WAZE וכיפת ברזל בין מותגי העל של ישראל לשנת 2013

הצרכנים בישראל בחרו את ה-Superbrands

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
21/05/2013


הצרכנים בישראל בחרו והכתירו את ה-Superbrands לשנת 2013: מכבי ת"א, Iphone, waze, "ארץ נהדרת", שלמה ארצי, "המוסד" וכיפת ברזל הוכתרו כמותגי-על - סוּפֶּרְבְּרֶנְדְס.

מותגים אלה ורבים אחרים נבחרו על ידי הצרכנים בישראל כמותגי על באמצעות מחקר הצרכנים המקיף שערך ארגון Superbrands  הבינלאומי.

הצרכנים בישראל בחרו והכריעו מי הם ה-סוּפֶּרְבְּרֶנְדְס – מותגי העל – של ישראל לשנת 2013. הכרעת הצרכנים בוצעה ביוזמת ארגון ה- Superbrands הבינלאומי, הפועל ביותר מ-70 מדינות בעולם ובכללן ישראל.

בין השאר, הוכתרו כסופרברנדס מותגים מעולם מוצרי הצריכה כדוגמת, קוקה קולה, במבה, סופר-פארם, שופרסל ורשת "שיווק השקמה" של רמי לוי; מותגי תקשורת כדוגמת האייפון, גוגל ופייסבוק; מוסדות ציבור כדוגמת המוסד, צה"ל והשב"כ; אמנים וסופרים כדוגמת עמוס עוז, שלמה ארצי ואריק איינשטיין, אישי ציבור כדוגמת הנשיא פרס, ראש הממשלה נתניהו, נגיד בנק ישראל הפורש סטנלי פישר ושר האוצר יאיר לפיד ועמותות כדוגמת אד"י, זק"א ויד שרה.

בין מותגי העל שנכנסו לראשונה לרשימה הנבחרת, גם תוכניות הטלוויזיה ארץ נהדרת וכלבוטק לצד מותגי תקשורת כמו ערוץ 10 וישראל היום, מערכת כיפת ברזל, מכבי תל אביב (מותג הספורט הראשון שנכנס לרשימה בארץ), הלוטו, אפליקציית Waze, נביעות, ג'נרל אלקטריק.   

כמו בשנה שעברה, גם השנה, מבין החברות שמנהלות מספר רב של מותגים בישראל, קבוצת שטראוס מחזיקה במספר מותגי העל הגבוה ביותר. 13 מותגים של החברה נבחרו כ-Superbrands על ידי הצרכנים הישראלים: שטראוס, עלית, מילקי, דנונה, שוקולד פרה, סלטי אחלה, קפה נמס עלית, קפה טורקי עלית, מקס ברנר, יטבתה, שוקו יטבתה, יד מרדכי ותמי4.
את המקום השני בדירוג החברות, שהכניסו לרשימה את המספר הגדול ביותר של מותגים, תופסת אסם עם 12 מותגים, ובמקום השלישי בדירוג נמצאת פרוקטר אנד גמבל עם 10 מותגי-על וביניהם אריאל, ג'ילט, אולווייז, הד אנד שולדרס, פרינגלס, פמפרס, FAIRY והוגו בוס.

בכל מדינה שבה הוא פועל, מציין ארגון Superbrands הבינלאומי לשבח את המותגים המצטיינים ואת המנהלים שביצעו במהלך השנה פעילות שיווקית ומיתוגית ראויה לציון ובנוסף, מפעיל הארגון מועדון מקצועי שכולל הפקת ספר המכיל קייס סטאדי'ס מקצועיים שיווקיים של הסופרברנדס הנבחרים, מפגשים מקצועיים, הרצאות בפני סטודנטים ועוד – שנועדו להעלות את רמת השיווק במדינה.

הבחירה במותגי העל, ה-Superbrands, בכל מדינה וכמובן גם בישראל, מבוצעת באמצעות תהליך מובנה, כשמי שבוחר למעשה מי הם הסופרברנדס – הם הצרכנים במדינה.
בכל שנה, בכל מדינה, נערך מחקר מקיף בקרב הצרכנים (בישראל עורך את המחקר מכון MarketWatch של אבינעם ברוג) אשר מדרגים את המותגים וקובעים מי ראוי בעיניהם להיות מוכתר בתואר "מותג על" בישראל ולהפוך ל"סופרברנדס": מותגים שיצרו לעצמם את המוניטין הטוב ביותר בישראל, ומציעים לצרכנים יתרונות על פני מותגים אחרים.

גם השנה, בשלב הראשון הרכיבו אנשי Superbrands בישראל את רשימת כל המותגים הפועלים במדינה: מוצרי צריכה ושירותים, מקומיים ובינלאומיים, ואפילו מגזר ציבורי ואנשים כדוגמת פוליטיקאים, אנשי תקשורת, אנשי עסקים ואמנים. בסך הכול, כללה הרשימה כ-2,300 מותגים.
בשלב השני, ניגש לפעולה צוות שופטים בראשות פרופ' יעקב הורניק, דקאן בית הספר למנע"ס במרכז האקדמי פרס, המורכב מ-127 מנכ"לים וסמנכ"לי שיווק מובילים כדוגמת אליעזר שקדי – מנכ"ל אל על, איציק אברכהן – מנכ"ל שופרסל, חנה פריזן – יו"ר פעילים של בנק הפועלים, דב קוטלר – מנכ"ל קבוצת ישראכרט, דורון ספיר – מנכ"ל Cal, אהרון מידן – יו"ר ובעלי הום סנטר, טל רבן – מנכ"ל קוקה קולה, יובל דגים – מנכ"ל חוגלה-קימברלי ובכירים רבים נוספים. צוות השופטים ניפה ודירג את רשימת המותגים המלאה, כאשר רק המותגים שזכו מהשופטים בציונים גבוהים עלו לשלב מחקר הצרכנים.

בשלב השלישי נערך מחקר הצרכנים על ידי מכון המחקר MarketWatch בבעלות אבינעם ברוג, שבמסגרתו דירג מדגם ארצי ומייצג (800 צרכנים) את המותגים שעלו לגמר, לאחר שאלה חולקו ל-24 קטגוריות.

לדברי אתי עמיעד, מנכ"ל Superbrands  ישראל, "אנו שמחים וגאים שהמסורת של ארגון Superbrands  הבינלאומי נמשכת בישראל כבר חמש שנים, ושגם השנה מי שבוחרים את מותגי העל הם הצרכנים בישראל. בכל שנה ניתן ללמוד על הלך הרוח בחברה הישראלית מרשימת מותגי העל שנבחרת על ידי הקהל הישראלי וצוות המומחים. בין יתר התובנות השנה מעניין לראות את עליית קרנן של תוכניות הריאליטי והבידור – שופטי ריאליטי נבחרים כמו גידי גוב, שרית חדד ושלומי שבת, השף חיים כהן וצביקה הדר נכנסים לרשימה לראשונה כמותגי על, תוכניות כמו ארץ נהדרת וכלי תקשורת נוספים נבחרים כמותגי על, לצד כניסתם של מותגים חדשים שפעלו השנה על מנת לחזק את הקשר הרגשי שלהם עם הצרכנים כדוגמת נביעות, עדן טבע-מרקט, מפעל הפיס והלוטו וג'נרל אלקטריק. באופן כללי, ניתן לראות היחלשות מסוימת של עוצמת הקשר בין המותגים בישראל לבין הצרכנים, וזאת בהשוואה לשנת 2011 טרום המחאה החברתית. אנחנו שמחים שברשימת הסופרברנדס השנה יש כמות גדולה ונכבדה של מותגים ישראליים, שהצרכנים בחרו והכתירו כסופרברנדס ושנכנסו להיכל התהילה של המיתוג העולמי".

ארגון Superbrands העולמי מיוצג בישראל על ידי חברת פורום פאבלישינג, בבעלות אתי עמיעד וערן יסעור, המוציאה לאור את עיתון השיווק, 'פורום שיווק', ומארגנת בישראל את תחרות החדשנות הבינלאומית, 'מוצר השנה'.

פרטים נוספים באתר www.superbrands.co.il





הנתונים, המידע, הדעות והתחזיות המתפרסמות באתר זה מסופקים כשרות לגולשים. אין לראות בהם המלצה או תחליף לשיקול דעתו העצמאי של הקורא, או הצעה או  או שיווק השקעות או ייעוץ השקעות ב: קרנות נאמנות, תעודות סל, קופות גמל, קרנות פנסיה, קרנות השתלמות או כל נייר ערך אחר או נדל"ן– בין באופן כללי וביןבהתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל קורא – לרכישה ו/או ביצוע השקעות ו/או פעולות או עסקאות כלשהן. במידע עלולות ליפול טעויות ועשויים לחול בו שינויי שוק ושינויים אחרים. כמו כן עלולות להתגלות סטיות בין התחזיות המובאות בסקירה זו לתוצאות בפועל. לכותב עשוי להיות עניין אישי במאמר זה, לרבות החזקה ו/או ביצוע עסקה עבור עצמו ו/או עבור אחרים בניירות ערך ו/או במוצרים פיננסיים אחרים הנזכרים במסמך זה. פאנדר אינה מתחייבת להודיע לקוראים בדרך כלשהי על שינויים כאמור, מראש או בדיעבד. פאנדר לא תהיה אחראית בכל צורה שהיא לנזק או הפסד שיגרמו משימוש במאמר/ראיון זה, אם יגרמו, ואינה מתחייבת כי שימוש במידע זה עשוי ליצור רווחים בידי המשתמש.

x