אדמה (מכתשים) מפרסמת דוחות רבעון ראשון 2017 >> רווח ברבעון 114 מיליון דולר

 

 
חן ליכטנשטיין, נשיא ומנכל אדמהחן ליכטנשטיין, נשיא ומנכל אדמה
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/06/2017


  • מכירות של 843 מיליון דולר, יציבות במונחי מטבע מקור:

  • נמוכות ב-1.2% במונחי דולר

  • עליה כמותית של 3.7% פותחת שנה רצופה נוספת של צמיחה 

  • עליה של 5.2% ברווח הגולמי ל-311 מיליון דולר:

  • עליה של 2.2 נקודות האחוז בשיעור הרווח הגולמי ל-36.9%

  • נובעת משיפור משמעותי בתמהיל המוצרים והמשך הורדת עלויות 

  • שיא ברווח התפעולי של 136 מיליון דולר, צמיחה של 5.8% :

תל אביב, ישראל, 28 במאי, 2017 – אדמה פתרונות לחקלאות בע"מ דיווחה היום על תוצאותיה העסקיות לרבעון הראשון שהסתיים ב-31 למרץ 2017.

סעיפי הרווח וההפסד לרבעון הראשון של שנת 2016 כוללים התאמה בגין פריסה מחדש של שווי אופציות לעובדים שהוענקו במהלך שנת 2014, בסך של כ- 3 מיליון דולר.

יאנג שינצ'יאנג, יו"ר דירקטוריון אדמה אמר כי "הרבעון הראשון החזק של אדמה פותח שנה נוספת בהתקדמות הנמשכת של החברה. יישום עקבי של האסטרטגיה שלנו מניב תוצאות מוחשיות. אנו ממשיכים לפתח משמעותית את המערך המסחרי ומערך המו"פ הגלובליים, בעוד בניית הפעילות והאינטגרציה בסין נמצאות בשיאן. אנו מצפים להגיע לאבן דרך משמעותית עם השלמת החיבור של אדמה עם סנונדה".

חן ליכטנשטיין, נשיא ומנכ"ל אדמה, הוסיף, "ברבעון הראשון השגנו רווחי שיא בשל שיפור תמהיל המוצרים, במקביל להורדת עלויות, ושליטה הדוקה בהון החוזר. אנו ממנפים את השקות המוצרים המבודלים שלנו כמנוע צמיחה משמעותי בכל השווקים החקלאיים המרכזיים, אשר ממצב אותנו היטב קדימה".

עיקרים פיננסיים לרבעון הראשון

מכירות: במונחי מטבע מקור, 0.6% מתחת לרבעון המקביל. כמויות המכירה צמחו ברבעון ב-3.7%, בעיקר בשל השקות מוצרים חדשים. מול הגידול האמור בכמויות המכירה, הועברה ללקוחות חלק מהירידה המשמעותית בעלות המכר במספר שווקים. במונחי דולר, ההשפעה נטו של היחלשות האירו והתחזקות הריאל הברזילאי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, כמו גם תרומה נמוכה יותר של הגנות מטבע, הובילו לסך מכירות נמוך ב-1.2%.

רווח גולמי: צמח משמעותית ב-5.2% ל-311 מיליון דולר ושיעור הרווח הגולמי עלה ב-2.2 נקודות אחוז ל-36.9%, בהשוואה לרבעון המקביל. גידול ניכר זה נבע משילוב של השיפור החזק בתמהיל המוצרים לטובת מוצרים מבודלים ושל הורדת עלויות משמעותית. אלה קוזזו בחלקם על ידי העברת חלק מהירידה בעלויות המוצר כהורדת מחיר ללקוחות, ותרומה נמוכה יותר של הגנות מטבע.

רווח תפעולי: הרווח הגולמי הגבוה יותר, יחד עם שליטה בהוצאות תפעוליות, הביא לצמיחה של 5.8% ברווח התפעולי לשיא של 136 מיליון דולר, עם עליה של 1.1 נקודות האחוז בשיעורו ל-16.2%.

EBITDA: צמח ב-4.5% לשיא של 180 מיליון דולר, עם עליה של 1.1 נקודות האחוז בשיעורו ל-21.3%. 

רווח נקי: צמח ב-13.3% לשיא של 114 מיליון דולר, עם עליה של 1.8 נקודות האחוז בשיעורו ל-13.6%.

הון חוזר: ההון החוזר השתפר ב-97 מיליון דולר, בשל הורדה במלאים בסך של 74 מיליון דולר.

תזרים מזומנים: הסתכם לתזרים שוטף שלילי בסך של 3 מיליון דולר, לעומת תזרים שוטף חיובי בסך של 8 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בשל העונתיות בפעילותה, החברה אינה מייצרת ככלל תזרים חיובי ברבעון הראשון. התזרים החופשי הסתכם לתזרים שלילי עונתי בסך של 42 מיליון דולר, לעומת תזרים חופשי שלילי בסך של 25 מיליון דולר ברבעון המקביל. השינוי בתזרים השוטף ובתזרים החופשי ברבעון נובע בעיקר מההשתקפות בדוחות הכספיים המאוחדים של מחיקה שאינה במזומן בסך של 18 מיליון דולר שבוצעה בסוף שנת 2016, בדוחות הלא-מאוחדים של מיזם משותף שאינו בליבת העסקים.
מינוף: רמת החוב הורדה משמעותית, עם חוב מאזני נטו של 953 מיליון דולר, הפחתה של 248 מיליון דולר במהלך 12 החודשים האחרונים, מה שהביא את יחס  חוב מאזני נטו ל-EBITDA ל-1.8x לעומת 2.5x ברבעון המקביל. 

עיקריים אזוריים

אירופה: המכירות היו נמוכות ב-2.3% במונחי מטבע מקור בהשוואה לרבעון המקביל. השינוי נובע בעיקר מביקוש נמוך לאור יבולים נמוכים בשנת 2016 והתחלה מאוחרת של העונה החקלאית במערב אירופה, כמו גם מרמות מלאי גבוהות בצינורות ההפצה בחלק מהמדינות, וכן בשל העברה ללקוחות של חלק מהירידה המשמעותית בעלות המכר. 

סל המוצרים המקיף לסלק סוכר הראה ביצועים חזקים בכל השווקים העיקריים של גידול זה, תוך מינוף העליה בשטחי הזריעה. 

באוקראינה, אדמה ממשיכה להשיק מוצרים חדשים ולהרחיב את הפריסה המסחרית למדינה כולה, וזאת על רקע השיפור במצב הכלכלי.

באנגליה החברה מעמיקה את הקשר עם לקוחותיה, בין השאר באמצעות פלטפורמות דיגיטליות, בהן אפליקציית WaterAwareTM, אשר מספקת לחקלאים הנחיות בדבר שימוש בטוח במוצרי הגנת הצומח בסביבת מקורות מים טבעיים.

חרף תנאים כלכליים מאתגרים במדינה, אדמה צמחה היטב ביוון תוך המשך הרחבת הסל עם מוצרים כגון COTTONEX®, קוטל עשבים סיסטמי מבודל טרם הצצה.

בצרפת מספר מוצרים, ביניהם LEGACY®DUO ו- PROTUGAN®, איבדו את הרישוי שלהם בטרם השקת מוצרים חלופיים, דבר אשר הוביל למכירות נמוכות יותר.

במונחי דולר, על רקע ירידת שערי החליפין ותרומה נמוכה יותר של הגנות מטבע בהשוואה לרבעון המקביל, מכירות החברה באירופה היו נמוכות ב-6.4%.

צפון אמריקה: המכירות צמחו ב-10.1% במונחי מטבע מקור בהשוואה לרבעון המקביל. עליה זו נבעה מצמיחה משמעותית של 15.6% בכמויות המכירה של מוצרים בעלי רווחיות גבוהה, אשר קוזזה בחלקה בשל העברת חלק מהירידה המשמעותית בעלות המכר ללקוחות. 

פעילות הגנת הצומח בארה"ב המשיכה במומנטום החזק שלה, תוך התבססות על שיפור בתמהיל המוצרים. אדמה הגדילה את מכירות סל המוצרים לכותנה, תוך מינוף הצמיחה בשוק זה, עם מוצרים כמו  COTORAN® ו-DIREX®, קוטלי עשבים לרחבי-עלים, ו-DIAMOND®, מווסת גדילת חרקים מבודל.

החברה השיקה את CORMORAN™, תערובת ייחודית לשליטה במזיקים בתפוחים ואגסים, שהראה מכירות יפות בטרם תחילת העונה. 

אדמה מעמיקה את הקשר עם הלקוחות לאורך צינורות ההפצה, באמצעות תכניות כמו NIMITZ University, אשר במסגרתה מומחים עובדים עם חקלאים כדי להבין את בעיותיהם בתחום הנמטודות ולמצוא דרכים להשיא את היתרונות במוצר הדגל NIMITZ®.

בנוסף, פעילות המוצרים לשימושים שאינם חקלאיים המשיכה לצמוח משמעותית.

במונחי דולר, מכירות החברה צמחו ב-10.0% ברבעון.

אמריקה הלטינית: במונחי מטבע מקור, המכירות היו נמוכות ב-9.3% בהשוואה לרבעון המקביל. זאת חרף צמיחה כמותית, בעיקר בברזיל, אשר קוזזה על ידי קיטון בכמויות המכירה בארגנטינה ועל ידי העברת חלק מהירידה המשמעותית בעלות המכר ללקוחות.  

החברה הציגה גידול איתן במכירות בברזיל עם צמיחה כמותית משמעותית לצד סל מוצרים משופר. תוצאות חזקות אלו בלטו לטובה, בעיקר נוכח השוק החלש בברזיל. מכירות  סל המוצרים המקיף לקוטלי חרקים לתירס בברזיל היו טובות, עם מוצרים כגון VORAZ®, פורמולציה חדשנית לשליטה בזחלים רגליים, המציעה פתרון לנוכח עמידות זחלים אלה בגידולי תירס מהונדסים גנטית הכוללים רעלני Bt. סלי המוצרים לקנה סוכר ולשטחי מרעה השיגו גם הם ביצועים טובים בברזיל, ובמיוחד ARREIO®, מוצר חדש ומתקדם לשליטה במגוון עשבים בשטחי מרעה, ו-PREMERLIN®, קוטל עשבים ייחודי לקנה סוכר טרם הצצה.
 
רמות גבוהות של מלאי בערוצי ההפצה, לצד מיעוט נגעים, השפיעו על המכירות ועל התמחור בארגנטינה.

אדמה השיגה צמיחה ושיפור בפעילותה בקולומביה, אקוודור ומקסיקו, שם מאמציה לפתח את סל המוצרים נושאים פרי. הצמיחה במדינות אלה נתמכה גם על ידי תנאי מזג אויר חיוביים.

במונחי דולר, מכירות החברה צמחו ב-1.1% בהשוואה לרבעון המקביל, באופן אשר משקף את השפעת ייסוף המטבעות המקומיים, בעיקר הריאל הברזילאי, מול הדולר. 

הודו, המזה"ת ואפריקה: במונחי מטבע מקור, המכירות היו נמוכות ב- 2.7% בהשוואה לרבעון המקביל, כאשר העליה הקלה במחירים קוזזה על ידי ירידה בכמויות המכירה, כתוצאה מההשפעה השלילית של מזג האויר במספר מדינות.  

בהודו, התמודדו החקלאים עם תנאי מזג אויר מאתגרים וכן עם בעיות בזמינות אשראי, אשר השפיעו על המכירות במהלך הרבעון.

הביצועים בדרום אפריקה היו חזקים ונתמכו גם על ידי שינוי מטבע ותנאי מזג אוויר חיוביים. 

בטורקיה החברה ממשיכה להרחיב את הפלטפורמה המסחרית על ידי הרחבת רשת ההפצה, ובנוסף, השיקה את אפליקציית ADAMA ARTI™  לניהול משק חקלאי חכם.

במונחי דולר, מכירות החברה היו נמוכות ב- 4.2% בהשוואה לרבעון המקביל.


אסיה-פאסיפיק: במונחי מטבע מקור, המכירות צמחו ב-2.5% בהשוואה לרבעון המקביל. גידול זה נבע מצמיחה כמותית ניכרת, בעיקר באוסטרליה ובחלקים מדרום מזרח אסיה, אשר החלו להתאושש מאל-ניניו. הצמיחה הכמותית הניכרת קוזזה בחלקה נוכח העברת חלק מהירידה המשמעותית בעלות המכר ללקוחות. 

אדמה קיבלה מספר רישויים חדשים ביניהם COUNTDOWN™, קוטל עשבים מבודל לשליטה בעמידות בדגניים באוסטרליה,NARKIS® , קוטל עשבים ייחודי לאורז בפיליפינים ו-ALMAGOR®, קוטל פטריות מבודל לאורז בויאטנם.

בסין החברה המשיכה את הרחבת הפריסה המסחרית לארבעה אזורים נוספים בהם היא מציעה לחקלאים את סל המוצרים המתקדם שלה לצד מוצרים נוספים של חברות CNAC. 

במונחי דולר, מכירות החברה צמחו ב-4.5% בהשוואה לרבעון המקביל. 



הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x