אקסלנס ברוקראז >> רמי לוי צפויים לדווח על עלייה ברווח הנקי לכ-27 מיליון שקל כתוצאה מחנויות חדשות

בחודשים האחרונים המניה עלתה ב-1.5%, כמות אחזקות על המניה הכפילה את עצמה פי 2.
הקרנות שמחזיקות את רמי לוי.

 

 
רמי לוי רמי לוי
 

מיכל אלשיך
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
29/05/2017

הקרנות שמחזיקות את רמי לוי.



מתוך אתר פאנדר 




מתוך אתר הבורסה 

דוח רבעון 1 יפורסם ב-29.5, צפי למגמה מעורבת: מחד עלייה יפה ברווח הנקי מ-21 מ' ל-27 מ' כתוצאה מסניפים חדשים, מנגד המכירות למ"ר ימשיכו להישחק; H2.17 תהיה חיובית יותר 

החברה צפויה לפרסם ביום שני, ה-29.5.17 במהלך היום וייתכן אף לפני המסחר. הרשת צפויה להציג עלייה ברווח הנקי מכ-21 מ' ש"ח אשתקד לכ-27 מ' ₪ כתוצאה מחנויות חדשות. אנו צופים עלייה במכירות של כ-21% הנובעת מ-11 סניפים חדשים שנפתחו מאז אשתקד (אחד מהם בזכיינות), בעוד נתון המכירות למ"ר עלול להמשיך להציג שחיקה של כ-8%. הרווחיות הגולמית צפויה להיות יציבה, בכ-22% והרווחיות התפעולית גם כן, ברמות של כ-2.9%-3%. 

מיליוני ₪

Q1.16

Q4.16

2016

Q1.17E

2017E

מספר סניפים (לא כולל עוד 3 בזכיינות)

34

43

43

44

46

מכירות למ"ר"ר בדיסקאונט

16,630

14,280

64,000

15,250

61,760

yoy

-10.2%

-14.5%

-9.8%

-8.3%

-3.5%

מספר סניפים בעירוני

-

-

-

-

2

מכירות כולל

1,014

1,154

4,538

1,233

5,200

YoY

7.4%

16.7%

14.0%

21.5%

14.6%

רווח גולמי כולל

223

254

994

271

1,150

%

22.0%

22.0%

21.9%

22.0%

22.1%

הוצאות תפעוליות

194

221

860

235

995

%

19.1%

19.2%

19.0%

19.1%

19.1%

רווח תפעולי

29

33

134

36

156

%

2.9%

2.9%

2.9%

2.9%

3.0%

רווח נקי לבעלי החברה

21

17

93

27

118


  • בדיסקאונט אנו לקראת סיום תקופת ה"עיכול" של הסניפים החדשים – במחצית השנייה של 2017 השחיקה במכירות למ"ר צפויה להיות מתונה יותר; הרווח הנקי בשנת 2017 צפוי לגדול בכ-27% 
בפעילות הקיימת אנו נמצאים להערכתנו לקראת סיום תקופת ה"עיכול" של הסניפים החדשים, כאשר תיתכן גם עליית מחירים קלה בשוק בהמשך השנה הנובעת בעיקר מעליית שכר המינימום והשפעתו על כלל הרשתות, בדגש על שופרסל. לפיכך, במחצית השנייה של 2017, על אף המשך תחרות בדיסקאונט, אנו צופים האטה בקצב שחיקת המכירות למ"ר. מעבר לשיפור, גם מספרי ההשוואה לקראת H2.17 צפויים להיות נוחים יותר, אחרי מספר רבעונים של ירידה בנתון זה. להערכתנו הרשת תמשיך במקביל במהלכים לחיזוק כוחה ורווחיותה הכוללים גידול במותג הפרטי שהיווה כ-12% מהמכירות ב-2016 וכן בפעילות הייבוא העצמאי (בשר, גבינות וכו'). בשקלול כלל הגורמים, גם אם עדיין תהיה, וזאת בהתאם להנחות שלנו, ירידה קלה במכירות למ"ר ב-2017, וגם במידה ושולי הרווח התפעולי יישאר על כ-3%, עדיין הרווח הנקי עדיין צפוי לצמוח להערכתנו ב-2017 בכ-27% ומדובר בעלייה נאה.
  • היעד הבא: חדירה למרכזי הערים, היכן שהרווחיות גבוהה והתחרות ביחס לדיסקאונט נמוכה
רמי לוי מונה 47 סניפים, מהם 3 בזכיינות. המשמעות היא שרמי לוי קרוב למיצוי האסטרטגיה הכוללת הגעה ל-50 סניפי דיסקאונט. גם אם הרשת תמשיך להתרחב בדיסקאונט במשורה, היעד הבא שלה, עליו הכריזה בדוח האחרון, הוא לחדור למרכזי הערים. אנו רואים מהלך זה באופן מאוד חיובי, שכן מאז ומתמיד מרכזי הערים היוו פוטנציאל לרווחיות גבוהה, כתוצאה מגמישות רבה יותר של הלקוחות למחירים. מאז רכישתה של מגה בעיר ע"י יינות ביתן, התחרות במרכזי הערים להערכתנו קטנה ושופרסל הצליחה לעלות נתח השוק על חשבון יינות ביתן. בדוח ל-2016 דיווחה שופרסל על רווחיות תפעולית גבוהה במגזר החנויות השכונתיות של כ-4.1%. לפי ידיעות בתקשורת יינות ביתן מתנהלת במינוף גבוה, מה שגוזר צפי להמשך רמת מחירים גבוהה בעיר ומקשה על הרשת לקחת צעדים שיווקיים הדורשים השקעה. אנו מעריכים כי ללא מיקוד ניהולי ושינוי אסטרטגי אגרסיבי יינות ביתן עשויה להמשיך לאבד נתח שוק מהותיים לטובת מתחרים. בשקלול הדברים, כניסה של רמי לוי לערים בתזמון הקרוב ובמצב התחרות הנוכחי (החלשות של יינות ביתן ורמת מחירים גבוהה) מהווה הזדמנות טובה.  

  • בשורה התחתונה, צפי להמשך חיובי: מחצית 2 טובה יותר ופוטנציאל נוסף עקב כניסה לעיר 
אמנם רמת התחרות בין רשתות הדיסקאונט אינה נמוכה ורמי לוי עדיין צפוי להציג שחיקה במכירות למ"ר במחצית הראשונה, אך מנגד הסניפים החדשים שכבר נפתחו נמצאים לקראת הבשלה ולהערכתנו 2017 כולה תהיה שנה הרבה יותר טובה לרשת ביחס לשנתיים האחרונות, בדגש על המחצית השנייה. מעבר לכך, רמי לוי צפוי לחזק את כוחו במותג הפרטי, לאחר שעד כה רק שופרסל הציגה נוכחות חזקה בתחום. אסטרטגיית החדירה לעיר חיובית ואנו רואים בה בטווח הארוך מנוע צמיחה. מדובר בתהליך שיתפרס על פני זמן ויתחיל באופן הדרגתי ואיטי אבל הכניסה לאזור פעילות בעל רווחיות גבוהה, עם אפשרות בעתיד אף להיחלשות/נפילה מצד מתחרה מהותי (יינות ביתן) חיובית.אנו ממשיכים להמליץ בתשואת שוק ונעדכן את מחיר היעד לאחר הדוח. 

מיכל אלשיך, אנליסטית בכירה באקסלנס ברוקראז'

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x