אבוגן זיהתה רעלן חדש כנגד מזיק משמעותי בתירס

נכנסת לשלב-I ומכוונת לשוק קיים של כ-1.5 מיליארד דולר,
הקרנות שמחזיקות את המניה.

איתי שלוסברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
22/06/2017

הקרנות שמחזיקות את המניה.

אבוג'ן מודיעה בנוסף על זיהוי גנים המציגים פעילות קטילת חרקים ראשונית כנגד stinkbug, מזיק משמעותי בסויה ובגידולים נוספים

רחובות, ישראל – 20 ביוני, 2017 – אבוג'ן בע"מ (סימול ת"א: אבגןNASDAQ: EVGN ;), חברת ביוטכנולוגיה מובילה לשיפור והעלאת הכדאיות הכלכלית של גידולים חקלאיים, הודיעה היום על התקדמותו של גן המציג פעילות רעלנית כנגדWestern corn rootworm  לשלב-I, המתמקד בוולידציה בגידולי המטרה, בהמשך לתוצאות חיוביות שהתקבלו במבדקי מעבדה. בנוסף, החברה הודיעה לראשונה על זיהוי קבוצת גנים המציגים פעילות רעלנית ראשונית כנגד Southern green stinkbug, מזיק משמעותי בסויה ובגידולים נוספים.

אבוג'ן מקדמת לשלב-I את הגן EVO30495, המציג רעילות גבוהה כנגד Western corn rootworm, מזיק משמעותי בתירס.  EVO30495 עמד בכל הקריטריונים להתקדמות בשלבי הפיתוח, הכוללים אפקטיביות גבוהה וכן סיכון רעילות נמוך לאורגניזמים אחרים, כגון דבורים, בעלי חיים ובני אדם. שלב-I כולל את הכנסת הגן לתירס ולאחר מכן ניסויים בחממה וכן פעילויות וולידציה נוספות, כאשר תוצאות ראשוניות צפויות בתוך שנה עד שנתיים.

התוכנית של אבוג'ן לבקרת חרקים בזרעים החלה בשנת 2014 ומכוונת למגוון משפחות חרקים כגון: קולאופטרה, לפדופטרה, המיפטרה ומשפחות נוספות, המהוות איום משמעותי על יבולים. התוכנית מתבססת על שימוש בפלטפורמת החיזוי המחשובית הייחודית של אבוג'ן ובמאגר המידע המטה-גנומי של החברה, פעילות המתרחשת בישראל. בהמשך, הגנים שזוהו עברו וולידציה באתר המו"פ של החברה בסנט לואיס, ארה"ב. גישה זו כבר הניבה גנים המציגים פעילות ראשונית של קטילת חרקים כנגד מגוון מזיקים בגידולים מרכזיים, עם מספר גנים בתהליכים מתקדמים בשלב הגילוי (discovery phase), וכוללת עתה גם את התקדמות הגן EVO30495 לשלב-I בצנרת הפיתוח של החברה.

בנוסף, אבוג'ן זיהתה לראשונה קבוצה של גנים המציגים פעילות רעלנית ראשונית כנגד מזיק משמעותי נוסף, Southern green stinkbug. גילויים של גנים אלו הנו משמעותי במיוחד, מאחר וכיום לא קיימים פתרונות מסחריים של תכונות זרעים עבור מזיק זה, הפוגע בעיקר בסויה וביבולים נוספים.

עופר חביב, נשיא ומנכל אבוג'ן, אמר: "אנו שמחים מאד להודיע על ההתקדמות המהירה בתוכנית לבקרת חרקים, ובפרט על שני הישגים אלו, המתייחסים לצורכי שוק מהותיים. הרעלן החדש שזיהינו כנגד Western corn rootworm, המתקדם כעת לשלב-I, מכוון לשוק קיים של כ-1.5 מיליארד דולר. מעבר לכך, זיהויים של גנים, המציגים פעילות רעלנית כנגד stinkbugs, מרגש מאד כיוון שזהו מזיק משמעותי בחקלאות, עם שוק פוטנציאלי מוערך של מעל למיליארד דולר, שאין לו כיום פתרון מסחרי בתחום תכונות הזרעים".

מר חביב סיכם: "אנו מצפים לדווח על המשך התקדמותנו בתוכנית בקרת החרקים, המדגימה באופן מרשים את עוצמתה של גישת החיזוי המולטי-דיסציפלינארית שלנו, לשוק משמעותי זה שהוא בעל צרכים גדלים שטרם קיבלו מענה".

אודות אבוג'ן:

אבוג'ן הינה חברת ביוטכנולוגיה מובילה לשיפור הכדאיות הכלכלית של גידולים חקלאיים. החברה פיתחה פלטפורמה טכנולוגית חדשנית ויחודית שממנפת הבנה מדעית וטכנולוגיות מחשוביות לצורך ניצול ''Big Data חקלאי לפיתוח תכונות זרעים משופרות (באמצעות גישות של הנדסה גנטית ואחרות), וכן מוצרים חדשנים בתחומי האג-כימיה והאג-ביולוגיה. לאבוג'ן שיתופי פעולה אסטרטגיים עם חברות החקלאות המובילות בעולם ביניהן: BASF, Bayer, DuPont, Monsanto, Syngenta. שיתופי הפעולה מתמקדים בפתרונות חדשניים בתחומי שיפור יבול והגנת הצומח. משרדיה הראשיים של אבוג'ן ממוקמים ברחובות, ישראל ומניית החברה נסחרת בבורסת תל-אביב (סימול בת"א: אבגן) ובבורסה האמריקאית (NASDAQ:EVGN).

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x