סיכום שבועי של נכסי תעשיית קרנות הנאמנות >> הקרנות המסורתיות ממשיכות לגייס אבל הקצב נחלש

מיטב: קרנות אג"ח מדינה רשמו את הגיוס הגבוה ביותר מבין הקרנות האקטיביות. זאת, למרות שרשמו השבוע ירידה בקצב הגיוסים: כ-60 מיליון

 

 
 

מורן צביק, מנהל קשרי יועצים
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
25/09/2019

הקרנות המסורתיות (אקטיביות ופאסיביות) ממשיכות לגייס השבוע, אבל פחות, סכום של כ-435 מיליון ₪

 

  • התעשייה האקטיבית המסורתית (ללא כספיות) גייסה השבוע סכום של כ-95 מיליון ₪.
  • התעשייה הפאסיבית (קרנות מחקות + קרנות סל) רשמה גיוסים של כ-340 מיליון ₪,   כאשר הקרנות המחקות גייסו כ-330 מיליון ₪  וקרנות הסל רשמו גיוס קטן בהרבה של כ-10 מיליון ₪ בלבד.
  • חלק מן הירידה בסכום הגיוסים נובע משבוע המסחר המקוצר בן 4 ימים (יום שלישי – הבחירות)
  • הקרנות הכספיות עוברות השבוע לפדיונות של כ-200 מיליון ₪.  

 

התעשייה האקטיבית בחתך של מדיניות:        

  • קרנות אג"ח מדינה רשמו את הגיוס הגבוה ביותר מבין הקרנות האקטיביות. זאת, למרות שרשמו
  • השבוע ירידה בקצב הגיוסים: כ-60 מיליון ₪.
  • קרנות מנוהלות אג"ח כללי: יורדות משמעותית השבוע בקצב הגיוסים לכ-40 מיליון ₪.
  • קרנות מנוהלות מנייתיות (כולל הגמישות): לאחר שרשמו פדיונות נמוכים מתחילת החודש, השבוע
  • הן רושמות מהפך ועוברות לגיוסים הנאמדים כ-30 מיליון ₪.
  • קרנות אג"ח חברות בחודש הפכפך, חוזרות לפדות השבוע סכום של כ-10 מיליון ₪.


 

  • שבוע המסחר נסגר במגמה מעורבת בשוקי המניות ובעליות שערים באיגרות החוב הקונצרניות בישראל. בעולם: מדד  S&P500 נותר ללא שינוי, מדד הנאסד"ק רשם עלייה קלה של כ-0.1%, ה-DAX הגרמני ירד ב-0.1%, והניקיי היפני רשם עלייה של כ-0.25%. מדדי ת"א 35 ות"א 125 רשמו תשואה חיובית של עד כ-0.5%. בשוק האג"ח הקונצרני המקומי, מדדי התל-בונד 20,40,60 רשמו תשואה חיובית של עד 0.35%. בשוק האג"ח הממשלתי המקומי, מדד ממשלתי כללי רשם עלייה של כ-0.35%.
  • במונחים של תעשיית קרנות הנאמנות כולה, דהיינו: קרנות מסורתיות אקטיביות, קרנות נאמנות פאסיביות: מחקות וקרנות סל, וכן הקטגוריה של קרנות כספיות, השבוע נסגר בגיוסים של כ-235 מיליון ₪.

נתון זה משקף יציאה של כ-200 מיליון ₪ מן הקרנות הכספיות, וגיוסים בסך של כ-435 מיליון ₪ לקרנות המסורתיות. סכום זה (של 435 מ' ₪) מבטא גיוס של כ-95 מ' ₪ בקרנות האקטיביות-המנוהלות וגיוסים של הקרנות הפאסיביות בסכום של כ-340 מיליון ₪, תוך הבדל ניכר בין הקרנות המחקות שגייסו כ-330 מיליון ₪ לבין קרנות הסל שגייסו כ-10 מיליון ₪ בלבד.

  • ברמת התעשייה האקטיבית ובחתך של קטגוריות השקעה, קרנות אג"ח מדינה רשמו את הגיוס הגבוה ביותר מבין הקרנות האקטיביות. זאת, למרות שגם הן רשמו השבוע ירידה בקצב הגיוסים לסכום של כ-60 מיליון ₪. קרנות אג"ח כללי, יורדות משמעותית השבוע בקצב הגיוסים לסכום הנאמד בכ-40 מיליון ₪. קבוצת הקרנות המתמחות במניות בישראל ובחו"ל, כולל הקרנות הגמישות, לאחר שרשמו פדיונות קטנים מתחילת החודש, השבוע הן רושמות מהפך ומגייסות כ-30 מיליון ₪. לעומת זאת, קבוצת הקרנות המתמחות באג"ח חברות, בחודש הפכפך, חוזרות לפדות השבוע סכום של כ-10 מיליון ₪. הקרנות האג"חיות השקליות חוזרות לפדות השבוע, סכום קטן אמנם של כ-5 מיליון ₪. קרנות אג"ח חו"ל נותרו השבוע ללא שינוי.
     
  • ברמת התעשייה הפאסיבית ובחתך של קטגוריות השקעה, הקרנות המתמחות במניות, שזו גם הקטגוריה הגדולה ביותר בתעשייה זו עם 78 מיליארד ₪ (כ-60% מהתעשייה הפאסיבית כולה), סיימו את השבוע בגיוסים הנאמדים בסכום של כ-85 מיליון ₪. בתוך הקטגוריה הזו היה הבדל גדול מאוד בין הקרנות שמתמחות במניות בישראל שגייסו כ-320 מיליון ₪ לבין הקרנות המתמחות במניות בחו"ל שרשמו פדיון של כ-235 מיליון ₪. בתוך הקטגוריה הזו, של קרנות מנייתיות, בחתך של מכשיר ההשקעה, היה פער בין הקרנות המחקות שגייסו כ-145 מיליון ₪, לבין קרנות הסל שרשמו פדיונות של כ-60 מיליון ₪.
  • ועוד ברמת התעשייה הפאסיבית, קרנות אג"ח מדינה ממשיכות להציג גיוס חיובי גם השבוע, בסכום הנאמד בכ-75 מיליון ₪ (יותר מהגיוס בקרנות אג"ח מדינה האקטיביות). קבוצת קרנות אג"ח כללי, שהיא מאוד קטנה בתעשייה הפאסיבית, (בתעשייה האקטיבית היא הקטגוריה הגדולה ביותר) רשמו השבוע גיוס הנאמד בכ-15 מיליון ₪.       
    קרנות אג"ח חברות ממשיכות במומנטום החיובי מתחילת השנה גם בשבוע השני של החודש, אך יורדות מעט בקצב הגיוסים לסכום של כ-160 מיליון ₪. זאת, לעומת פדיון של 10 מיליון ₪ בקרנות האקטיביות.
  • ולבסוף –הקרנות הכספיות עוברות השבוע לפדיונות של כ-200 מיליון ₪.


נכון ל-19.09.2019, יום חמישי, היקף נכסי תעשיית הקרנות עומד על 339.2 מיליארד ₪. נתון זה מתפלג באופן הבא:    
תעשייה אקטיבית: 209.7 מיליארד ₪, מהם 181.4 מיליארד ₪ בקרנות מסורתיות, ו-28.3 מיליארד ₪ בקרנות כספיות. 
תעשייה פאסיבית: 129.5 מיליארד ₪, מהם 92.9 מיליארד ₪ בקרנות סל ו-36.6 מיליארד ₪ בקרנות מחקות.

 

 

x