קבינט הדיור בראשות שר האוצר אישר הקמת מרכז תחבורה בחיפה המשלב חניון חנה וסע הכולל כ- 7,000 מקומות חנייה

 

 
שר האוצר משה כחלוןשר האוצר משה כחלון
 

מיכאל לוי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
15/08/2017

שר האוצר כחלון: "יישום התכנית יעמיד את חיפה בשורה אחת עם ערי חוף רבות בעולם כמו ברצלונה, סן פרנסיסקו, סלוניקי והמבורג"

קבינט הדיור בראשות שר האוצר, משה כחלון אישר  את תוכנית חזית הים העירונית בחיפה. מטרתה העיקרית של התוכנית היא לחבר את העיר חיפה לים תוך פינוי חלק משטחי הנמל הקיימים. החיבור יתבצע באמצעות הקמת חזית ים עירונית תוססת ופתיחתה לציבור בחלקו המערבי של נמל חיפה. במסגרת התוכנית יתבצע שיקום של המבנים הקיימים (מחסני הנמל) בהם יתבצע שימוש לצורכי מסחר, בילוי, שטחי ציבור ותרבות. 

שר האוצר, משה כחלון: "התוכנית היא צעד נוסף בדרך להפיכת חיפה לעוגן הכלכלי והמטרופולין הרשמי של הצפון. יישום תכנית חזית הים יהפוך את חיפה לעיר חוף ברמה בינלאומית וכחיפאי אני גאה לאשר אותה היום בממשלה. התוכנית תעמיד את חיפה בשורה אחת עם ערי חוף רבות בעולם כמו ברצלונה, סן פרנסיסקו, סלוניקי והמבורג, אשר התמודדו בהצלחה עם אתגר דומה של הפיכת נמל תעשייתי לשטח ציבורי חי ומשגשג."

על פי התוכנית, שטחי הנמל הישנים יחודשו וייפתחו לכלל הציבור כך שהנמל יהפוך למוקד בילוי ונופש תוסס, המושך ציבור רחב ומעודד התחדשות עירונית. בתחום הנמל שימושים מעורבים בהם: מסחר, בילוי, תעסוקה ותיירות שירוכזו במוקדי פעילות בצירי ההליכה שלאורך קו החוף. פתיחת הנמל תתבצע בשלבים כך שרציפי הנמל המערבי עתידים להתפנות בהדרגה משימושי נמל, למעט נמל הנוסעים שימשיך לפעול. 

התוכנית כוללת מתן עדיפות לשטחים פתוחים לציבור הרחב הכוללים טיילת חוף רחבה ורציפה, כיכרות ורחבות המתחברות למרקם העירוני הגובל- המושבה הגרמנית והעיר התחתית, לרבות המשך הטיילת מערבה עד התחברותה לשכונת בת גלים. כמו כן, תישמר הרציפות בין העיר לחזית הים העירונית באמצעות הוספת חיבורים להולכי רגל ורכב. 

קבינט הדיור בראשות שר האוצר אישר את המקטע האחרון של הקו הירוק עבור הרכבת הקלה של מטרופולין תל אביב

קבינט הדיור בראשות שר האוצר, משה כחלון אישר את המקטע הצפוני של הקו הירוק עבור הרכבת הקלה בתל אביב. אורכו של המקטע הינו כ-18.5 ק"מ והוא כולל 26 תחנות. המקטע הצפוני מהווה נדבך נוסף בקידום מערכת הסעת המונים במטרופולין תל אביב בפרט וקידום התחבורה הציבורית בכלל. עם אישור המקטע הצפוני, יושלם תכנון הקו הירוק הכולל גם את המקטעים- מרכזי ודרומי שכבר אושרו בות"ל.

הקו מתחלק לשני מקטעים- מקטע מרכזי והשלוחה להרצליה. 

המקטע המרכזי שאורכו כ-10.5 ק"מ, מתחיל ברחוב ש"י עגנון בתל אביב ועובר דרך הרחובות לוי אשכול, איינשטיין, חיים לבנון ושלום רוזנפלד. בהמשכו חוצה המקטע את נתיבי איילון ומסילות רכבת ישראל באמצעות גשר, עד לתחנת "הפארק" שתוקם על שד' רוקח ומסתיים ברמת החייל. 

השלוחה להרצליה שאורכה כ- 8 ק"מ, תלויה בתכנית לפינוי שדה התעופה שדה דב. וכדי להבטיח את מימוש הקו, התכנית קובעת שני תוואים ישימים לביצוע המתחילים בשדרות ש"י עגנון, כאשר התוואי הראשון ממשיך לאורך שדרות לוי אשכול והתוואי השני עובר בתחום שדה דב לאורך רחוב אבן גבירול. שני התוואים יתנו מענה לתרחישי פינוי שונים של שדה דב ובמידת הצורך יתפקדו כשתי שלוחות מקבילות. משם ממשיך המקטע לרחוב איינשטיין ומתפצל לשתי זרועות נפרדות וקבועות; בתוואי הממשיך את רח' אבן גבירול, ועובר ממערב לרמת אביב החדשה, אזורי חן, הקאנטרי קלאב והשכונות החדשות המתוכננות של הרצליה עד הגבול הדרומי של אזור התעשייה של העיר (הרצליה פיתוח). 

בנוסף כוללת התכנית, הקמת מתחם תחזוקה (דיפו) שיתפרס על שטח של כ-20 דונם עבור השלוחה להרצליה של הקו, בקצה הצפוני שלה, מצפון-מערב למחלף המתוכנן של הרב מכר בהרצליה. 

הקו הירוק נועד לחבר בין הרצליה בצפון לראשון לציון וחולון בדרום. הקו מהווה מרכיב מרכזי וחשוב במימוש המדיניות לקידום מערכת הסעת ההמונים במטרופולין תל אביב וחיבורו למארג קווי התחבורה הציבורית האחרים, יאפשר נגישות למוקדי התעסוקה ברמת החייל, הרצליה, רחוב אבן גבירול, אוניברסיטת תל אביב, חולון ואזור התעשייה בראשון לציון מערב. 

קבינט הדיור, בראשות שר האוצר , משה כחלון, אישר את תכנית להקמת מרכז תחבורה המשלב חניון חנה וסע, תחנת רכבת ותחנות אוטובוס באזור שפיים. 

הפרויקט מתפרס על שטח כולל של כ-265 דונם בתחום המועצה האזורית חוף השרון, במתחם הגובל בהמשך כביש 20 ממזרח, כביש 2 ממערב וכביש 541 מדרום. 

במסגרת התכנית, יוקם חניון בן 3 קומות ובו כ- 7,000 מקומות חנייה לכלי רכב פרטיים. כמו כן, כ-60 מקומות חנייה יוקצו עבור תחנת הרכבת, כ-80 מקומות עבור חניון לילה לאוטובוסים, מקומות חנייה לאופניים ולאופנועים וכן רציפים עבור שאטלים. היעדים אליהם יהיה ניתן להגיע מהחניון הם: אזור הקריה בתל אביב, הבורסה ברמת גן, שדרות רוטשילד בת"א, צפון רח' אבן גבירול בת"א, מתחם עתידים ואוניברסיטת ת"א. 

התכנית כוללת שטח לתחנת רכבת עתידית שתקום בתוך המתחם, גשר להולכי הרגל שיוביל לרציפי תחנת הרכבת שתקום בעתיד ממזרח למתחם, ובנוסף מבנים לצורך ניהול החניון והנתיבים המהירים ושטחים לרווחת ציבור הנוסעים.  

חניון חנה וסע שפיים מהווה חוליה במערך רחב של חניונים שמטרתם צמצום כניסת הרכב הפרטי למטרופולין תל אביב, תוך עידוד השימוש בתחבורה ציבורית. מיקום הפרויקט בסמוך לדרכים ראשיות, מאפשר גישה נוחה ומיטבית מצפון וממזרח ונותן מענה לעומסים תחבורתיים בכניסה למטרופולין. 

תוכנית זו מצטרפת לתכנית שכבר אושרה בות"ל הכוללת הקמת קומת חנייה נוספת במתחם שפירים הקיים עבור 2,000 מקומות חנייה נוספים. מנהל התכנון מקדם  שתי תוכנות נוספות לבנייה של מתחמי חנה וסע חדשים: בסמוך בצומת מורשה ובמחלף מבוא איילון (ראשל"צ), שכל אחד מהם יכיל כ- 2,000 מקומות חנייה. 
התוכנית הינה ביוזמת מנהלת הנתיבים המהירים ונערכה ע"י משרד פרחי צפריר אדריכלים. 


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x