בואינג צופה צורך ב-1.2 מיליון טייסים וטכנאים עד שנת 2036

הצורך באנשי צוות אוויר יעלה על 800,000 אנשי מקצוע ב-20 שנים הקרובות

 

 
אילוסטרציה בלבד אילוסטרציה בלבד
 

איתי שלוסברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
27/07/2017

יצרנית המטוסים המובילה בואינג פרסמה תחזית ל-20 השנים הקרובות, במסגרת הוועידה האווירית EAA AirVenture Oshkos. לפי התחזית של בואינג הביקוש לטייסים ולטכנאים בתחום התעופה יעלה ללמעלה מ1.2 מיליון אנשי מקצוע עד שנת 2036.

זוהי השנה השמינית ברציפות שבואינג מפרסמת את מחקרה המבוסס על תעשיית התעופה העולמית. ממצאי המחקר צופים עלייה עולמית בביקוש לאנשי מקצוע בתחום התעופה האזרחית ב-20 השנים הקרובות:

בואינג צופה ביקוש למקצועות הבאים בין השנים 2017 - 2036 בזירת התעופה האזרחית ברחבי העולם:  

אזור

טייסים חדשים

טכנאים חדשים

אנשי צוות אוויר

אסיה פסיפיק

253,000

256,000

308,000

אירופה

106,000

111,000

173,000

צפון אמריקה

117,000

118,000

154,000

אמריקה הלטינית

52,000

49,000

52,000

מזרח תיכון

63,000

66,000

96,000

אפריקה

24,000

23,000

28,000

רוסיה ומדינות בריה"מ לשעבר

22,000

25,000

28,000



  • 637,000 טייסים חדשים לחברות תעופה מסחריות שונות

  • 648,000 טכנאי אחזקה לחברות תעופה מסחריות שונות

  • 839,000 אנשי צוות אוויר
התחזית הנוכחית מצביעה על עלייה של כ-3.2% בדרישה לטייסים בהשוואה לתחזית המקבילה אשתקד, וכן ירידה קלה בצורך בטכנאי אחזקה לחברות התעופה (4.6%), המונעת בעיקרה מהצמצום בשעות האחזקה הנדרשות לתפעול מטוסי ה737 MAX.

הדרישה הצפויה לטייסים, טכנאים וצוות אוויר לפי איזורים ברחבי העולם ב-20 שנים הקרובות בקירוב:

חברת בואינג שירותים עולמיים (BGS), שבסיסה בדאלאס, טקסס, הוקמה בשיתוף פעולה של השירותים במגזר הממשלתי, האזרחי והחלל. כל אלה אוחדו לגוף אחד שמטרתו לנטר ולענות באופן מיטבי על צרכי הלקוחות. BGS הפועלת כיחידה עסקית שלישית של בואינג, ומספקת שירותים במחיר תחרותי ללקוחות מסחריים וממשלתיים ברחבי העולם.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x