אל על >> ההכנסות ברבעון הראשון של השנה הסתכמו בכ- 418 מיליון דולר

כמות אחזקות על המניה עלתה ב-2 מיליון ניירות.
הקרנות שמחזיקות את המניה 

 

 
דוד מימון מנכל אל על דוד מימון מנכל אל על
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/05/2017

הקרנות שמחזיקות את המניה 




ההכנסות מהפעלה ברבעון הראשון של השנה הסתכמו בכ- 418 מיליון דולר לעומת כ- 396 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד; גידול של כ-5.3%

מספר קטעי הנוסע ברבעון ראשון לשנת 2017 עלה בכ-7.1% לעומת אשתקד; היצע המושבים של החברה גדל ב-1.3%; פעילות החברה במונחי RPK  (מספר נוסעים כפול קילומטר) גדלה בכ-5.1%;


שיעור התפוסה במטוסים עמד על כ- 83.7%; גידול של כ-4% לעומת רבעון מקביל אשתקד; 

נתח השוק של אל על  בנתב"ג עמד על כ- 32.8%. ברבעון זה חל גידול של 7% במספר נוסעים שהטיסה החברה, כאשר תנועת הנוסעים בנתב"ג גדלה בכ-17%. 

הפסד לפני מס ברבעון ראשון לשנת 2017 הסתכם בכ-39 מיליון דולר לעומת הפסד לפני מס של כ -34 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד.

ההפסד הנקי ברבעון הראשון לשנת 2017 הסתכם בכ -30 מיליון דולר לעומת הפסד נקי של כ-21 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהפסד נובע בעיקר מגידול בעלויות השכר (שברובו נובע מעיתוי מענקים חד פעמיים בגין 2016  ותיסוף השקל)  וגידול בעלויות הדס"ל 

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הראשון של 2017 הסתכם בכ-77 מיליון דולר לעומת כ-72 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד  

 ה-EBITDA הסתכם בכ-10 מיליון דולר, לעומת כ-11 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד

יתרות המזומנים של החברה ליום  31.3.2017 הסתכמו בכ-228 מיליון דולר

דוד מימון מנכ"ל אל על: "החברה הציגה ברבעון הראשון נתונים תפעוליים מרשימים, טובים מהרבעון המקביל אשתקד, ורשמה גידול בשיעור של כ-5.3% בהכנסות ברבעון וזאת על אף התחרות ההולכת וגוברת והעמקת פתיחת השמיים בנתב"ג . מספר הנוסעים שהטיסה החברה  עלה בכ-7%; היצע המושבים של החברה גדל ב-1.3%; 

 פעילות החברה גדלה ב- 5%.

שיעור התפוסה במטוסים גדל בכ-4%  ל- 83.7% שהוא שיעור גבוה במיוחד ברבעון חלש עונתית .

במסגרת האסטרטגיה של החברה להרחבת רשת הנתיבים, אנו נערכים לפתיחת הקו החדש למיאמי בתחילת נובמבר בשנה זו.

מועדון הנוסע המתמיד בארץ ובעולם ובמיוחד כרטיס האשראי FLYCARD מהווים מנוע צמיחה משמעותי ונמצאים בתהליך גידול מרשים. מספר מחזיקי כרטיס האשראי עומד היום על כ-220  אלף לקוחות. גם מספר חברי המועדון המשיך לצמוח והגיע למעל  1.8 מיליון חברים. 

החברה נמצאת בשלבים אחרונים של ההיערכות לקבלת מטוסי הדרימליינר אשר הראשון בהם צפוי להתקבל בחודש אוגוסט הקרוב. מטוסים אלו יעניקו ללקוחותינו נוחות מירבית, חווית לקוח ושירות איכותי וישפרו  את יכולתה של החברה להמשיך ולהתמודד בהצלחה עם תנאי השוק מול התחרות המתגברת." 


דגנית פלטי, סמנכ"ל הכספים, ציינה: "ברבעון זה רשמה החברה גידול מרשים בהכנסות וברווח הגולמי, לצד ירידה ברווח התיפעולי, הנובעת מגידול בעלויות השכר, כתוצאה מהתיסוף של השקל ביחס לדולר וכתוצאה מעיתוי תשלום מענקים בגין שנת 2016. כמו כן גדלו עלויות הדלק  בשל עליה במחירו, וזאת על אף השפעה חיובית של עיסקאות גידור. 

פעילותה של החברה, הניבה תזרים מזומנים חיובי בסך של כ-77 מיליון דולר והיא מסיימת את הרבעון עם יתרת מזומנים  בסך של כ-228 מיליון דולר

במהלך רבעון זה החלה החברה לשלם  מקדמות עבור מטוסי הדרימליינר כחלק מתוכנית ההצטיידות הגדולה שלה בהיקף של כ- 54 מיליון דולר, אשר חלקן מומנו בהלוואות מבנקים

יתרות המזומנים שבקופת החברה ותזרים המזומנים הגבוה שלה מפעילות שוטפת מהווים בסיס איתן להמשך קידום השקעותיה במסגרת התכנית האסטרטגית  ארוכת הטווח שלה."

  1. הכנסות מהפעלה - ההכנסות מהפעלה גדלו בתקופה המדווחת בכ- 21.2 מיליון דולר (כ-5.3%) ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, כאשר הכנסות מנוסעים גדלו בכ-8.0%. ההכנסות הושפעו בעיקר מהגידול במספר הנוסעים שהטיסה החברה ובכמות הנוסע-ק"מ (RPK), בעיקר בשל גידול בשיעור התפוסה ובמידה מסוימת גם בשל גידול בכמות המושב-ק"מ (ASK). כמו כן הייתה עלייה של כ-0.5% בשיעור התשואה לנוסע-ק"מ. הכנסות ממטען קטנו בכ-16.1% כתוצאה מקיטון בכמות טון-ק"מ (RTK) שהוטסה ובתשואה לטון-ק"מ. 

  2. הוצאות הפעלה - גדלו בתקופה המדווחת בכ- 14.7 מיליון דולר (כ-4.1%) ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הגידול נבע בעיקר מעלייה בהוצאות השכר של החברה, כתוצאה ממספר גורמים אשר העיקריים שבהם הינם: מענקים לעובדים אשר אושרו על ידי האורגנים המוסמכים בחברה בחודש אפריל 2017  בגין שנת 2016, ונזקפו כהוצאה בספרים ברבעון ראשון לשנת 2017, התחזקות השקל ביחס לדולר וכן גידול בשכר העובדים עקב תוספות שכר על פי הסכמי השכר של החברה, לרבות ההסכמים שנחתמו עם מגזר הטייסים, בחודש דצמבר 2016 ובחודש פברואר 2017. כמו כן, מגידול בהוצאות הדס"ל ומגידול בהוצאות הפחת. הגידול בהוצאות ההפעלה קוזז בחלקו כתוצאה מירידה בהיקף החכירות אד הוק של מטוסי נוסעים ומטען ביחס לרבעון המקביל אשתקד. יצוין כי גם ברבעון הנוכחי, הושפעו הוצאות ההפעלה, בין היתר, משיבושים באיוש טיסות החברה. יחד עם זאת, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, ההשפעה הייתה קטנה יותר.  

  3. הוצאות דס"ל- הוצאות הדס"ל של החברה, לרבות השפעת הגידור, גדלו בכ- 7.2 מיליון דולר (כ-8.6%) ביחס להוצאות ברבעון המקביל אשתקד כתוצאה מעלייה במחירי הדס"ל, אשר קוזזה בחלקה ע"י השפעת עסקאות גידור הדס"ל וירידה בשעות טיסה. 

  4. הוצאות מכירה – בהוצאות המכירה חל גידול בשיעור של כ- 11.0%, הנובע בחלקו מגידול בהוצאות השכר, בשל תוספות שכר על פי הסכם העבודה ובשל התחזקות השקל ביחס לדולר, ובחלקו מהוצאות הפצה גדולות יותר, בין היתר, בשל הגידול במספר עסקאות המכר.

  5. הוצאות הנהלה וכלליות – חל גידול של כ- 29% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול מיוחס לגידול בהוצאות השכר, וזאת בעיקר כתוצאה מהמענקים לעובדים ולנושאי משרה בכירים בגין שנת 2016, כאמור לעיל, על ידי האורגנים המוסמכים בחברה בחודש אפריל 2017. בנוסף, הוצאות השכר הושפעו מהתחזקות השקל ביחס לדולר וכן מתוספות שכר על פי הסכם העבודה. הגידול בהוצאות ההנהלה וכלליות נבע גם מגידול בהוצאות עבור שירותים מקצועיים . 

  6. הוצאות מימון  נטו– נטו הסתכמו בכ-5.0 מיליון דולר בהשוואה לכ-4.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. 

  7. הפסד לפני מס - ההפסד לפני מסים ברבעון המדווח הסתכם בכ- 38.8 מיליון דולר לעומת הפסד לפני מסים של כ- 33.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

  8. הטבת מס – הטבת המס ברבעון המדווח הסתכמה בכ- 8.8 מיליון דולר לעומת כ- 12.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הטבת המס ברבעון המקביל אשתקד כללה סך של כ- 3.8 מיליון דולר, שנבע מהירידה בשיעור מס החברות מ- 26.5% ל- 25%, החל מיום 1 בינואר 2016.

  9. הפסד לתקופה - הפסד לאחר מס לרבעון המדווח הסתכם לכ-30 מיליון דולר, המהווה כ- 7.2% מהמחזור, לעומת הפסד לאחר מס כ-21.4 מיליון דולר, כ- 5.4% מהמחזור. 

2017

2016

שינוי

הכנסות מהפעלה

418

396

5%

הוצאות הפעלה

(377)

(362)

4%

רווח גולמי

41

34

19%

EBITDA

10

11

(6%)

הפסד לפני מסים על ההכנסה

(39)

(34)

16%

הפסד לתקופה

(30)

(21)

40%



נתונים מאזניים ליום 31 במרץ 2017:

1.הנכסים השוטפים של החברה  - הסתכמו לסך של כ-493.9 מיליון דולר, גידול של כ-55.7 מיליון דולר ביחס ליום 31 בדצמבר 2016. הגידול נבע בעיקר מעלייה ביתרות המזומנים ביחס ליתרת המזומנים בסוף שנת 2016  ומעלייה עונתית בסעיף הלקוחות, אשר קוזזו בחלקן על ידי קיטון בסעיף מכשירים פיננסיים נגזרים . 

2.התחייבויות שוטפות - הסתכמו לסך של כ-887.2 מיליון דולר, גידול של 83.9 מיליון דולר ביחס ליום 31 בדצמבר 2016. הגידול נובע, מגידול עונתי בסעיף הכנסות מראש ממכירת כרטיסי טיסה, אשר קוזז בחלקו על ידי קיטון באשראי לזמן קצר וחלויות שוטפות, וזאת בעיקר כתוצאה מהסכם מימון מחדש עם בנק מקומי.

3.הון חוזר- לחברה גרעון בהון החוזר בסך כ- 393.3 מיליון דולר לעומת גרעון של כ- 365.1 מיליון דולר ליום 31 בדצמבר 2016. יצוין, כי חלק מהותי מהגרעון בהון החוזר אינו משקף תזרימי מזומנים בטווח הקצר, כמוסבר להלן. היחס השוטף של החברה ליום 31 במרץ 2017, גדל לכ-5.7%,5 לעומת 54.6% ליום 31 בדצמבר 2016. הגרעון בהון החוזר ליום 31 במרץ 2017, כולל שני מרכיבים מהותיים אשר נכללים במסגרת סעיפי ההתחייבויות השוטפות של החברה ומאופיינים במחזוריות עסקית שוטפת, אולם החברה אינה נדרשת למקורות תזרימיים בטווח הקצר על מנת לפרוע אותם: הכנסות מראש ממכירת כרטיסי טיסה וממועדון הנוסע המתמיד, שסילוקן ייעשה באמצעות העמדת שירותי טיסה עתידיים, והתחייבות לעובדים בגין חופשה, אשר צפויה להיות משולמת על פני מספר שנים, 

אך מסווגת כהתחייבות לזמן קצר בהתאם לכללי החשבונאות. בנוסף, ההתחייבויות השוטפות כוללות הלוואות למימון מקדמות עבור מטוסי ה- 787, אשר מקור פרעונן יהיה במימון ארוך טווח שיתקבל בעת קבלת המטוסים. סכומים אלו מסתכמים לסך של כ- 497 מיליוני דולר.

4.נכסים לא שוטפים - הסתכמו לסך של כ- 1,314.0 מיליון דולר, גידול של כ-32.1 מיליון דולר ביחס ליתרתם ביום 31 בדצמבר 2016, בעיקר כתוצאה מתשלום מקדמות לרכישת מטוסי בואינג 787, בניכוי הפחת השוטף.

5.התחייבויות לא שוטפות - הסתכמו לסך של כ-674.7 מיליון דולר, גידול של 41.9 מיליון דולר ביחס ליתרתן ליום 31 בדצמבר 2016. הגידול נובע בעיקר מגידול ביתרת ההלוואות (ראה לעיל בדבר הסכם מימון מחדש) אשר קוזז בחלקו כתוצאה מקיטון בהתחייבות למסים נדחים, בעיקר בשל ההפסד לפני מסים לתקופה.

6.הון - הסתכם לכ-246.0 מיליון דולר. הקיטון בסך של כ-38.1 מיליון דולר ביחס להון ליום 31 בדצמבר 2016 נבע בעיקר מההפסד לתקופה, וכן מהשפעת המכשירים המגדרים של החברה על קרנות ההון, בסכום שלילי נטו ממס של כ-9.2 מיליון דולר.

הכתוב בהודעה זו אינו מהווה תחליף לקריאת הדוחות הכספיים של החברה לרבעון ראשון 2017.



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x