אקסלנס לאחר דוחות שופרסל >> צפי להמשך מומנטום חיובי וכניסה לת"א 35

אך בטווח הארוך קיים סיכון מהותי במרכזי הערים בעקבות כניסה צפויה של רמי לוי. כמות אחזקות על המניה זינקה בחודשים האחרונים.
הקרנות שמחזיקות את המניה.

 

 
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
28/05/2017

הקרנות שמחזיקות את המניה.

הרווח התפעולי ברבעון הראשון השנה הסתכם ב-108 מיליון ש"ח המהווים כ-3.7% מהכנסות החברה  בהשוואה ל-94 מיליון ש"ח המהווים כ-3.3% מהכנסות החברה

תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2017 ביחס לרבעון המקביל אשתקד

  • הכנסות החברה הסתכמו ב- 2.9 מיליארד ש"ח, גידול של 1.5% לעומת אשתקד. 

  • הרווח הגולמי הסתכם ב-737 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-717 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד ומהווה 25.4% ממחזור המכירות, בהשוואה ל25.1% ברבעון המקביל אשתקד.

  • הרווח התפעולי מפעילות שוטפת הסתכם ב-108 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-94 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי מפעילות שוטפת מהווה 3.7% ממחזור המכירות, בהשוואה ל-3.3% ברבעון במקביל אשתקד.

  • הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-65 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-53 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

  • ה- EBITDA לרבעון מסתכם ב-186 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-168 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

ישראל ברמן, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, אמרו היום:

"תוצאות שופרסל ברבעון הראשון השנה משקפות את פירות מימוש האסטרטגיה שלנו, ומבטאות מגמה ממושכת של צמיחה. במהלך הרבעון המשכנו להרחיב את פעילותנו בתחום המותג הפרטי "שופרסל" במטרה לספק לצרכנים מגוון נרחב של מוצרים איכותיים במחירים מוזלים בתחום המזון ובתחום הנון-פוד. צעד זה הגדיל את הכנסות המותג ליותר מ-21% מהכנסות החברה. התאמנו את תמהיל המבצעים שלנו לצרכים המשתנים של לקוחותינו לאורך חודשי הרבעון, וחיזקנו את מערך השירות שלנו הן במוקד הלקוחות והן במערך "שופרסל אונליין".

שנה לאחר השקת המרלו"ג בשוהם, אנו כבר חשים בהשפעה החיובית של המהלך בשיפור באיכות המוצרים הטריים בסניפים, בשיפור תהליכי העבודה ובהתייעלות תפעולית שתמכה אף היא בתוצאות הרבעון.

פעילות כרטיסי האשראי שלנו התרחבה גם היא ברבעון, תוך מתן מענה לצרכי השוק. בתחום הנדל"ן אנו ממשיכים בניהול הדוק ויעיל של שטחי המסחר. 

בתוך כך, אנו מביטים קדימה ובונים תשתיות איתנות לעתיד. אנו פועלים כל העת לשיפור חוויית הלקוח ושיפור ערוצי המכירה שלנו. אנו עוסקים בהבאת חדשנות אל שוק הקמעונאות במטרה לשרת באופן המיטבי את ציבור לקוחותינו.

כל זה מתאפשר רק בזכות קהל הלקוחות הנאמן שלנו ובזכות העובדים הנפלאים שלנו ואנו מודים להם על כך."

ניתוח תוצאות שלושת החודשים שנסתיימו ביום 31 במרס 2017 לעומת התקופה המקבילה אשתקד

 

תוצאות פעילות לשלושה חודשים שנסתיימו ביום          31 במרס 2017

תוצאות פעילות לשלושה חודשים שנסתיימו ביום          31 במרס 2016

 

אחוז

מיליוני ש"ח

אחוז

מיליוני ש"ח

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

הכנסות

 

 2,903

 

 2,860

 

 

 

 

 

רווח גולמי

25.4%

 737

25.1%

 717

 

 

 

 

 

הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות

21.7%

(629)

21.8%

(623)

 

 

 

 

 

רווח תפעולי לפני הכנסות (הוצאות) אחרות

3.7%

 108

3.3%

 94

 

 

 

 

 

הוצאות אחרות, נטו                                                                                              

 

(1)

 

 -

עליה בשווי הוגן ורווח ממימוש נדל"ן להשקעה, נטו

 

 -

 

 1

 

 

 

 

 

רווח תפעולי לאחר הכנסות (הוצאות) אחרות

 

 107

 

 95

 

 

 

 

 

הוצאות מימון, נטו

 

(25)

 

(21)

חלק ברווחי חברה מוחזקת המטופלת לפי שיטת השווי המאזני

 

 2

 

 -

 

 

 

 

 

רווח לפני מסים על ההכנסה

 

 84

 

 74

 

 

 

 

 

מסים על ההכנסה

 

(19)

 

(21)

 

 

 

 

 

רווח לתקופה

 

 65

 

 53

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


































הכנסות החברה ברבעון הראשון השנה הסתכמו ב-2,903 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-2,860 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 1.5% אשר נבע בעיקרו ממגזר הקמעונאות.

הכנסות מגזר הקמעונאות ברבעון הראשון השנה הסתכמו ב-2,893 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-2,849 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של %1.5 .

המכירות בחנויות זהות אשר פעלו באופן מלא ברבעון הראשון השנה וברבעון המקביל אשתקד נותרו ללא שינוי. 

המכירות למ"ר בחנויות החברה ברבעון הראשון השנה היו 5,823 ש"ח, בהשוואה ל-5,730 ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 1.6% הנובע בעיקר מגידול במכירות ומצמצום בשטחי המסחר. 

הכנסות מגזר הנדל"ן ברבעון הראשון השנה הסתכמו ב-41 מיליון ש''ח, בהשוואה ל-43 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

הכנסות מגזר ניהול מועדון לקוחות כרטיסי אשראי ברבעון הראשון השנה הסתכמו ב-20 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-18 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 11.1%.

הרווח הגולמי ברבעון הראשון השנה הסתכם ב-737 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-717 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 20 מיליון ש"ח. שיעור הרווח הגולמי היה% 25.4, בהשוואה ל-25.1% ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בסכום הרווח הגולמי ובשיעורו נבע בעיקר מגידול בנתח המותג הפרטי, משיפור בתנאי הסחר, מרכיבי הסל ותמהיל המבצעים.

הוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות ברבעון הראשון השנה הסתכמו ב-629 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-623 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. שיעור ההוצאות מסך ההכנסות היה 21.7%, בהשוואה ל-21.8% ברבעון המקביל אשתקד. הגידול בהוצאות נבע בעיקר כתוצאה מעליה בהוצאות השכר ובכלל זה שכר מינימום (ראה סעיף 7.8 לחלק א' (תיאור עסקי התאגיד) בדוח התקופתי).

הרווח התפעולי במגזר הקמעונאות לפני הוצאות אחרות ברבעון הראשון השנה הסתכם ב-82 מיליון ש"ח ובשיעור של 2.8%, בהשוואה ל-66 מיליון ש"ח ובשיעור של 2.3% ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 16 מיליון ש"ח אשר נבע מהאמור לעיל.

הרווח התפעולי במגזר הנדל"ן ברבעון הראשון השנה הסתכם ב-32 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-33 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. 

הרווח התפעולי במגזר ניהול מועדון לקוחות כרטיסי אשראי ברבעון הראשון השנה הסתכם ב-12 מיליון ש"ח, בהשוואה  ל-11 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי של החברה לאחר הוצאות אחרות ברבעון הראשון השנה הסתכם ב-107 מיליון ש"ח ובשיעור של 3.7%, בהשוואה ל-95 מיליון ש"ח ובשיעור של 3.3% ברבעון המקביל אשתקד, גידול של 12 מיליון ש"ח אשר נבע מהאמור לעיל.

הרווח התפעולי לפני פחת והפחתות (EBITDA) ברבעון הראשון השנה הסתכם ב-186 מיליון ש"ח ובשיעור של 6.4%, בהשוואה ל-168 מיליון ש"ח ובשיעור של 5.9% ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נבע בעיקר מהשיפור ברווח התפעולי, כאמור לעיל.

הרווח לתקופה ברבעון הראשון השנה הסתכם ב-65 מיליון ש"ח, בהשוואה ל-53 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. 

מיכל אלשיך, אנליסטית בכירה באקסלנס ברוקראז', מגיבה לפרסום דוחות שופרסל לרבעון הראשון של 2017. "שופרסל פרסמה דוח בהתאם לצפי, טוב ביחס לאשתקד עם עלייה ברווח הנקי מכ-53 מיליון שקל אשתקד לכ-65 מיליון שקל וביחס לצפי ל-59 מיליון שקל. הדוח כלל הכנסה חד פעמית של כ-2 מיליון שקל".
לדברי אלשיך, "לאור עיתוי החגים החיובי ברבעון ציפינו לצמיחה של כ-3% ואילו המכירות עלו בכ-1.5% בלבד. מה שפיצה על כך היה עלייה ברווחיות התפעולית מעבר לצפי כתוצאה משיפור בצד ההוצאות. המכירות למ"ר עלו בשיעור דומה לגידול בהכנסות (1.6%) כאשר בחנויות הזהות נרשמה יציבות. הרווחיות התפעולית הייתה כ-3.7% ביחס לצפי של כ-3.5% ולעומת כ-3.3% ברבעון המקביל. הוצאות המימון עלו כפי שצפינו, עקב שינויים במדד ולמרות הכנסת מימון של כ-14 מיליון שקל כתוצאה משינוי ערך הלוואה לחברה כלולה. שיעור המס ירד בעקבות ירידה במס חברות מ-25% אשתקד ל-24% ב-2017 ו-23% ב-2018".
אלשיך אומרת כי "לאור האכזבה במכירות, דווקא ברבעון עם עיתוי נוח לחגים, הורדנו את תחזית הצמיחה שלנו ל-2017. עם זאת, ברמת הרווחיות העלנו מעט את התחזית, מה שגורר צפי לעלייה קלה ברווח התפעולי. אנו צופים במקביל גם גידול קל בהוצאות המימון ל-2017 ומשכך רווח נקי יציב. השיפור ברווחיות התפעולית מכ-3.5% ב-2016 לכ-3.7% ב-2017 צפוי למרות עלייה בשכר המינימום. מתחילת 2017 שכר המינימום עלה בפעימה השלישית, מה שצפוי להוביל לגידול של 55 מיליון שקל בהוצאות ב-2017, וזאת בנוסף לעלייה של 40 מיליון שקל ב-2016. ב-2018 העלייה בשכר צפויה לגבות כ-55 מיליון שקל נוספים".
אלשיך מעריכה כי "הגם שמדובר בסכומים מהותיים, שופרסל ערוכה למצב וללא שינויים קריטיים בינתיים במצב התחרות בשוק, אנו מעריכים כי שיפור קל ברווחיות ב-2017 הוא אפשרי. השיפור מגיע ממיצוי הליך ההתייעלות שכלל בעיקר סגירת חנויות מפסידות ושיפור בשרשרת האספקה, ע"י כניסת המרכז הלוגיסטי לפעילות מלאה והתחזקות של המותג הפרטי. ברבעון הראשון של 2017 דיווחה שופרסל כי מכירות המותג הפרטי היוו כ-21% מכלל המכירות הקמעונאיות, ביחס לכ-20% בממוצע ב-2016. לגבי האונליין דיווחה החברה כי המכירות היוו ברבעון כ-12% ביחס לכ-9% בכל 2016".
אלשיך מציינת כי "לפי סטורנקסט, שוק המוצרים המבורקדים, המהווה כ-2/3 משוק המזון צמח ברבעון הראשון של 2017 בכ-2.3%, עקב עלייה כמותית ויציבות במחירים. במרכזי הערים מאז כניסת יינות ביתן התחרות הצטמצמה, מה שתמך לדעתנו, בשילוב עם עליית שכר המינימום, בעליית המחירים בסקטור זה. לפי התקשורת, יינות ביתן מתנהלת במינוף גבוה, כך שקשה לראות צמיחה חזקה מצידה בטווח הקצר. מצב זה חיובי לשופרסל שהפורמט העירוני עבורה מהווה כ-20% בלבד מהמכירות, אך הרווחיות תחת הפורמט עמדה ב-2016 על 4.2% ביחס לכ-1.2% בלבד בדיסקאונט (שכולל את האונליין)".
עוד מציינת אלשיך כי "לאחרונה הודיע רמי לוי על כוונתו להיכנס למרכזי הערים. מהלך זה עלול להחריף מאוד את התחרות ולהביא לירידת מחירים. אמנם מדובר בשינוי שייקח זמן ועדיין לא ברור מה יהיה קצב החדירה של רמי לוי לתוך מרכזי הערים, אבל קיימת כאן חשיפה מהותית עבור שופרסל בהסתכלות על 2018 ואילך. בתחום הדיסקאונט התחרות ממשיכה להיות חזקה ביחס למרכזי הערים".
אלשיך מעריכה ביחס לעסקת ניו פארם כי "ברמת התמחור, העסקה יכולה להוסיף בהערכה גסה כ-1 שקל למניה. במידה והעסקה תאושר במתווה הנוכחי, הדבר יכול להציף ערך, עם הגדלת נוכחותה של שופרסל וחיזוק כוחה מול הספקים. יחד עם זאת, קיימת אי וודאות בנוגע למתווה שבו תאושר העסקה, אם בכלל, כאשר ביטולה יכול להעיב על המניה. לאור כך, המודל שלנו אינו מגלם את העסקה כלל. מאורע אחר בטווח הקצר הוא צפי גבוה לכניסת שופרסל לת"א 35 באוגוסט. כניסה לת"א35 אמנם לא צפויה להביא לביקושים מהותיים מצד תעודות הסל, משום ששופרסל תספוג גם היצעים ממדד ת"א90, אך בהסתכלות ארוכת טווח מדובר על ידיעה חיובית ברמה מסחרית שיכולה להציף ביקושים ומחזור".
אלשיך מעריכה כי "הטווח הארוך טומן מספר סיכונים לשופרסל, בייחוד בסקטור הרווחי במרכזי הערים. בטווח הקצר יותר החברה תמשיך לספק להערכתנו תוצאות טובות, כאשר הכניסה הצפויה לת"א35 ו/או אישור עסקת ניו פארם יכולה להטיב עם החברה ברמה המסחרית. לאור מגמות מעורבות ממשיכים להמליץ בתשואת שוק במחיר יעד של 18.1 שקל (ללא שינוי). המחיר הוא כ-4% מתחת למחיר המניה בשוק, ואינו כולל את עסקת ניו פארם באם תאושר".

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x