מגזין FUNDER >>  השקעות: תמונת מצב לתחזיות 2019 | מה הצליח ומה השתבש?

מתוך שלושת הסקטורים שנבדקו, שתי המלצות הוכיחו את עצמן, המלצה אחת היתה פספוס נוראי. מתוך חמש המניות המוזכרות שארבע מתוכן הומלצו על ידי אנליסטים ואחת נדחתה, נעשו ארבעה ניתוחים מוצלחים, שניים מהם מוצלחים מאוד

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
06/10/2019

 שמונת החודשים הראשונים של 2019 היו בסך הכל לא רעים לשוק ההון, כאשר נכון לשבוע הראשון של ספטמבר (ה־8 בספטמבר ליתר דיוק), מדד ה־S&P500 עלה בכ־18.82%, הנאסד"ק זינק 22.12% והדאו ג’ונס הוסיף 14.88%. אמנם, שנת 2018 לימדה אותנו שאת הכסף סופרים במדרגות, כלומר, עוד שליש שנה לפנינו, לפני שנוכל לסכם עשור מוצלח מאוד בשוק המניות שנסגר בשנה מעולה, ומהלך דרמטי של ירידות חדות בשווקים יכולים למחוק בתוך חודש עליות שהושגו במשך שנה, כפי שראינו בסוף 2018. לכן, לעת עתה נתאפק עם החגיגות. בחודש דצמבר האחרון ביקשנו בגיליון 1180945.jpg לבדוק יחד עם חברת Tipranks* אילו ענפי מניות הם החביבים ביותר על האנליסטים של וול סטריט ואיפה הם חוזים שיתרחשו העליות החדות ביותר? שמונה חודשים אחרי הבדיקה שבנו לראות מה התוצאות
 
 
הפארמה | היא הסקטור המומלץ ל־2019
 
נתחיל בכישלון. על פי בדיקתנו, נכון לתחילת שנת 2019, הסקטור המומלץ ביותר היה סקטור התרופות. הסקטור כלל בינואר האחרון 82 המלצות קנייה אגרסיביות, 291 המלצות קנייה מתונות, 60 המלצות החזק ו־8 המלצות מכירה.
 
קרן הסל Spdr S&P Pharmaceuticals העוקבת אחרי מניות מגזר התרופות הנבחרות בארה”ב וכוללת 21 מניות פארמה, הציגה ב־2019, נכון לכתיבת שורות, ירידה של קצת יותר מ־2%. במילים אחרות תעודת הסל הניבה תשואת חסר של 20% ביחס למדדי הבנצ’מרק נכון לשנת 2019.
 
הצרות של מניות הפארמה בוול סטריט התגלמו באופן ברור ומוכר בשוק המקומי עם הצניחה בשווי של מניית טבע מתחילת השנה. צרותיה של החברה ידועות - חוב פיננסי נטו של 27 מיליארד דולר, חולשה בשוק הגנרי, שחיקה בתרופת המקור הקופקסון, תביעות משפטיות ומאבק משפטי עם רשות ההגבלים העסקיים האמריקאית (FTC). כיצד זה שהאנליסטים בתחילת השנה לא חזו את הצרות של הענף עם תביעותיו בגין תיאומי מחירים בחברות הגנריקה או את האשמות על האחריות להתמכרות לאפיואידים, המגיפה שגורמת למותם של אלפי אמריקנים כל שנה? החיים ושוק ההון ממשיכים להפתיע, כנראה גם את המומחים. כפי הנראה, הערכת האנליסטים היתה שהסקטור הזה נחבט כל כך חזק, שהוא חייב לתקן השנה, לפחות חלק מהחברות שבו. זה, מן הסתם, כמו שטבע יכולה להעיד, לא קרה.
 
 
 
טכנולוגיה | השנה המשיך להוביל
 
במקום השני בהמלצות נמצא סקטור הטכנולוגיה. הסקטור כלל 75 המלצות קנייה אגרסיביות, בנוסף ל־172 המלצות קנייה מתונות ו־8 המלצות מכירה. מדד ה־S&P500 Information Technology שכולל את מניות הטכנולוגיה במדד ה־S&P500 זינק מתחילת השנה בכ־31%. ההמלצה עד כה הוכיחה את עצמה ומניות הטכנולוגיה ממשיכות להיות הקטר שמוביל את שוק המניות האמריקני.
 
פיננסים | המחלוקת של האנליסטים הצביעה על הכיוון
 
מעניין לא פחות לבדוק מה הייתה תשואת הסקטור בו האנליסטים הציגו חילוקי דעות. במקום האחרון מבין הסקטורים, נמצא סקטור הפיננסים.61 אנליסטים הצביעו על הסקטור כקנייה חזקה, בעוד 333 ראו בסקטור כקנייה מתונה, ו־28 אנליסטים המליצו למכור את מניות הסקטור. מדד ה־ Spdr S&P Pharmaceuticals שכולל את מניות הפיננסים במדד ה־S&P500, עלה מתחילת השנה בשיעור של 13.84% תשואת חסר של כמעט 5% למול מדד ה־S&P עצמו.
 
סיכום זמני: מתוך שלושת הסקטורים שנבדקו, שתי המלצות הוכיחו את עצמן, המלצה אחת היתה פספוס נוראי.
 
 
המניות המומלצות | דווקא כאן האנליסטים פגעו
 
בסקירה שלנו מתחילת השנה הצבענו על ארבע מניות בולטות שזכו לסקירות אוהדות במיוחד מקרב האנליסטים בוול סטריט. מניית Parsley Energy (סימול: PE) עלתה מתחילת השנה בשיעור של 8.07%, תשואה חסר של כמעט 11% מול השוק מאכזבת למדי למלכת ההמלצות של וול סטריט, שלפי ההמלצות, האפסייד הכולל למחיר המניה על פי עמד על 79.2%. מדובר בחברה בתחום האנרגיה בשווי שוק של כ־5.7 מיליארד דולר. על פי אתר 1180822.jpg, קרנות הנאמנות לא השקיעו במניה בתחילת השנה ולא כיום. ציון: נכשל, אבל נסבל.
 
מניית XPO Logistics (סימול: XPO) עלתה 26.56% מתחילת השנה. תשואת יתר של כמעט 8% מול מדד
ה־S&P500. מדובר בהמלצה שהוכיחה את עצמה על ידי 11 אנליסטים שהמליצו עליה כקנייה חזקה. מניית החברה עדיין רחוקה מאוד ממחיר היעד שגבוה כמעט ב־50%. במהלך שמונת החודשים האחרונים, אתר 1180820.jpg מראה כי ההשקעה של קרנות הנאמנות הישראליות קטנו ל־700 אלף שקל במניה (משקיעים עיקריים פסגות, מיטב דש וכיוון), לעומת יותר מ־3 מיליון שקל בתחילת השנה (אלומות, כיוון). ציון: ניתוח מוצלח.
 
Micron (סימול: MU) – חברה שלישית שזכתה להמלצות משמעותיות היא חברת השבבים Micron. פה מדובר ב”בבינגו” אמיתי, מאחר שהמניה זינקה 53% מתחילת השנה בעוד שאנליסטים שסיקרו את המניה בחודש דצמבר 2018 העניקו לה מחיר יעד שגבוה ב־46% בלבד מהמחיר הנוכחי. מתוך 22 אנליסטים, 13 המליצו לרכוש את המניה, 8 המליצו להחזיק ואנליסט בודד המליץ למכור. על פי אתר 1180817.jpg
נכון לחודש יולי 53 קרנות נאמנות שמחזיקות בסה”כ 15.72 מיליון שקל. מחזיקים בולטים הם מיטב דש, מגדל, ותמיר פישמן. ציון: ניתוח מוצלח
מאוד.
 
מניית פדאקס (סימול: FDX) לא רשמה שינוי משמעותי מתחילת השנה את למרות שהחברה זכתה ל־15 המלצות קנייה מ־18 האנליסטים שסיקרו אותה (השאר המליצו על החזק). מחיר היעד שניתן לחברה גבוה ב־31% ממחירה הנסחר בסוף 2018. נכון ליולי, 37 קרנות נאמנות שמחזיקות בסה”כ 6.7 מיליון שקל. מחזיקות עיקריות, קסם, מיטב דש והראל. ציון: פספוס.
 
לסיום נזכיר כי המניה עם כתבי השורט הרבים ביותר בוול סטריט הייתה מניית טסלה (סימול: TSLA). החברה האמריקאית שמייצרת בעיקר מכוניות חשמליות ורכיבים להנעה חשמלית, לצד תאים סולאריים זכתה ליחסי ציבור שנויים במחלוקת בשל התנהלות של בעל השליטה בה, היזם האמריקאי־דרום אפריקאי אילון מאסק. השורטים הוכיחו את עצמם כאשר למרות המגמה החיובית בשווקים, מניית החברה נפלה ב־33% עד כה ב־2019. ציון: ניתוח מוצלח.
 
סיכום: מתוך חמש המניות המוזכרות שארבע מתוכן הומלצו על ידי אנליסטים ואחת נדחתה, נעשו ארבעה ניתוחים מוצלחים, שניים מהם מוצלחים מאוד.
 
סקירת המניות האהובות והסקטורים המועדפים נעשתה בעזרת Tipranks,  פלטפורמה בעלת טכנולוגיה ייחודית אשר עוקבת אחרי המלצות אנליסטים ומדרגת אותם על סמך התממשות תחזיותיהם. (**) הסקירה נכתבה ב־8 בספטמבר והתשואות המוזכרות נכונות לעת כתיבתה.
 
 

 

x