אלדן תחבורה >> ביקושי יתר בהיקף של כ-800 מיליון שקל בשלב המוסדי של הנפקת 2 סדרות אג"ח חדשות

גייסה כ-320 מיליון שקל בשלב זה

 

 
שי דהן, מנכל משותף באלדן תחבורהשי דהן, מנכל משותף באלדן תחבורה
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/04/2017

שי דהן, מנכ"ל משותף באלדן תחבורה, אמר היום בהתייחסו לתוצאות ההנפקה, כי "הביקושים הגבוהים להם זכינו משקפים את האמון וההערכה להם זוכה אלדן כחברה ותיקה עם מוניטין. הצלחת המהלך תתרום להמשך חיזוק מעמדה של אלדן בשווקים בהם אנו פועלים ".

חברת אלדן תחבורה השלימה אתמול בהצלחה את השלב המוסדי של הנפקת שתי סדרות אגרות חוב חדשות - ג' ו-ד'. החברה זכתה בשלב המוסדי לביקושי יתר בהיקף של כ-800 מיליון שקל, מתוכם בחרה לגייס בשלב זה סכום של כ-320 מיליון שקל בריבית הנמוכה ביחס לריבית המקסימלית  שהוצעה במכרז הנוכחי ואף נמוך יותר מריבית הסגירה במכרזים הקודמים. השלב הציבורי צפוי להתקיים בימים הקרובים.

במסגרת השלב המוסדי בסדרה ג', נרשמו ביקושי יתר של כ-422 מיליון שקל מתוכם גייסה החברה כ-160 מיליון שקל בסדרה זו, בריבית של כ-3.7%, נמוך מהריבית המקסימלית שהוצעה במכרז.  

אגרות החוב סדרה ג' שקליות שאינן צמודות למדד המחירים לצרכן, המגובות בביטחונות ומדורגות ברמה של Baa1 על ידי חברת הדירוג "מדרוג". מח"מ הסדרה הינו כ 3.1 שנים כאשר הקרן עומדת לפירעון ב-6 תשלומים שנתיים בין השנים 2017-2022. 

במסגרת השלב המוסדי בסדרה ד' נרשמו ביקושים של כ-394 מיליון שקל, מתוכם בחרה החברה לגייס כ-160 מיליון שקל בסדרה זו, בריבית של כ-2.85%, נמוך מהריבית המקסימלית שהוצעה במכרז. 

אגרות החוב סדרה ד' הינן צמודות  למדד המחירים לצרכן, המגובות בביטחונות ומדורגות ברמה של Baa1 על ידי חברת הדירוג "מדרוג". מח"מ הסדרה הינו כ 3.1 שנים כאשר הקרן עומדת לפירעון ב-6 תשלומים שנתיים בין השנים 2017-2022. 

את ההנפקה הוביל קונסורציום חתמים בראשות פועלים אי.בי.אי, ברק קפיטל, מנורה חיתום, אקסלנס חיתום, ענבר הנפקות, רוסאריו קפיטל וברטמן.

הכנסות החברה בשנת 2016 גדלו בכ-6% לכ-1.65 מיליארד שקל, הרווח התפעולי של אלדן בשנת 2016 הסתכם בכ-95.5 מיליון שקל, הרווח הכולל של החברה בשנת 2016 הסתכם בכ-7.2 מיליון שקל וניצולת צי הרכב הסתכמה ב-2016 בכ-84%.

ממאזן החברה עולה כי, הונה העצמי של החברה, נכון ליום ה-31.12.2016, עלה לכ-345.6 מיליון שקל, והוא מהווה כ-12.3% מסך המאזן. הגידול נובע מגידול ברווח הכולל של החברה. בתום שנת 2016, לחברה מזומנים ושווי מזומנים של כ-36 מיליון שקל.

קבוצת אלדן תחבורה בע"מ הינה אחת מחברות הליסינג והשכרת הרכב הגדולות והוותיקות בישראל. החברה פועלת בעיקר בתחומי הליסינג התפעולי והשכרת כלי רכב . כמו כן, לחברה פעילות בתחום הנדל"ן המניב. לחברה צי של כ- 33,700 כלי רכב והיא מפעילה עשרות סניפים ונקודות שרות ומכירה ברחבי הארץ. החברה נמצאת בבעלות מר יוסף דהן, המכהן כיו"ר החברה, ומנוהלת על ידי שי ושלמה דהן. איגרות החוב של החברה החלו להיסחר בבורסה בתל-אביב במרץ 2015.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x