דירוג הנפקה - דיסקונט מנפיקים בעמ

מה היה הדירוג של חברות הדירוג להנפקת הבנק?

 

 
 

אדם כהן
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
03/10/2019

S&P מעלות מודיעה בזאת על מתן דירוג '-ilAA 'לכתבי התחייבות עם מנגנון ספיגת הפסדים בהיקף של עד 300 מיליון ₪ ע.נ. שיונפקו באמצעות הנפקת סדרה חדשה, סדרה ו', על ידי בנק דיסקונט לישראל בע"מ באמצעות דיסקונט מנפיקים בע"מ. 
בקביעת דירוג כתבי התחייבות סדרה ו' אנו מיישמים בין השאר את המתודולוגיה לדירוג מכשירים מורכבים של בנקים ואת המתודולוגיה לקביעת דירוגים בסולם המקומי. נקודת המוצא לדירוג היא הערכת פרופיל האשראי העצמאי של הבנק ולא דירוג המנפיק של הבנק שכולל את תמיכת המדינה, כיוון שאיננו צופים שמכשירים אלו יושפעו מתמיכת המדינה. אנחנו מפחיתים שתי רמות דירוג כדלקמן:
 
  • רמת דירוג אחת כדי לשקף את המנגנון לספיגת הפסדים המובנה במכשיר בצורת מחיקת קרן המכשיר בהינתן קרות אחד מאירועי הטריגר שהוגדרו בתנאיו, קרי "אירוע מכונן לספיגת הפסדי קרן" כאשר יחס ההון העצמי רובד 1 של הבנק יורד מ-5%, או "אירוע מכונן לאי-קיימות" אשר מוגדר כמוקדם בין הודעת המפקח על הבנקים לבנק בכתב שמחיקת כתבי ההתחייבות הינה הכרחית, מכיוון שבלעדיה, לדעת הפיקוח על הבנקים, יגיע הבנק לנקודת האי- קיימות; או הודעת המפקח על הבנקים לבנק בכתב על החלטה לבצע הזרמת הון מהמגזר הציבורי, או תמיכה שוות- ערך, שבלעדיה יגיע הבנק לנקודת האי-קיימות, כפי שיקבע הפיקוח על הבנקים.
  • רמת דירוג אחת כדי לשקף את נדחותו החוזית של המכשיר לעומת התחייבויות בכירות יותר של הבנק. הפחתת רמת דירוג נעשית מדירוג המנפיק של הבנק בסולם הגלובלי ומשקפת את סיכון חדלות הפירעון התואם את הדירוג הגלובלי של הבנק, בהתאם למתודולוגיה שלנו לדירוג מכשירים מורכבים של בנקים. לאחר מכן אנו מבצעים המרה לדירוג המקומי, תוך שימוש בטבלאות ההמרה. אחרי ההמרה לסולם הדירוג המקומי אנו מפחיתים רמת דירוג נוספת על מנת לשקף את הנדחות החוזית של המכשיר ומגיעים לדירוג המכשיר בסולם המקומי.
כאשר בוחנים את המכשיר לאור המתודולוגיה שלנו לגבי מכשירים מורכבים, אין להערכתנו סיכונים נוספים לאי פירעון המצדיקים הורדות רמות דירוג נוספות מעבר לאלו שציינו לעיל. במיוחד נציין כי איכות האשראי הנוכחית של הבנק לא מובילה אותנו לחשוב שהסבירות להתערבות רגולטורית בנוגע לכתבי התחייבות סדרה ו', כפי שתואר לעיל, מחייבת הפחתה נוספת של רמות דירוג.
 
 
הדירוג של מדרוג
 

בנק דיסקונט לישראל בע"מ

הערכת איתנות פיננסית של הבנק (BCA)

aa2.il

 

כתבי התחייבות נדחים עם מנגנון חוזי לספיגת הפסדים (COCO)

Aa3.il(hyb)

אופק: יציב

 

 

מידרוג קובעת דירוג Aa3.il(hyb) באופק יציב למסגרת גיוס כתבי התחייבות נדחים עם מנגנון חוזי לספיגת הפסדים (“CoCo”) (סדרה ו') בסך של עד 300 מיליון ₪ ע.נ. שיונפקו על-ידי דיסקונט מנפיקים בע"מ, חברה בת בבעלות מלאה של הבנק.


התנאים העיקריים של כתבי ההתחייבות הנדחים (סדרה ו') המדורגים: 1. עומדים לפירעון בתשלום יחיד לאחר כ- 11 שנים ועם אופציה של הבנק לפירעון מוקדם לאחר כ- 6 שנים; 2. מהווים מכשיר מוכר על-ידי הפיקוח על הבנקים כהון רובד 2 לצורך הכללתם בהון הפיקוחי של הבנק; 3. נחותים לכל יתר ההתחייבויות שאינן מסוגן למעט הון משני עליון, מכשירים ברובד 1 וההון העצמי ; 4. עומדים למחיקה מלאה או חלקית במקרה של ירידת יחס ההון העצמי רובד 1 מתחת ל- 5%, ולמחיקה מלאה במקרה שיחליט המפקח על הבנקים על התקיימותו של אירוע מכונן לאי קיימות[1]. במקרה של מחיקת קרן, קיימת אפשרות של ביטול מחיקת הקרן באופן חלקי או מלא, בהתאם לשיקול דעת הבנק, עד לתקופה של 7 שנים ממועד המחיקה, בין אם חלף מועד הפירעון הסופי של כתב ההתחייבות הנדחה ובין אם לאו.

 

x