האי קומרס הישראלי על המפה: מכירות בסך עשרות מיליוני שקלים בימי המכירות ShoppingIL

1,300 עסקים ישראלים ישתתפו ב -ShoppingIL, ביוזמת Google,יותר מפי שניים ממספר העסקים בשנה שעברה

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
14/11/2017

הגולשים הישראליים פותחים את חודש הקניות המקוון עם חגיגת הקניות כחול-לבן ברשת, שתיערך השנה בפעם הרביעית. החל משעה 00:01 ב-8 בנובמבר ולמשך 48 שעות יתקיים ShoppingIL ובמסגרתו יוצעו הטבות ומבצעים מיוחדים של מיטב החנויות והרשתות במגוון רחב של תחומים: אופנה, ילדים, סלולר, מחשבים וגאדג'טים, מוצרי חשמל, עיצוב הבית, בריאות, טיפוח, תיירות ועוד. 

מיזם ShoppingIL נולד לפני כ-4 שנים ביוזמת Google במטרה לקדם את תעשיית המסחר האלקטרוני המקומית, העלאת מודעות וחשיפת הצרכנים לעסקים ישראליים שמוכרים ברשת ומתן במה לעסקים, בכלל זה עסקים קטנים, למינוף הפעילות שלהם לצמיחה. כל העסקים המשתתפים יופיעו באתר המרכז את החגיגה בכתובת shoppingil.co.il. 

כמו בשנה שעברה, גם השנה יתקיים ShoppingIL במתכונת פתוחה שמאפשרת לכל בית עסק מקוון בארץ לקחת חלק בחגיגה, כאשר גובה ההנחות, מספר המבצעים או הדילים השונים יהיו תחת אחריותו הבלעדית של בית העסק ויופיעו באתר בית העסק. חשוב לציין כי בתי העסק המשתתפים ב-ShoppingIL אינם נדרשים לשלם עבור ההשתתפות או הפניות מהאתר. 

למעלה מחצי מיליון ישראלים השתתפו בשנה שעברה בחג הקניות המקוונות הישראלי, ShoppingIL בו השתתפו כ-600 עסקים. אלו הפכו את 48 שעות המכירה לחגיגה לצרכנים ולעסקים הישראלים, בדומה לסייבר מאנדיי האמריקאי. השנה הוכפל מספר האתרים המשתתפים והוא עומד על 1,300 בתי עסק בעלי פעילות מקוונת. בשנה הראשונה של ShoppingIL עמד מספר העסקים המשתתפים על כ-150 בלבד.

השנה חוברת Google למספר חברות שתורמות כל אחת מניסיונה ויכולותיה בכדי להפוך את ימי המכירות לחגיגה אמיתית. את זירת המבצעים החמים מפעילה zap השוואת מחירים. האתר הקים פלטפורמה ייעודית שתציג כ-7,000 מבצעים אטרקטיביים מאלפי עסקים ישראלים. העסקים יציעו אלפי מוצרים בהנחות ובהטבות מיוחדות כמו מבצעי 1+1, מבצעי הנחה ,אפשרויות משלוח חינם, משלוח מהיר ועוד. נתוני zap מראים כי הקטגוריות המובילות עם שיעור ההצעות הגבוה ביותר בימי המכירות הן אופנה ולייפסטייל, בית וגן, משרד וחשמל ואלקטרוניקה. בנוסף 33 אחוז מהעסקים בחרו לתת משלוח חינם ו-14 אחוז מעניקים משלוח מהיר.

דואר ישראל ושירות השליחים של חברת Gett מציעים אף הם הטבות מיוחדות לימי המכירות. הלקוחות דואר ישראל יוכלו לבחור היכן תימסר החבילה באחד מבין 1,100 מרכזי מסירה של הדואר ברחבי הארץ. החברה מציעה שירות איסוף חבילות מהסניף עד הבית ללא המתנה באמצעות שירות 'my post' באתר הדואר או שליחות מהירה של חצי שעה בגוש דן באמצעות שירות השליחים Gett.

בין 1300  בתי עסק שכבר הבטיחו את השתתפותם השנה: קסטרו, רנואר, גרופון, מאק, וואלה!שוופס, ללין, לוריאל, רשת פתאל, באג, סופר פארם, קפה לנדוור, קפה ג'ו, באליגם, שופרסל, רנו, ניסאן, טויס אר אס, פרטנר, פיקס, קרביץ, שטראוס מים, SOHO, לופה, ישרוטל, קליניק, HOT ועוד. לצד אלו צפויים להשתתף גם עסקים קטנים מכל רחבי הארץ.

על פי מחקר שערכה גוגל  לקראת חודש הקניות ברשת, כ- 91 אחוז מהישראלים קנו באמצעות האינטרנט בחודש האחרון. סל הקניות הממוצע בישראל עומד על 371 שקל עם מספר הרכישות הממוצע של 2.8 פריטים. 12 אחוז מהישראלים העידו כי הם מוציאים בקניה אחת סכום הנע בין 500-1,000 שקלים. רוב הקונים, 72 אחוז, מוציאים בין 50-300 שקל בקניה בודדת באינטרנט.

23 אחוז מהישראלים מעידים כי הם רוכשים רק או בעיקר באתרים ישראלים, לעומת 53 אחוז שרוכשים בעיקר או רק באתרים מחו"ל. המוצרים הפופולריים לקנייה באתרים ישראלים הם ביגוד (36%), תיירות (36%). הרשימה זהה לזו של מוצרים הפופולריים מאתרים בינלאומיים - ביגוד (66%), תיירות (47%), מוצרי אלקטרוניקה (45%) והנעלה (42%). הקטגוריות בהן קיימת העדפה לרכישות אונליין בישראל הן מוצרי חשמל לבית (26% רוכשים בארץ לעומת 13% בחו"ל), מזון טרי (23% בארץ לעומת 8% בחו"ל) ומזון יבש (20% בארץ לעומת 8% בחו"ל).

93 אחוז מהישראלים קונים עבור עצמם באינטרנט. 50 אחוז קונים עבור בן או בת זוג ו-47 אחוז אמרו כי הקניות הם עבור הילדים. המעסיקים לא ישמחו לגלות כי 30 אחוז מהנשאלים ציינו שהם מבצעים קניות בזמן העבודה. אך שעות הערב הן הפופולריות ביותר להוצאת כספים עם 78 אחוז שביצעו רכישות בשעות אלו.

הישראלים מקנים את החשיבות הגבוהה ביותר לכך שהאתרים יהיו אמינים, יציעו מחיר טוב ויספקו תשלום מאובטח. בכל הפרמטרים מובילים אתרי בינלאומיים שהפער הגדול ביותר הוא בתפיסת מחיר טובה יותר בקרב אתרי מחוץ לארץ. האתרים הישראלים דורגו גבוה מאתרי חו"ל בכל הנוגע לזמני משלוח מהירים, הצעת מוצרים המתאימים לשימוש בארץ, ואפשרות תשלום בשקלים ובעברית.


הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן–בין באופן כללי ובין תחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. הכותב עשוי להימצא בניגוד עניינים. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.
x