לאומי שוקי הון על כיל >> כפל דיסקאונט

לקרנות המשקיעות בכיל לחץ כאן

 

 
 

בועז קידר
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
19/09/2019

לקרנות המשקיעות בכיל לחץ כאן

 

כיל: כפל  דיסקאונט

אנו מעלים את ההמלצה למניית כיל ל"משקל יתר" ומותירים את מחיר היעד על  20.6  ש"ח. להערכתנו, גם לאחר התיקון האחרון, התמחור של כיל הושפע מכפל קנס על המניה. ראשית, כיל נקנסת על רקע איומי הסחר והאטת הצמיחה בקבוצת האגרו-כימיה, ופעם שנייה על רקע החשש שהרגל היציבה הנוספת שתמכה בצמיחה - מוצרי תעשייה (ברום ופוספאט) - תיפגע גם היא. אנו בהחלט ערים לסיכוני התעשייה במדינות המפותחות, כמו גם לחששות מהאטה במדינות ה-BRIC, אלא שבניתוח השוואתי נראה כי העוצמה שבה נקנסת כיל מוגזמת.  נציין, שכפי שזה נראה היום, רווחיות הברום, שנמצא בשימוש במגוון תעשיות, לא צפויה לספוג פגיעה משמעותית ב-2020.

סקטור האשלג מפגר משמעותית אחרי המדד הכללי: ההמלצה שלנו מבוססת בעיקר על גישת השוק. מתחילת השנה הניבה כיל תשואה שלילית של כ-12%, מול תשואה כוללת של 14% למדד תא-125 ושל 22% ל-S&P 500. בטבלה המופיעה מטה ניתן לראות כי הפערים בין מכפיל הרווח הנקי החזוי לשנת 2020 של  כיל מול מדד ה-S&P ומול קב' יצרניות האשלג התרחבו לכ-60% וכ- 28% בהתאמה. הפער שנפער בין SPX500 לקב' ההשוואה של כיל, מצביע על תחזיות פסימיות בהרבה למדדי החקלאות באופן מוקצן. התחזיות לאתנול גבוהות, למרות ההאטה בברזיל.

התמחור של כיל: אנו מניחים שמחיר האשלג נמצא כיום קרוב לרמת האיזון. עם זאת, הנחנו ירידה של כ-6$  בחוזים הקרובים עם הודו/סין, שמתורגמת לאובדן רווח נקי של כ-23.5 מ' ד'; מכפיל רווח נקי של כ- X12 לשנת 2019 ומכפיל של 10.7 Xלשנת 2020. הסיכון לפי הערכתינו אינו רב, שכן ירידה של כ-15  ד' לטון במחיר האשלג גוזרת רווח נקי חזוי של כ-500 מ' ד' לשנת 2020 ומכפיל רווח של X12, בדומה לקב' ההשוואה. זאת לפני פוטנציאל לרווחי הון ממכירת חברות לא סינרגטיות שסימנה ההנהלה. נציין שהתרחיש המרכזי שלנו גוזר לכיל אפ-סייד של 20%, ומגלם מכפיל רווח של X10.5 - כולל רווחי הון פוטנציאליים.

הסקטור משדר רציונליות: החזית האחידה שמפגינות יצרניות האשלג, והדממות הכרייה המתוכננות לצורך עבודות תחזוקה וניקוי מלאים בקנדה ובלארוס מתוזמנות לסוף השנה. כיל מתכננת בתקופה זו שיפוץ בים המלח, שיקזזו כ-40 מ' ד' מהרווח בישראל. כל השחקניות בסקטור משדרות נחישות להורדת עלויות, והעדפה ברורה של מחיר על פני כמות. ההדממות צפויות להוציא מהשוק עד כ-1.5 מ' טון אשלג, והן עשויות לתמוך במו"מ שכנראה החל בשבוע שעבר בין בלארוסקלי להודו.

עומק הדיסקאונט לא נראה לנו מידתי: פגעי האקלים בארה"ב ובאסיה, שמחקו השנה עד 4 מ' טון ממפת הביקושים העולמית, כמעט לא השפיעו על כיל - בשל גודלה הקומפקטי ומיקומה הגיאוגרפי. במגזר הפוספטים, ייעול הקומודיטי והמוצרים הביא לחיסכון של כ-25% בהוצאות, ושמר את שיעור הרווחיות על 6%, בהשוואה להפסד ענק שרשמה מוזאיק במגזר, המהווה את ליבת הפעילות שלה. בברום, שבו החברה נהנית מדומיננטיות גלובלית, ההנהלה הציגה תכניות לעבור לייצור תרכובות ולשפר את הרווחיות.

שורה תחתונה: "משקל יתר" -  בגלל המחיר.

x