הראל קרנות נאמנות קיבלה הכשר נוסף על 8 קרנות נוספות שמצטרפות ל-56 הקרנות הכשרות הקיימות

קרנות הנאמנות של בית ההשקעות הראל פיננסים, שזכו לכשרות של בד"ץ העדה החרדית ומכון כלכלה ע"פ ההלכה, מנהלות נכסים בהיקף של כ 10 מיליארד ש"ח

 

 
 

אדם כהן צילום- מיה כרמי-דרור
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/09/2019

הראל קרנות נאמנות, מקבוצת הראל ביטוח ופיננסים,  ממשיכה להרחיב את מגוון המוצרים המיוחדים להשקעה שהוא מציעה למגזר הדתי והחרדי:  קרנות הסל וקרנות מחקות של הראל, זכו לכשרות של ועד הפיקוח ההלכתי להשקעות ופיננסים שע"י בד"ץ העדה החרדית ירושלים, והן בעלות אישור הלכתי להשקעה גם של הגאון רבי אריה דביר, ראש מכון "כלכלה ע"פ ההלכה". 

הראל קרנות נאמנות, קיבלה הכשר על 8 קרנות נוספות (7 קרנות של אג"ח ממשלתי בארץ + קרן בלוסטאר של אג"ח ישראל נקובה בדולר) שמצטרפות ל-56 הקרנות הכשרות של בבית ההשקעות הראל פיננסים.

נכון להיום הראל קרנות נאמנות מנהלת 40 מיליארד ש"ח ומחזיקה 64 קרנות סל וקרנות מחקות תחת פיקוח הלכתי (מתוכן 3 כשרות ע"פ חוק), המשקיעות בישראל, ארה"ב, אירופה והמזרח, ופעילות במניות ובאג"ח. הקרנות בפיקוח זוכות להשגחה הדוקה וכפולה, הן של כשרות בד"ץ העדה החרדית, והן של מכון "כלכלה ע"פ  ההלכה" בראשות הרב דביר.   

על רקע המודעות ההולכת וגוברת של הציבור הדתי בהשקעות פיננסיות, חיפוש אחר אפיקי חיסכון במסלול החיסכון לכל ילד ולצד המעבר מתעודות סל לקרנות סל (תיקון 28) נוצרו לא מעט בעיות הלכתיות, שחייבו את מנהלי הקרנות למצוא פתרונות יצירתיים והלכתיים להשקעה. הראל פיננסים, החליט לאמץ מדיניות מחמירה בכל הקשור לכלי ההשקעה ובחירת המניות וניירות הערך של החברות שבהן משקיעה כל אחת מהקרנות.

כידוע, לפי  דיני תורה שונים בהשקעות, אסורה השקעה בכלים פיננסיים הצמודים למדדי אג"ח, הנושאת ריבית; אסורה השקעה הונית בכלים כמו מדדי מניות – בחברות אשר מחללות שבת, אינן שומרות על כשרות או מחזיקות חמץ בפסח.  במסגרת זו, בהראל קרנות נאמנות  יושם תהליך  מפוקח שבו נבדקות הקרנות המועמדות ותהליך ההשקעה שלהן בנכסים פיננסים (כגון ניירות ערך, נכס בסיס, ETFSWAP, חוזים), המאופיינים כ"כשרים", ואף מקבלים היתרי עסקה לכל קרן סל.  

על מנת להבטיח את הנושא הכשרות והעמידה בכל הכללים ההלכתיים, הנהיגו בהראל  קרנות נאמנות, מדיניות שבה בתום כל חודש בחודשו נשלחים דיווחים מפורטים ומלאים לגופים המפקחים.  דיווחים אלה כוללים פירוט מלא של כל הנכסים של כל אחת מהקרנות ליום האחרון של כל החודש, יתרה מכך, הדיווחים אף כוללים פירוט מלא של כל הקניות והמכירות שמבצעים מנהלי הקרן, על מנת להבטיח שחלילה לא השתחל פנימה נכס שאינו מאושר.       

הראל פיננסים מנוהלת בשנתיים האחרונות על ידי טל קדם שבנה סביבו נבחרת מנהלים מצוינת שמובילה יחד איתו את נבחרת הראל פיננסים לעולם של מצוינות וחדשנות. להראל פיננסים פעילויות נוספות, לרבות ניהול תיקי השקעות, קרנות סל ונאמנות, קרן נדל"ן וכן הראל פיננסים אלטרנטיב שהינה שער לעולם ההשקעות האלטרנטיבי ומאפשרת רכיבי השקעה שאינם מתחומי המניות והאג"ח המוכרים, המאפשרים למשקיע לגוון את תיק ההשקעות שלו במטרה להקטין סיכונים.

בית ההשקעות הראל פיננסים, רשם הישגים מרשימים מתחילת שנת 2019 כשחצה את רף 55 מיליארד ש"ח בנכסים מנוהלים כאשר הצמיחה ניכרת בכל הפעילויות – קרנות נאמנות אקטיביות ופאסיביות, ניהול תיקי השקעות וקרן נדל"ן. בהראל פיננסים הצליחו לגייס בקרנות הנאמנות יותר מכל חברה אחרת בישראל ובשנתיים האחרונות צמחה הראל פיננסים באופן אורגני במעל 30% בנכסים.

 

x