הותמ"ל החליטה על הפקדת תכניות ל-5,300 יח"ד בטמרה ו-4,100 יח"ד ביהוד מונסון

 

 
 

משרד האוצר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
01/10/2017

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הותמ"ל), החליטה אתמול (ד') בישיבתה על הפקדת תכניות למגורים בטמרה וביהוד-מונוסון. 

דקלה פרסיקו, מתכננת הועדה ומ"מ יו"ר הותמ"ל: "הותמ"ל דנה היום ב-2 תכניות בעלות חשיבות משמעותית למרחב בו הן נמצאות. טמרה הינה אחת הערים הערביות הגדולות בארץ, התכנית בדרום העיר  תאפשר את הרחבתה ופיתוחה בתכנון הכולל תוספת משמעותית של יחידות דיור ובבניה גבוהה של עד 10 קומות, עירוב של מסחר ותעסוקה ושילוב צירי תחבורה ציבורית ליצירת שכונה איכותית שתספק איכות חיים גבוהה לתושביה. התכנית ביהוד מציעה פארק ייחודי לעיר לרווחת כל תושבי האזור, נשענת על רכבת קלה ומאפשרת את הגדלת ההיצע בלב מטרפולין ת"א, תוך חיזוק חוסנה הכלכלי של יהוד".

תכנית הרובע הדרומי של טמרה קודמה על ידי משרד הבינוי והשיכון ותוכננה על ידי משרד אבירם אדריכלים.  התכנית כוללת כ-5,300 יח"ד, בשטח של כ- 1,830 דונם בסמיכות לעיר הקיימת. לפחות מחצית מיחידות הדיור בתכנית מצויות על אדמות מדינה ויוכלו לתת פתרון למצוקת הדיור של משפחות מחוסרי קרקעות במרחב. כמו  כן התכנית כוללת שטחים לתעסוקה ומסחר לאורך צירים ראשיים, מבני ציבור  ושטחים ציבוריים פתוחים שכונתיים וכלל עירוניים  הנדרשים לצרכי אוכלוסיית השכונה וכן כהשלמה לחוסרים הקיימים בעיר. באופן ייחודי כוללת התכנית גם פתרונות תחבורה ומציעה תכנון מפורט של הכביש הטבעתי של טמרה יחד עם חיבור נוסף לדרך 781. 

תכנית המגורים ביהוד –מונוסון קודמה והוגשה על ידי רשות מקרקעי ישראל ותוכננה על ידי  משרד ד.ס. בניין ערים. התכנית ממוקמת ממערב ליהוד, בסמיכות לישוב הקיים וכוללת 4100 יח"ד בגובה בינוי משתנה הנע בין 11-15 קומות בשילוב חזיתות מסחריות, מתוכן 1000 יח"ד קטנות וכן 300 יח"ד לדיור מוגן,  לצד שטחים למבני ציבור ופארק עירוני נרחב לאורך נחל אונו אשר ישרת את השכונה והעיר. הן כוללת התכנית 50,000 מ"ר שטחי מסחר ואזור תעסוקה משמעותי בגודל 196,000 מ"ר אשר יהוה מקור הכנסה חיוני לעיר. התכנית מכילה רשת  רחובות שנועדה לעודד ולאפשר הליכה נוחה ברגל וכן מערכת שבילי אופניים המאפשרת גישה וקישור בין חלקי התכנית, ובצמוד למיקום אטרקטיבי לדרכים 4622, 461 והקו הסגול של הרכבת הקלה המתוכנן – אשר יכלול 2 תחנות שישרתו את האוכלוסייה בשטח התכנית.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x