הצעת החוק לפיקוח על מחירי הצהרונים תובא מחר לאישור וועדת השרים לחקיקה

ההצעה קובעת, בין השאר, כי בצהרון לא ישהו יותר מ-35 ילדים ומסמיכה את שר החינוך לקבוע את המחיר המירבי לתשלום עבור צהרון ואת סל השירותים הבסיסי שיינתן במסגרת הצהרונים. לפי ההצעה, לצורך יישום הוראות החוק יוקם מנגנון פיקוח ייעודי במשרד החינוך, ומפעיל צהרון שיגבה יותר מהמחיר המירבי שנקבע, ייקנס בסכום של עד 50 אלף ש"ח. הצעת החוק מרחיבה למעשה את הפיקוח, כך שיכלול את כל הצהרונים שמקבלים תמיכה כלשהי מהמדינה, גם אם אינם מופעלים ישירות על ידי הרשויות המקומיות.

 

 
חכ יפעת שאשא ביטון קרדיט אסף בר חכ יפעת שאשא ביטון קרדיט אסף בר
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/06/2017

הצעת החוק שיזמו ח"כ שאשא ביטון וח"כ מרגי מוסכמת על משרדי החינוך והאוצר וגובשה בשיתוף המרכז לשלטון מקומי ופורום ועד ההורים היישוביים. ח"כ שאשא-ביטון: "מחאת הצהרונים נפלה על אוזניים קשובות. הצעת החוק תשים סוף להיעדר הפיקוח ולעושק המחירים"
 
לאחר ההכרזה על תכניתו של שר האוצר כחלון לסבסוד הצהרונים במסגרת "נטו משפחה", מגיע עתה תורו של המהלך המשלים שצפוי לעבור מחר, במסגרתו יעלו מחר הח"כים ד"ר יפעת שאשא ביטון (כולנו), יו"ר הוועדה לזכויות הילד, וח"כ יעקב מרגי (ש"ס), יו"ר וועדת החינוך, את הצעת החוק לפיקוח על מחירי הצהרונים לאישור וועדת השרים לחקיקה.
 
ההצעה קובעת, בין השאר, כי בצהרון לא ישהו יותר מ-35 ילדים ומסמיכה את שר החינוך לקבוע את המחיר המירבי לתשלום עבור צהרון ואת סל השירותים הבסיסי שיינתן במסגרת הצהרונים. לפי ההצעה, לצורך יישום הוראות החוק יוקם מנגנון פיקוח ייעודי במשרד החינוך, ומפעיל צהרון שיגבה יותר מהמחיר המירבי שנקבע, ייקנס בסכום של עד 50 אלף ש"ח. הצעת החוק מרחיבה למעשה את הפיקוח, כך שיכלול את כל הצהרונים שמקבלים תמיכה כלשהי מהמדינה, גם אם אינם מופעלים ישירות על ידי הרשויות המקומיות.
 
ההצעה תובא לאישור השרים לצד הצעת חוק קודמת, שהוגשה אף היא ע"י ח"כ שאשא-ביטון בנובמבר אשתקד. שתיהן נחשבות לפורצות דרך בהסדרת תחום שהיה עד כה בגדר "שטח הפקר", ולראשונה הן קובעות כי גבייה מעל המחיר המירבי עבור צהרון מהווה עבירה פלילית.
 
לדברי ח"כ שאשא ביטון: "מחאת הצהרונים נפלה על אזניים קשובות. הצעת החוק תשים סוף להיעדר הפיקוח ולעושק המחירים של הצהרונים במדינת ישראל ובטוחני כי תקל על יוקר המחייה, שאיתו מתמודדות משפחות רבות."

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x