הראל פיננסים >> "שארפ או טראמפ? התקופה הקרובה מחדדת למה צריך להתמקד בשארפ"

ההמלצות השקעה שבועיות לשוק ההון >> דיבורים על המשך שיחות בין ארה"ב וסין תרמו השבוע לאוירה חיובית בשוק המניות – אבל כל זה יכול שוב להשתנות במהירות ■ הדגש המרכזי הוא בבניית תמהיל אופטימלי בין תשואה לסטיית תקן ■ נתוני המקרו החיוביים בארה"ב לא תואמים את צפי השוק להורדת ריבית אגרסיבית הנגזרת משוק האג"ח

 

 
 

הראל פיננסים
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
10/09/2019

מה עושים השבוע?

1. מניות- הכלכלה והסטטיסטיקה תומכים בחשיפה מנוהלת למניות בישראל

שוקי המניות בעולם נהנים מרוח גבית כתוצאה מהכרזת סבב שיחות סחר חדש בין סין לארה"ב ומהרגיעה בחזיתות גיאופוליטיות נוספות. המשך המגמה החיובית בולטת גם במניות בישראל. בולטות במיוחד המניות שמציעות חשיפה לכלכלה המקומית (בעיקר ממדד ת"א 90) וכן מניות הנדל"ן שנהנות מהריבית הנמוכה וירידת התשואות בעולם.  

שוק המניות בישראל ממשיך ליהנות מרמת תנודתיות נמוכה יותר משוקי מניות מרכזיים אחרים בעולם. בתקופה של תשואות אג"ח נמוכות במיוחד וחזרה למדיניות מוניטארית מרחיבה בכל העולם, המיקוד להמשך השנה ממשיך להיות השקעה במניות בשיעור גבוה יחסית, תוך מעבר לשוקי מניות בעלי סטיית תקן נמוכה, כדוגמת מניות ישראל.

אנו ממשיכים להמליץ להקצות חלק גדול מהחשיפה המנייתית למניות ישראל לאור העובדה שפוטנציאל התשואה גבוהה יותר, הכלכלה נראית טוב יותר והריבית תישאר נמוכה עוד לא מעט זמן. להערכתנו, בתקופה זו יש עדיפות לחשיפה מנוהלת למניות בישראל, בשל האפשרות והצורך להגיב באופן מיידי לשינוים בשוק במקרה הצורך.

2. אג"ח בארץ- עקום תלול וריבית נמוכה שלא צפויה לרדת בטווח הזמן הקרוב תומכים בשמירה על מח"מ בינוני;
    אג"ח דולרי- תשואה נמוכה מאוד באג"ח הבינוני והארוך תומכים במח"מ קצרצר .

האופטימיות בשווקים בעולם בשבוע האחרון באה לידי ביטוי במימושים בשוק האג"ח המקומי. עם זאת, שוק האג"ח בישראל ממשיך ליהנות ממגמה חיובית בזכות המשך הצפי להורדת ריבית בעולם בהמשך השנה, יציבות בריבית המקומית וציפיות אינפלציה בתחום הנמוך של היעד. האג"חים שבלטו באופן יחסי בשבוע החולף, היו בעיקר הקונצרני הלא צמוד בדירוגים גבוהים, כאשר מדד תל בונד שקלי בנקים וביטוח עלה 7.8%+ מתחילת השנה. הביצועים החזקים האלה מחדדים את העדיפות של מרכיב קונצרני בדירוג גבוה (A ומעלה) המסייע בהקטנת תנודתיות. גם במבט קדימה אנו ממשיכים להעדיף אג"חים של חברות בדירוגים גבוהים, שנהנים מתזרים חזק ולכן גם מסיכון נמוך יותר.

באג"ח הקונצרני אנחנו מתמקדים בהפחתת סיכונים ע"י התמקדות בשתי אסטרטגיות: "גלישה על העקום" ע"י אחזקת אג"חים עד לפדיון והתמקדות באג"ח מדוגות בעלות תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפתגישות אלט מאפשרות ללקוח לצלוח בקלות רבה יותר תקופות של תנודתיות, כפי שאנו עשויים לראות במהלך המחצית הנוכחית.

באג"ח הדולרי, ראינו בשבוע האחרון עליית תשואה קלה באג"ח ל 10 שנים. להערכתנו שוק האג"ח הדולרי מושפע מהצפי האגרסיבי להורדות ריבית בשנה הקרובה, כך שיש כיום באג"ח הדולרי במח"מ ארוך-בינוני יותר סיכון מאשר סיכוי. ביתרות הדולריות נבחן מימוש של רווחים נאים מתחילת השנה ונעבור בינתיים למח"מ תיק אג"ח דולרי קצר יותר, ע"י שילוב פיקדונות דולריים וקרנות כספיות דולריות- כל עוד עקום האג"ח האמריקאי הפוך.

.3תיק השקעות–  בתקופה כזו מתחדדת החשיבות של מדד שארפ

כשהתנודתיות בשווקים עולה ונשיא ארה"ב מלבה את הלהבות של מלחמת הסחר, גדלה החשיבות של בחינת מוצרי השקעה לפי מדד שארפ, הבוחן את התשואה לעומת התנודתיות. משקיעים במוצר בעל שארפ גבוה, יתמידו יותר בהשקעה ויכולים להרוויח יותר. זאת מאחר שתנודתיות גבוהה יותר במוצרי השקעה גורמת למשקיעים להיכנס ולצאת מהשוק – צעדים שבסופו של דבר פוגעים בתשואה שלהם.

הדרך החכמה יותר כיום למזעור התנודתיות בתיק ההשקעות היא באמצעות שילוב אפיקי השקעה תוך ניצול הקורלציה השונה בין האפיקים, בדיוק כפי שקרה באוגוסט. כך למשל, בחודש החולף ראינו מצוין כיצד עובדת הקורלציה ההפוכה בין אג"ח מדינה למניות או בין הדולר לשאר האפיקים.

על רקע זה, נראה כי במיוחד בתקופות כאלה מתחדדים היתרונות של שילוב קרנות נאמנות המשלבות כמה אפיקים שכן במקרה זה התנודתיות שהלקוח מרגיש יורדת בצורה משמעותית. משמעות המיקוד בתנודתיות הוא שבתקופה הקרובה עלינו לתת משקל גדול יותר מבעבר למדד שארפ כאשר אנחנו בוחרים מוצרי השקעה.

 

x