לאומי שוקי הון >> מצרים הודיעה באבו דאבי על יבוא מישראל; התחזית ללוויתן יורדת בכ-3 בי.סי.אם, ההמלצה משקל יתר

סקטור הגז: שר האנרגיה המצרי אישר הודיע באבו דאבי על תחילת היבוא בשנת 2020; הנחות היצוא שלנו מלוויתן לשנים 2020-2021 יורדות בכ-3 בי.סיאם. אין אנו משנים את הנחות היצוא שלנו ביחס לירדן, אותו אנו אומדים בכ-3 BCM בשנה. ההמלצה לסקטור – "משקל יתר"

 

 
 

אלה פריד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
11/09/2019

 
 
מצרים הודיעה באבו דאבי על היבוא מישראל; התחזית ליצוא מלוויתן יורדת בכ-3 בי.סי.אם,  ההמלצה "משקל יתר" בעינה
 
סקטור הגז: שר האנרגיה המצרי אישר הודיע באבו דאבי על תחילת היבוא בשנת 2020; הנחות היצוא שלנו  מלוויתן לשנים 2020-2021 יורדות בכ-3 בי.סיאם. אין אנו משנים את הנחות היצוא שלנו ביחס לירדן, אותו אנו אומדים בכ-3 BCM בשנה. ההמלצה לסקטור – "משקל יתר"
 
אנו ממשיכים לראות את הסקטור כאטרקטיבי: אנו מסקרים את השותפויות המחזיקות במאגרי תמר ולוויתן בהמלצת "משקל יתר". להערכתנו, מניות אלה מהוות קניה אטרקטיבית, גם תחת הנחות מחמירות למדי. הפגיעה של כ-3. בי.סי.אם שוליים בתזרים של לוויתן בשנתיים הקרובות, הינה מינורית מאוד בפרספקטיבה ההיסטורית, ולמתרות שהשפעתה התזרימית מהווה כ-3.4% משווי המאגר וכ-5% משווי רציו בשל השפעת שיעור ההיוון הגבוה שטרם הפקה, היא מקוזזת חלקית בהורדת שיעורי הייון הנובעים מההודעה המצרית. כך שאנו מעדכנים את התחזית שלנו, אך לא משנים את ההמלצות שלנו למניות בסקטור, שמומלצות אצלנו ב"משקל יתר".
 
 נראה, כי הידיעות על מצריים שהתפרסמו הבוקר בתקשורת הבינלאומית התקבלו באופן חיובי יותר דווקא אצל המשקיעים הספקניים ביותר. ההתייחסות הברורה של שר אנרגיה המצרי בוועידה באבו דבי ליבוא מישראל העניקה תוקף ליצוא הישראלי - לאחר גל של פרסומים השליליים. השר המצרי פירט ואמר כי מצריים תקבל במסגרת היצוא הישראלי  (בשנה הבאה) אספקה בקצב של כ-2 בי.סי.אם, אשר תעלה בהמשך לכ-5 בי.סי.אם בשנה. מספר זה נמוך בכ-2 ב.סי.אם בשנה מהחוזים החתומים מול דולפינוס על-ידי המאגרים הישראלים.
 
השר המצרי אמר: "...החדשות הטובות הן שהתוכנית ליצוא גז מישראל למצרים מתקדמת כמתוכנן, אך עדיין נדרשים צעדים נוספים כדי שההזרמה תתחיל בפועל. הכל מוסכם, והמדינות המעורבות כבר נתנו את ברכותיהן. זו עסקה מורכבת, שכוללת גם הסדרת השימוש בתשתיות, וזו הסיבה שהתהליך אורך זמן" לפי הציטוט ב"רויטרס".
 
להערכתנו, הפחתת הכמויות נובעת משתי סיבות עיקריות: שדרוג הדרגתי של התשתיות ושיא בסייקל ההפקה המצרית המקומית בשנים 2020 -2021. היקף הפקה זאת צפוי לרדת עם התרוקנות המאגרים הבשלים במצריים בשנים הקרובות. לדברי משרד האנרגיה המצרי, מצרים תפיק  בשנת 2020 כ-77.5 BCM בשנה, ותספק את כל צרכיה הפנימיים. לאחרונה מצריים ביטלה משלוחי יבוא של  LNG.
 
ההכנה לפריסה הדרגתית יתר של היצוא הונחה למעשה כבר פני חודש, בהתבטאות הנהלת דלק קידוחים בכנס בינלאומי במצריים. אלא שלפי התבטאות זו  בסופן של שתי תקופות ראמפ-אפ צפוי היצוא למצריים  להגיע בסוף שנת  2021 ל-7 בי. סי אם.
 
שורה תחתונה:  הפגיעה של כ-3 בי.סי.אם בתזרים שלוויתן היא מינורית מאוד בפרספקטיבה ההיסטורית, אלא שבגלל שיעור ההיוון הגבוה של מאגר שטרם החל בהפקה, משקלם התזרימישל  3 בי.סי.אם שוליים בשנתיים הראשונות מהווה כ-3.5% משווי המאגר וכ-5% בקירוב ממחיר היעד של רציו. אנו מעדכנים את המודל, אך לא משנים את ההמלצות שלנו למניות בסקטור, שמומלצות אצלנו ב"משקל יתר".
x