הצצה ראשונה למרכז המיון המקוון של דואר ישראל אשר יפתח בקרוב במודיעין

 

 
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
26/04/2017


כשנה מיום ההכרזה על הקמתו, יפתח בקרוב מרכז המיון המקוון של דואר ישראל במודיעין, אשר הוקם בהשקעה של כ-25 מיליון שקל.

מדובר בפרויקט הדגל של דואר ישראל, אשר בבנייתו הוטמעו יכולות חדשניות של מיון, קטלוג ופענוח חבילות, שיקצרו משמעותית את משך מסירת החבילות המוזמנות מחו"ל, משלב נחיתתן בישראל ועד הגעתן ללקוחות. 

מרכז המיון המקוון שוכן בפארק התעשיות במודיעין, ומשתרע על כ-20 דונם. מרכז מיון זה הוא אחד המרכזים המתקדמים בתחומו בעולם והוא ערוך לטפל בעשרות אלפי פריטים בשעה ומעל 100 מיליון פריטים בשנה, ויחליף את שיטת המיון הנוכחית, המתבצעת ברובה כיום באופן ידני. במרכז המיון המקוון יעבדו כ-250 עובדים. בשלב ראשון יפעל מרכז המיון במודיעין במקביל לבית המיון הקיים בתל אביב, עד שתחל הפעלתו המלאה.
 
אתמול (א') הגיע שר התקשורת הנכנס, ח"כ צחי הנגבי, לביקור ראשון בדואר ישראל ופתח את ביקורו בסיור בבית המיון החדש במודיעין, על מנת לצפות מקרוב בהכנות לקראת פתיחתו. לשר התקשורת התלווה מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, לאחר שליווה את התהליך משלב הקמתו.

שר התקשורת, ח"כ צחי הנגבי אמר בביקורו בדואר ישראל: "מרכז המיון לחבילות של דואר ישראל הוא צעד נוסף בסדרה של צעדים לשיפור השירות לאזרח ולהורדת יוקר המחיה.

מרכז המיון יצעיד את הדואר שנים רבות קדימה ויאפשר לתושבי מדינת ישראל ליהנות מחוויית שירות טובה יותר מבעבר.

חברת דואר ישראל עשתה מהפך משמעותי בתוך פחות משנתיים, והצליחה לצאת ממשבר עסקי ותדמיתי עמוק. אני מאחל הצלחה רבה לדואר ישראל בפתיחת מרכז המיון החדש".
 
חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל: "הקמת מרכז המיון המקוון במודיעין ופתיחת כ-350 מרכזי מסירה ברחבי הארץ, הינם חלק מתוכנית הרפורמה מרחיקת הלכת של דואר ישראל, שמטרתה בראש ובראשונה שיפור השירות לטובת הציבור הרחב. הצלחת המעבר למרכז מיון חדש, שהינו מהמתקדמים בעולם, תוביל למימוש התכניות העסקיות של החברה בשנים הקרובות, ותאפשר הרחבת פעילותה לתחומי עיסוק נוספים ובכך תביא גם להמשך צמיחה בהכנסות וברווחיות החברה לאורך זמן".

  
מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין: "פתיחת מרכז המיון המקוון תבטא את יישום האסטרטגיה העסקית החדשה של החברה ומתן הדגש על תחום הסחר המקוון מחו"ל, כמנוע צמיחה עסקי וכמנוף תדמיתי לדואר ישראל. מטרתנו המרכזית בפתיחת מרכז המיון המקוון היא קיצור זמני מסירת החבילות ללקוחות, לצד שיפור תנאי מאות העובדים שיעבדו במקום. צעד זה ממשיך את מגמת השיפור בשירות הלקוחות שאנו מובילים בשנתיים האחרונות ואנו נמשיך לפעול ולספק שירות מיטבי לכלל הציבור".

 
בשנת 2016 חילקה דואר ישראל כ-52 מיליון חבילות שנחתו מחו"ל וכחלק מההערכות לגידול בהזמנת חבילות מחו"ל נערכה החברה בשנה האחרונה להקמת מרכז המיון המקוון שימיין למעלה מ-100 מיליון חבילות בשנה ויוכל לייעל משמעותית את תהליכי העבודה בדואר ישראל. כתוצאה מכך יגיעו החבילות לבתי הלקוחות מהר יותר.

על התהליך בבית המיון

עד כה הפריט היה נוחת בנתב"ג, שם עבר למיון ראשוני ביחידת המיון של דואר ישראל בנתב"ג, משם עבר למיון באחד מבתי המיון של דואר ישראל בתל אביב, בירושלים או בחיפה, לאחר מכן הפריט היה נשלח לבית הדואר בעיר של הנמען, ושם היה ממוין לפי יחידת המסירה ללקוח. (סניף, סוכנות, מרכז מסירה, דואר נע וכו), כך עמד משך מסירת הפריט מרגע נחיתתו בארץ על 7-5 ימים בממוצע.

בתהליך החדש הפריט ינחת בישראל ויגיע ישירות במכולה למרכז המיון החדש. שם הוא יעבור תחת קורת גג אחת ותך קיצור משמעותי של הזמן, תהליך שיקוף ביטחוני, צילום מדבקת הפריט ופיענוח נתוני הנמען ותכולת הפריט.

לאחר מכן יאותרו פרטי הנמען על פי נתונים מוקדמים המגיעים בצורה ממוכנת מאתרי הסחר הגדולים בעולם ותופק מדבקת מיון ליחידה הסופית אליה יגיע הלקוח.
אז ישלח הפריט ליחידה הסופית והלקוח יקבל מסרון או הודעה כתובה על הגעת הפריט.
 
פתיחת בית המיון לחבילות מצטרפת למהלכים נוספים לשיפור השירות אותם מבצעת חברת דואר ישראל בשנתיים האחרונות במטרה לייעל את הליך מסירת החבילות, כדוגמת שירות זימון תורים מראש באפליקציה ובאתר, פתיחת למעלה מ-350 מרכזי מסירה ייעודיים ברחבי הארץ, יחד עם גופים מובילים כמו שופרסל, עזריאלי, המשביר, ניו פארם ועוד,  בנוסף ל- 700 יחידות הדואר בארץ, משלוח מסרונים ללקוחות כשחבילתם מגיעה לסניף, חתימת הסכמים עם שותפים אסטרטגיים כמו Next ו-Ebay ושיתוף פעולה עם שירות השליחים של חברת Gett. בנוסף הוארכו שעות פעילות של מאות סניפים ברחבי הארץ עד השעה שמונה בערב, שלוש פעמים בשבוע ועוד.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי ובין בהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x