הגירעון ביולי הוא בסך של 0.2 מיליארד שקלים

בחודשים ינואר – יולי 2017 נמדד גירעון בסך 9.2 מיליארד שקלים לעומת גירעון בסך 2.6 מיליארד שקלים בתקופה המקבילה אשתקד | אמדן ראשוני לגירעון הגירעון המתוכנן הוא 2.9%

 

 
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
09/08/2017

להלן אומדן ראשוני של הגירעון ומימונו ושל ביצוע התקציב בתקופה ינואר - יולי 2017 שנערך על ידי חטיבת מימון, אשראי ומידע ניהולי באגף החשב הכללי.

גירעון

  1. בחודש יולי נמדד גירעון בפעילותה התקציבית של הממשלה בסך של 0.2 מיליארד שקלים. 

  2. בחודשים ינואר – יולי 2017 נמדד גירעון בסך 9.2 מיליארד שקלים לעומת גירעון בסך 2.6 מיליארד שקלים בתקופה המקבילה אשתקד.

  3. בתקציב לשנת 2017 מתוכנן גירעון שנתי בסך 36.6 מיליארד שקלים שהם 2.9% מהתמ"ג.

  4. הגירעון המצטבר ב 12 החודשים האחרונים (אוגוסט  2016 – יולי 2017) עומד על 2.6% מהתמ"ג. 

  5. בפעילות למימון נמדד בחודש יולי גירעון בסך 0.1 מיליארד שקלים. 
הוצאות
  1. סך ההוצאות של הממשלה (ללא פירעון קרן על החוב הממשלתי) הסתכמו בחודש יולי ב 29.8 מיליארד שקלים. מזה: הוצאות משרדי הממשלה 27.4 מיליארד שקלים, תשלומי ריבית על החוב הממשלתי 2.0 מיליארד שקלים ופירעון קרן וריבית למוסד לביטוח לאומי 0.4 מיליארד שקלים.

  2. מתחילת השנה הסתכמו סך ההוצאות של משרדי הממשלה (ללא פירעון קרן וריבית) ב 170.3 מיליארד שקלים  - עלייה של 9.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (באותן הגדרות מדידה):

  3. הוצאות המשרדים האזרחיים עלו ב 7.3%. 

  4. סך הוצאות מערכת הביטחון עלו ב 16.0%. בניכוי שינויים שחלו בהתפלגות הביצוע בשנת 2017 עלו סך ההוצאות בכ 5.0% (ראה סעיף 4 להלן).

  5. בתקציב המקורי של המשרדים האזרחיים תוכנן בשנת 2017 גידול בשיעור של 8.9% לעומת אומדן הביצוע בפועל בשנת 2016. 

  6. בתקציב המקורי של מערכת הביטחון תוכנן בשנת 2017 גידול בשיעור של 0.7% לעומת אומדן הביצוע בפועל בשנת 2016. שיעור הגידול בנתוני סך הביצוע של מערכת הביטחון השנה לעומת אשתקד, מוסבר על ידי שינויים בהתפלגות הביצוע בשנת 2017 לעומת שנים קודמות (הן בפריסה שונה של ההוצאות בעקבות ההסכמים התקציביים עם המשרד, והן בפריסה שונה של תקבולי הסיוע הביטחוני, שהחל משנת 2017 הוגדרו בתקציב כהכנסה מיועדת. השינויים בהתפלגות שניתן היה לכמת בצורה נאותה נוטרלו בחישובים לעיל). העמידה בסיכומים התקציביים נתונה תחת פיקוח ומעקב לצורך ההתכנסות של משרד הביטחון למסגרת התקציב המאושר בהמשך השנה.
הכנסות
  1. סך גביית המסים בחודש יולי הסתכמה ב 28.2 מיליארד שקלים.

  2. בתקופה ינואר – יולי 2017 הסתכמה גביית המסים בסך של 176.9 מיליארד שקלים, גידול נומינלי של 4.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

  3. הפקדות המוסד לביטוח לאומי הסתכמו בחודש יולי בסך של 1.0 מיליארד שקלים, המבטאות השקעה חיובית של 0.6 מיליארד שקלים ביחס לפירעונות הקרן והריבית ששולמו למוסד כאמור בסעיף 1 הוצאות לעיל. מתחילת השנה הפקיד המוסד סכום של 10.9 מיליארד שקלים לעומת פירעון קרן וריבית בסך 11.1 מיליארד שקלים.

  4. ההכנסות ממע"מ יבוא ביטחוני, ריבית ויתר ההכנסות הסתכמו בחודש יולי בסך של 0.4 מיליארד שקלים.
מימון הגירעון
  1. בחודש יולי היה גיוס הון נטו (מקומי ובחו"ל) בסך של 2.6 מיליארד שקלים.

  2. העברות מרמ"י לממשלה בגין מכירת קרקעות ("הפרטה") הסתכמו ביולי ב 0.3 מיליארד שקלים.

  3. כתוצאה מפעילות הגירעון ומימונו עלו יתרות הממשלה בבנקים בסך של 2.8 מיליארד שקלים.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x