנויות זהות (same store), ביחס לאשתקד.  
הרווח הגולמי של GPM עלה בשנת 2016 בכ-23% לכ-396 מיליון דולר, לעומת כ-322 מיליון דולר בשנת 2015. הגידול נובע בעיקר מהשפעת עסקאות הרכישה שהושלמו בשנת 2015 וביניהן עסקת Road Ranger, עסקת Carolinas ועסקת Midwest שלא קיבלו ביטוי באופן מלא בשנת 2015, וזאת בנוסף להשפעתן של העסקאות שהושלמו בשנת 2016.

  • הרווח הגולמי ממכירת דלקים עלה בכ-22% לכ-129 מיליון דולר, בהשוואה לכ-106 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה נובעת בעיקרה מגידול בהיקף הגאלונים שנמכרו כאמור.

  • הרווח הגולמי מחנויות הנוחות בשנת 2016 עלה בכ-24% לכ-231 מיליון דולר, בהשוואה לכ-187 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ממכירת סחורות בתקופת הדוח (same store) עומד על 29.3% בהשוואה לכ-29% בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח התפעולי של GPM בשנת 2016 עלה בכ-16% לכ-27.6 מיליון דולר, לעומת כ-23.8 מיליון דולר אשתקד. הגידול ברווח מיוחס כאמור לעלייה ברווח הגולמי ולרווח מרכישה במחיר הזדמנותי מעסקת GasMart, בקיזוז הגידול בעלויות התפעוליות שנבעו בעיקרן מהשפעת עסקאות הרכישה שהושלמו, כמו גם עלייה בהוצאות הנהלה וכלליות כתוצאה מגידול במצבת העובדים שנועדה לתמוך בצמיחה הארגונית הנובעת מעסקאות הרכישה ועלויות עסקה שנזקפו בקשר עם עסקאות הרכישה.

ה- EBITDAהמתואם של GPM צמח בכ-12.3% לכ-54.7 מיליון דולר בשנת 2016, לעומת כ-48.7 מיליון דולר בשנת 2015. 

GPM סיימה את שנת 2016 עם רווח נקי בסך של כ-15.1 מיליון דולר (מתוכו כ-8.3 מיליון דולר המיוחס לבעלי המניות של GPM), לעומת כ-11.9 מיליון דולר בשנת 2015 (מיוחס כולו לבעלי המניות). הקיטון ברווח המיוחס לבעלי המניות של  GPMנובע בעיקרו מכניסת משקיע במהלך 2016 לחברה הבת GPMP בתמורה להשקעת 70 מיליון דולר, מהלך אשר בעקבותיו נוצרו ל-GPM מיעוט אשר משתתף ברווחיה בקשר עם פעילות GPMP. 

נכון לסוף 2016, הונה של GPM כמעט והוכפל ביחס לאשתקד, והסתכם בכ-159.7 מיליון דולר - מהווה כ-22.3% ממאזן GPM.


תוצאות רבעון רביעי 2016-GPM

הכנסותיה של GPM ברבעון הרביעי של 2016 הסתכמו בכ-533 מיליון דולר, לעומת כ-433 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. 

  • היקף הגאלונים שנמכרו ברבעון רביעי 2016 הסתכם בכ-182.3, גידול של כ-20.2% (כ-30.6 מיליון גאלונים) בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד בו נמכרו כ-151.7 מיליון גאלונים. 
  • הכנסות מחנויות נוחות גדלו בכ-18% לכ-211 מיליון דולר ברבעון רביעי 2016, ביחס ל-179 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול הנובע בעיקרו מהשפעת עסקאות 2016 כאמור, אשר קוזזה על-ידי ירידה של כ-2.8% במכירות חנויות זהות 

(same store) שנובעת בעיקר מהשפעת התחרות

הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2016 הסתכם ב-105 מיליון דולר, בהשוואה לכ-88 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

  • הרווח הגולמי ממכירת דלקים עלה בכ-26% לכ-36.2 מיליון דולר, בהשוואה לכ-28.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. 

  • הרווח הגולמי מחנויות הנוחות ברבעון רביעי 2016 עלה בכ-16% לכ-59.7 מיליון דולר, בהשוואה לכ-51.4 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי ממכירת סחורות בתקופת הדוח (same store) עומד על 29.4% בהשוואה לכ-28.8% ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי שלGPM  ברבעון רביעי 2016 הסתכם בכ-1.2 מיליון דולר בהשוואה לכ-3.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד וכולל השפעת הוצאות חד פעמיות בסך כולל של כ-1.9 מיליון דולר שנזקפו ברבעון בגין עלויות עסקה, שעיקרן בקשר עם עסקת Admiral שהושלמה ברבעון הרביעי (בהשוואה לעלויות עסקה בסך כולל של כ-0.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד).


להלן דוחותיה הכספיים של חברת ארקו החזקות לשנת 2016

הכנסותיה של ארקו בשנת 2016 צמחו בכ-10.7% לכ-7.48 מיליארד ש"ח, לעומת כ-6.75 מיליארד ש"ח בשנת 2015. העלייה מיוחסת הן לצמיחה בהכנסות מחנויות הנוחות והן לצמיחה בהכנסות ממכירת דלקים.

הרווח מפעילות נמשכת של ארקו בשנת 2016 הסתכם בכ-10 מיליון ש"ח, בהשוואה לרווח לכ-14.2 מיליון ש"ח בשנת 2015. עיקר הירידה נובעת מגידול בהוצאות המימון נטו ב-2016 כמפורט להלן. 

הרווח הנקי הסתכם בכ-10 מיליון ש"ח (מתוכו הפסד של כ-21 מיליון ש"ח המיוחס לבעלי המניות של החברה), אל מול כ-10.8 מיליון ש"ח אשתקד (מתוכו, רווח של כ-3.7 מיליון ש"ח מיוחס לבעלי המניות של החברה). ההפסד שיוחס לבעלי המניות של החברה כאמור נבע מכך שלצד חלקה של החברה ברווח של GPM כאמור לעיל רשמה החברה הוצאות הכוללות בעיקרן הוצאות מסים נדחים בסך של כ-5.6 מיליון ש"ח כפועל יוצא מעסקת Harvest, הוצאות מימון בסך של כ-3.1 מיליון ש"ח שנזקפו כפועל יוצא מהצעת רכש החליפין, הוצאות מימון בגין אגרות חוב (סדרה ג') ואגרות חוב להמרה (סדרה ח') של ארקו (כ-17 מיליון ש"ח) והפחתת עודפי עלות בגין ההשקעה ב-GPM (כ-7.9 מיליון ש"ח, נטו מהשפעת המס), זאת בנוסף להוצאות הנהלה וכלליות שנזקפו ברמת ארקו.

הונה של ארקו, נכון לסוף 2016, הסתכם בכ-649 מיליון ש"ח (מתוכו כ-239 מיליון ש"ח המיוחס לבעלי המניות של החברה), והוא מהווה כ-23% מסך מאזנה של הקבוצה, לעומת הון בסך של כ-290 מיליון ש"ח ליום 31 בדצמבר 2015 (מתוכו כ-162 מיליון ש"ח המיוחס לבעלי המניות של החברה) אשר היווה כ-18% מסך הנכסים. הגידול בהון נובע בעיקרו מהשפעת הצעת רכש החליפין והמרת אגרות חוב (סדרה ח') למניות החברה בשנת 2016 וכן מהכנסת המשקיע ב-GPMP.

תוצאות רבעון רביעי 2016 ארקו החזקות

הכנסותיה של ארקו החזקות ברבעון הרביעי של 2016 עלו לכ-2.04 מיליארד ש"ח, לעומת כ-1.68 מיליארד ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. העלייה מיוחסת כאמור לצמיחה במכירות חנויות הנוחות ומכירות הדלקים.

הרווח לפני מימון של ארקו החזקות ברבעון הרביעי של 2016 הסתכם בכ-9.4 מיליון ש"ח, לעומת כ-21 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

ארקו החזקות סיימה את הרבעון הרביעי של 2016 עם הפסד של כ-15.7 מיליון ש"ח, בהשוואה לרווח נקי של כ-5.1 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

על ארקו החזקות
עיקר פעילותה של ארקו הינה החזקתה בשליטה ב-GPM (אפקטיבית כ-69.375% בהון בהתחשב ביחידות בכורה הקיימות בהון GPM). למועד פרסום הדוח GPM עוסקת בהפעלה עצמית של כ-890 אתרים, הכוללים חנויות נוחות אליהן צמודות תחנות דלק, ובאספקת דלקים לכ-135 תחנות דלק המופעלות על ידי צדדים שלישיים, ב-18 מדינות בארה"ב בחוף המזרחי (Northeast), בדרום-מזרח ארה"ב (Southeast), ב-Mid-Atlantic ובמרכז ארה"ב (Midwest). 
בנוסף, החברה מחזיקה בעקיפין במלון סי לייף בנהריה ויחידות נופש הסמוכות אליו, באמצעות החזקתה ב-50% מהון המניות של חברת ליגד השקעות ובנין בע"מ, וכן לחברה פעילות בתחום הפיננסים, הכוללת למועד הדוח הלוואות שהועמדו לחברות מוחזקות.



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x