ארזת לבד >> ומה עם ביטוח?

הביטוח של קופות החולים לא מכסה אפשרויות של מחלה או פציעה חלילה, שעלול לקרות בחו”ל. לכן הביטוח הבסיסי שכל נוסע צריך הוא כזה שיאפשר כיסוי עלויות טיפול רפואי בחו”ל, במידה והנוסע יזדקק להם. החל מבדיקת רופא ועד לטיפול תרופתי הכולל אשפוז וניתוח ביעד הנסיעה, במידת הצורך. חלילה במקרה של מוות, חשוב שתהיה הרחבה בכיסוי עבור הטסת הגופה.

 

 
ניר ריבק מנכל ריבק ביטניר ריבק מנכל ריבק ביט
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
06/08/2017

החודשים יולי ואוגוסט, הם חודשי עונת הנדידה. בכל חודש אנחנו מתבשרים על היעדים החדשים, על הדילים האטרקטיביים, ועל הכרטיסים שנשארו פנויים. מי שנשאר בארץ, מרגיש שהכל מתרוקן, ועל כל מייל שני שמעבירים לכתובת כלשהי במשרד, מקבלים את המענה האוטומטי – “לרגל היעדרות מהמשרד אני אהיה בחופשה בין התאריכים...עם זמינות נמוכה למייל...ניתן ליצור קשר עם...". אז לקראת עונת הנסיעות, דיברנו עם ניר ריבק, מנכ"ל ריבק ביטוחים, לגבי השאלות רלבנטיות שכל נוסע צריך לשאול את עצמו לקראת הנסיעה לחו”ל.

העולם נחלק למתכננים מראש ולאלה שעושים הכל ברגע האחרון. בשנים האחרונות מאז שהתאפשרה מדיניות שמים פתוחים, יותר ויתר חברות Low Cost, מגיעות לישראל, ומנסות ללמד את הנוסע הישראלי, זה שעושה הכל ברגע האחרון, להתארגן על כרטיסי טיסה מבעוד מועד, זאת כדי לאפשר לחברות לארגן מראש את התפוסה במטוסים.

הדרך לתמרץ את הנוסע הישראלי, היא על־ידי תמריצים כספיים, וחייבים להודות שהתמריצים הללו עובדים, וכיום יותר ויותר ישראלים מזמינים מראש באתרי הכרטיסים השונים. עדין, היבטים רבים של ההתארגנות לנסיעה נדחים לרגע האחרון, אם בכלל.

בכל הקשור לביטוח, רובנו לא מתכנן ולא מתכונן מראש. אנחנו מסתפקים בביטוח של חברות כרטיסי האשראי, ובד”כ לא ממש מודעים למה כלול בביטוח הזה, ומה נדרש מאתנו בנוסף. אז כדי להסיר מעט את הענן, נפגשנו עם ניר ריבק, כדי להתמודד עם שאלות שעשויות לעלות בקשר עם ביטוח הנסיעות לחו”ל.

מה הביטוח הבסיסי לחו”ל שכל נוסע חייב לבטח את עצמו?

הביטוח של קופות החולים לא מכסה אפשרויות של מחלה או פציעה חלילה, שעלול לקרות בחו”ל. לכן הביטוח הבסיסי שכל נוסע צריך הוא כזה שיאפשר כיסוי עלויות טיפול רפואי בחו”ל, במידה והנוסע יזדקק להם. החל מבדיקת רופא ועד לטיפול תרופתי הכולל אשפוז וניתוח ביעד הנסיעה, במידת הצורך. חלילה במקרה של מוות, חשוב שתהיה הרחבה בכיסוי עבור הטסת הגופה.

מעבר לכך, כדאי שיהיה איזשהו כיסוי בסיסי לכבודה שהנוסע לוקח עימו, בד”כ מדובר בכיסוי למזוודה, לבגדים ולכלי הרחצה, במקרה שהמזוודה נעלמה, והנוסע נאלץ לרכוש פריטים בחו”ל, הכיסוי יאפשר זאת.

מהם הקריטריונים לבחינת פוליסות ביטוח לחו”ל?

“כל נוסע צריך לבדוק האם הפוליסה כוללת הגבלות כלשהן עליהן לא ניתן להתגבר תמורת תוספת פרמיה. מי שזקוק לכיסוי מיוחד בשל מצב רפואי, או בשל גורם ספציפי כלשהו שחל עליו, צריך לבחון האם הפוליסה מכסה את המקרה הספציפי הזה. כך למשל, אם יש נוסע שמטופל בתרופות למקרה לב, עליו לוודא מראש שהביטוח מורחב וכולל מצב של החמרה במצב הרפואי, אחרת הוא לא יקבל כיסוי לטיפול רפואי במקרה הצורך ויאלץ לשלם על התרופות בעצמו.

תוספת חשובה נוספת לפוליסה, היא תוספת של איתור, חיפוש וחילוץ. אנו עדים לא פעם למקרים של אסונות בעולם, וההרחבה הזאת באה לידי ביטוי במקרים כאלו.”

אם אני טס עם דברי ערך, בעלי שווי רב, האם יש אפשרות לבצע איזושהי הערכת שווי, ורכישת כיסוי מתאים לכך?

“אין הערכה לשווי של מזוודה. יש כיסוי שנקוב בפוליסה לשווי הכבודה ולפיו משלמים לנו פיצוי. לגבי דברי ערך, ניתן לרכוש הרחבה עבורם, והדבר אף רצוי במידה ונוסעים עם פרטי ערך, כמו למשל - מצלמה, עדשות, מחשב נישא וטלפון נייד.

ראוי לציין שהכיסוי הביטוחי לכבודה חל מרגע עזיבת הבית ועד לחזרתנו הביתה!”

איזה פרטים חשובים צריך לקחת בחשבון במקרים של פעילויות אקסטרים בטיול?

“לגבי פעילות אקסטרים, חשוב מאד בעת הפקת הפוליסה לציין את סוג הפעילות אותה אנחנו מתכננים לעשות, כדי לוודא שנקבל כיסוי מלא מחברת הביטוח. החסרת מידע מחברת הביטוח בקשר עם הפעילות בחו”ל, יכול ליצור מצב של היעדר כיסוי ביטוחי במקרה של אירוע שנבע מפעילות שלא דיווחנו מראש שאנו עשויים לעסוק בה.”

הפעילויות שנכללות במגרת פעילות אקסטרים

פעילויות שנכללות במסגרת פעילות אקסטרים, מתייחסות לפעילויות של המבוטח במסגרת תחביב בלבד, באחד או יותר מענפי הפעילות הבאים:

פעילות ספורט יבשתית, לרבות פעילות מוטורית: רולר בליידס, סקייטבורד, אופנועי שטח, אופני שטח, נסיעת שטח ברכבי 4x4, גלישת חול.

פעילות ספורט ימית, לרבות פעילות מוטורית: גלישת רוח, גלישת גלים, שייט מפרשיות, אופנוע ים, סקי מים, ראפטינג, שייט קיאקים, מצנח רחיפה באמצעות סירה, מצנח גלישת מים, שייט בסירות מירוץ, צלילה חובבנית, שייט אבובים, בננת ים.

פעילות ספורט גבהים, לרבות פעילות מוטורית: צניחה, טיסה בכדור פורח, מצנח ממונע, גלישת מצוקים, טיפוס הרים ו/או מצוקים, קפיצת באנג’י, אומגה, טיפוס קירות.

מה עם אפשרות לקבל פיצוי מחברת התעופה בגין טיסה שהתעכבה בכמה שעות?

“כיסוי בשל עיכוב בטיסה ניתן לקבל על פי חוק, מחברת התעופה, כאשר מדובר בעיכוב של מעל 8 שעות. כלומר עיכוב קצר יותר, לא מזכה בפיצוי כלשהו. ראוי לשים לכך לב בכמה היבטים – ראשית, טיסה בעונת הקיץ העמוסה, בשילוב עם טיסה בחברות צ’רטר למיניהן, עשויה ליצר עיכוב בטיסה. הנקודה השנייה והבעייתית יותר, היא שעיכוב עשוי לגרום להחמצת טיסת המשך (Connection) וכאמור אין פיצוי על עיכוב נמוך מ־8 שעות. על הנוסעים להביא זאת בחשבון מבעוד מועד.”

מה קורה אם לא נהניתי מהטיול, אם זה בשל הבטחות מסוימות שלא קוימו, או בשל תנאים אחרים, האם ניתן לקבל פיצוי בגין זה, מה האפשרויות שעומדות בפני במקרה כזה?

“כיסוי לעוגמת נפש מצד מטיילים שלא נהנו מחופשתם, יש בפוליסות של חברות הנסיעות והתעופה, לא בפוליסה האישית של הנוסע.

צריך לזכור שתמיד קיימת לנוסע הזכות החוקית לתבוע את חברת הנסיעות או את חברת התעופה בשל עוגמת נפש שנגרמה לו, ובית המשפט יחליט מן הסתם האם הנוסע יהיה זכאי לקבל פיצי בגין המקרה הספציפי, או לא.

בכל מקרה אני מאחל לכל מי שנוסע בקיץ, ליהנות, ולחזור בריא ושלם, ושלא יצטרך לא לתבוע אף אחד, ולא לקבל פיצוי בגין אף אירוע. קיץ שמח לכולם.




הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x