קומפיוגן מודיעה על שיתוף פעולה מחקרי עם בית החולים Mount Sinai בתחום חלבוני מטרה מיאלואידים חדשים לאימונותרפיה של סרטן

הקרנות שמחזיקות את המניה

איתי שלוסברג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
06/11/2017

הקרנות שמחזיקות את המניה

קומפיוג'ן (נאסד"ק: CGEN, ת"א: קמפג), חברה מובילה לגילוי חישובי ופיתוח תרופות ראשונות מסוגן לאימונותרפיה של סרטן, הודיעה היום על השקת שיתוף פעולה מחקרי רב-שנתי בתחום האימונותרפיה של סרטן עם בית החוליםMount Sinai , ניו יורק. המחקרים יתבצעו תחת ניהולה של דר' מרים מראד (Miriam Merad), מנהלת המכון לאימונולוגיה מדויקת, מנהלת-משותפת של תכנית האימונולוגיה בסרטן ופרופסור בתחום האימונולוגיה בסרטן בבית הספר לרפואה של Mount Sinai  . דר' מראד היא מובילה עולמית בתחום הביולוגיה המיאלואידית לצורך פיתוח של אימונותרפיות חדשות לסרטן וחברה בוועדה המדעית המייעצת של קומפיוג'ן.

דר' מראד אמרה, "לאחר שהצטרפתי לוועדה המדעית המייעצת של קומפיוג'ן בתחילת השנה, נחשפתי בצורה מעמיקה יותר והתרשמתי מצנרת התרופות המבטיחה של החברה בתחום האימונו-אונקולוגיה. אני מצפה לשתף פעולה עם מדעני החברה בקידום פורטפוליו חלבוני המטרה המיאלואידים של קומפיוג'ן. ההתמקדות בביולוגיה מיאלואידית, בעזרת חלבוני המטרה המיאלואידים של קומפיוג'ן, עשויה לעורר תגובה אנטי-סרטנית חזקה. פיתוחים תרפויטיים כנגד חלבוני מטרה מיאלואידים עשויים לספק פתרון לחולי סרטן שאינם מגיבים לטיפולים הקיימים, או לשמש בטיפולים משולבים עם מעכבים קיימים של חלבוני בקרת מערכת החיסון כדי להגדיל את שיעור התגובה".

דר' ענת כהן-דייג, נשיאת ומנכ"לית קומפיוגן, ציינה, "בהמשך לשיתוף הפעולה הרב-שנתי הפורה שלנו עם ביה"ס לרפואה של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס, אנחנו שמחים להודיע על שיתוף פעולה מחקרי נוסף עם מוסד אקדמי מוביל, שינוהל על ידי מומחית עולמית בתחומה. שיתוף פעולה זה יסייע בהבנה מעמיקה יותר וקידום חלבוני המטרה האימונו-אונקולוגיים שלנו לקראת ניסויים קליניים. אנחנו שמחים לשתף פעולה עם דר' מראד וקבוצתה וסבורים כי העבודה המשותפת עימם עשויה להרחיב את צנרת התרופות שלנו ולספק אפשרויות טיפול חדשות עבור חולים שמחלתם לא מגיבה למעכבים קיימים של חלבוני בקרת מערכת החיסון או לטיפולים אחרים".

שיתוף הפעולה יתמקד במחקר של חלבוני מטרה מיאלואידים נבחרים שהתגלו על ידי קומפיוג'ן ובבחינת הפוטנציאל שלהם להוות בסיס לטיפולי אימונותרפיה לסרטן, כולל בחינת תפקידם בבקרת מערכת החיסון המולדת ומעורבותם בביולוגיה של גידולים סרטניים.

" Mount Sinai היא מערכת אקולוגית איתנה לפיתוח טכנולוגיות פורצות דרך שעוזרות למטופלים בקנה מידה גלובלי. בעזרת תגליות וחוקרים מוכשרים וחדשניים כמו דר' מראד, אנחנו מסוגלים לשפר באופן מתמיד את בריאות המטופלים", אמר דר' אריק ליום ((Erik Lium, סמנכ"ל בכיר של חברת מסחור הטכנולוגיה של Mount Sinai.

אודות תאים מיאלואידים ואימונותרפיה
תאים מיאלואידים הם מרכיב חיוני בסביבה התאית של הגידול שמדכאת את מערכת החיסון, והם מונעים מתאי T לחדור לגידול ולעורר תגובה חיסונית כנגדו. התמקדות בתאים מיאלואידים בגידול עשויה לייצר תגובה חיסונית כנגד הסרטן, ולשמש כאסטרטגיה משלימה לגישות אחרות של אימונותרפיה  של סרטן. שיטה זו עשויה לעורר תגובה אנטי-סרטנית חזקה שהופכת גידול "קר", שאינו מודלק, כלומר אינו מכיל תאים של מערכת החיסון, לגידול "חם" ומודלק. משום כך, היא עשויה לספק פתרון לחולים שאינם מגיבים לטיפולים אחרים או לשמש כטיפול משולב עם טיפולים קיימים שמתמקדים בחלבוני בקרה של מערכת החיסון, כדי להגדיל את שיעור התגובה.

אודות קומפיוג'ן
קומפיוג'ן היא חברה לגילוי ולפיתוח תרופות, המשתמשת בתשתית החישובית שלה, בעלת אפליקציות נרחבות, לצורך זיהוי מטרות תרופתיות חדשות ופיתוח תרופות ראשונות מסוגן בתחום של אימונותרפיה בסרטן. בצנרת התרופות של החברה תוכניות אימונו-אונקולוגיות המפותחות כנגד מטרות תרופתיות שהחברה גילתה, כולל חלבוני בקרה של מערכת החיסון שמשפיעים על תאי T  ותוכניות פיתוח כנגד מטרות מילואידיות.  המודל העסקי של קומפיוג'ן מבוסס על שיתופי פעולה סלקטיביים עבור מטרות תרופתיות ותרופות פוטנציאליות חדשות הנמצאות בשלבים שונים של מחקר ופיתוח. מטה החברה ממוקם בחולון ולה מעבדות מחקר ופיתוח בחולון ובקליפורניה. החברה נסחרת בנאסד"ק:CGEN,  ובתל אביב: קמפג. למידע נוסף אנא בקרו באתר החברה:  www.cgen.com

מסמך זה מהווה תרגום נוחות בלבד להודעה באנגלית שפורסמה בארה"ב, אשר היא המחייבת מבחינת החברה.

הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x