מגדל מצטרפת לעסקת ענק לרכישת שדה התעופה GATWICK בלונדון בהשקעה של 75 מיליון פאונד

לקרנות המשקיעות במגדל לחץ כאן 

 

 
b/אסף גרמן.jpgb/אסף גרמן.jpg
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
26/09/2019

לקרנות המשקיעות במגדל לחץ כאן 

 

מגדל חברה לביטוח משקיעה 75 מיליון פאונד ומצטרפת לעסקת ענק לרכישת שדה התעופה GATWICK בלונדון בכ- 6 מיליארד פאונד כחלק מקבוצת משקיעים בראשות קרן התשתיות GIP ולצד תאגיד VINCI הצרפתי ו- CALPERS. 

במסגרת העסקה רכשה VINCI, מפעיל שדות התעופה השני בגודלו בעולם, 50.1% מהשדה מידי קרן GIP  לפי שווי של כ- 6 מיליארד פאונד. מגדל מצטרפת לקבוצת משקיעים בראשות השותפים ב-  GIP, קרן הפנסיה האמריקאית CALPERS ומוסדיים בינלאומיים אחרים שרכשו את יתרת האחזקות בשדה (49.9%). 
 
לגטוויק מודל עסקי חזק,  הכנסות תעופה המגובות בחוזים ארוכים, יעילות תפעולית, פוטנציאל צמיחה ותעריפים אטרקטיביים ביחס לשדות מתחרים. מחזור ההכנסות של גטוויק בשנת הכספים 2018 הסתכם ב- 764 מיליון פאונד ו- EBITDA של 411 מיליון פאונד  עם קצב גידול שנתי ממוצע של 11% ב- 10 השנים האחרונות.
 
גטוויק הינו השדה השני בגודלו בבריטניה, והשמיני באירופה בכמות נוסעים.  הוא ממוקם בדרום לונדון וממנו יוצאות טיסות לכ- 228 יעדים ב- 74 מדינות, והוא משרת כ- 46 מיליון נוסעים בשנה עם נתח שוק של 26% מסך הטיסות ללונדון.
 
לונדון  היא מרכז התעופה הגדול בעולם והעיר המבוקרת באירופה עם כ-171 מיליון נוסעים בשנה בשדות התעופה של העיר. גטוויק הינו היחיד מבין שדות התעופה המשרתים את העיר שיכול להמשיך לגדול ולצמוח באופן משמעותי, בין השאר הודות למשטר רגולטורי מקל החל עליו. מסלול ההמראה והנחיתה של גטוויק הינו היעיל בעולם עם שיא עולמי של 970 המראות ונחיתות ביום בשנת 2017 לצד חדשנות והתייעלות מתמדת בתפעול השדה עצמו והזדמנויות צמיחה בתחום המסחרי.
 
GIP הינה אחת מקרנות התשתית המובילות בעולם וכחלק ממערכת היחסים האסטרטגית בין מגדל לבין GIP, השקיעה מגדל 200 מיליון דולר בקרן התשתיות של GIP, לצד השקעה של כ- 75 מיליון פאונד בעסקת GATWICK. להערכת מגדל ההשקעה ב- GATWICK צפויה להניב תשואה יציבה וארוכת טווח  של כ- 10% לשנה, ממנה כ- 6% תשואת דיבידנד שוטפת.
 
העסקה היא חלק מפעילות מערך ההשקעות האלטרנטיביות של מגדל שהסתכמה מתחילת השנה 
 
בכ- 7 מיליארד ₪ וכולל את תחומי ה- Private Equity, Private Debt וקרנות Infrastructure. 
 
אסף גרמן, מנהל ההשקעות האלטרנטיביות של מגדל: "העסקה משקפת את האסטרטגיה של מגדל בתחום ההשקעות האלטרנטיביות במסגרתה אנו שואפים ליצר שיתופי פעולה משמעותיים עם גופי השקעה ומוסדיים מובילים בעולם לצד השקעה ישירה בנכסי תשתית מרכזיים, חיוניים ומניבים כגון GATWICK. המשאבים המשמעותיים שמגדל משקיעה בתחום מאפשרים לנו להגיע לעסקאות ייחודיות מסוג זה שמשפרות ומייצבות את התשואה בתיקים ומתאימות לתחום החיסכון ארוך הטווח."
 
x