רשות שוק ההון העניקה רישיון מתן אשראי בהתאם לנוהל הרישוי החדש ל"עוגן" – הקרן להלוואות חברתיות, בדרך להפיכתה בעתיד לבנק חברתי ראשון בישראל

שר האוצר, משה כחלון "אנחנו מאותתים את הכיוון אליו הולך שוק הבנקאות-תחרות"

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
26/09/2019

רשות שוק ההון העניקה רישיון מתן אשראי בהתאם לנוהל הרישוי החדש ל"עוגן" – הקרן להלוואות חברתיות, בדרך להפיכתה בעתיד לבנק חברתי ראשון בישראל
 
הממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת, חתם היום על רישיון למתן אשראי, העומד בדרישות המקצועיות של נוהל הרישוי החדש שפורסם במהלך אוגוסט השנה. "עוגן", שקיבלה את הרישיון, מספקת אשראי נגיש ונוח בריבית נמוכה, לאוכלוסיות בישראל שמתקשות להשיג אשראי בתנאים הוגנים או בכלל, בהן יחידים ומשפחות בעלי הכנסה נמוכה, עסקים זעירים וקטנים, רוכשי דירה ראשונה, מוסדות ללא כוונת רווח ועוד. החברה מחזיקה כיום בהיצע אשראי של כ- 300 מיליון ש"ח, והיא נמצאת בדרך להפוך לבנק החברתי הראשון בישראל. 
 
על מנת להגן על הציבור מפני התנהלות לקויה של הגופים, ולצורך יצירת ודאות רגולטורית, כולל  הנוהל החדש הוראות מפורטות בנוגע לדרישות הון, עמידה בכללי ממשל תאגידי, כללי דיווח ברורים ועוד. הנוהל החדש מהווה חלק מסדרת צעדים, בהם נקט הממונה לאחרונה, על מנת לשפר את הטיפול בבקשות הרישיון ולהאיץ את קצב מתן או דחיית הרישיונות.
 
הסדרת ענף האשראי החוץ בנקאי, שתחילתה בהענקת רישיון והמשכה בפיקוח רציף מצד הרשות, מהווה מחולל תחרות במשק הישראלי, זאת על ידי יצירת אלטרנטיבה למערכת הפיננסית המסורתית, תוך הגדלת היצע האשראי במשק. 
 
שר האוצר, משה כחלון: "מתן הרישיון עונה על שתי מטרות: פתיחת התחרות בבנקאות ויישום מדיניות כלכלית-חברתית עם חמלה. יחד עם מתן הרשיון לבנק דיגיטלי על ידי בנק ישראל השבוע, אנחנו מאותתים את הכיוון אליו הולך שוק הבנקאות  – תחרות. רשות שוק ההון עושה היום מהלך חשוב ואני מצפה שימשיכו בכך כדי שגופים נוספים יקבלו את הרישיון במהרה״.
 
הממונה על שוק ההון, ד"ר משה ברקת: "הרישיון אותו הענקתי היום לעוגן, מהווה הוכחה כי כאשר מדובר בגוף מסודר ורציני, אין כל בעיה לעמוד בדרישות הנוהל החדש שפורסם. בחודשים האחרונים אנו מקדמים באופן אינטנסיבי את  נושא השירותים הפיננסיים המוסדרים, ועלינו מדרגה בטיפול בנושא בצורה יעילה המקדמת בסדרי העדיפות מחוללי תחרות במערכת הפיננסית לרבות גופי פינטק. בימים הקרובים אנו צפויים להפיץ נוסח מוצע של טיוטת מתווה פיקוח על נותני שירותי תשלום, זאת לאחר התייעצות עם בנק ישראל וגורמים נוספים. ניתן לומר כי הפיקוח על שירותים אלו עלה מדרגה בחצי השנה האחרונה על אף מחסור חמור במשאבים".
 
 
 
 
 
 
 
 
x