ועדת האכיפה המנהלית אישרה את הסדרי אכיפה המנהליים עם סמנכ"ל הכספים לשעבר בטלדור

עיצומים כספיים בסך כולל של 300 אלף ₪ הוטלו עליו ועל רואה החשבון

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
15/10/2019

 
ועדת האכיפה המנהלית ברשות ניירות ערך אישרה את הסדרי אכיפה המנהליים עם סמנכ"ל הכספים לשעבר בחברת טלדור ועם רואה החשבון המבקר בגין הפרות דיווח. הוועדה פרסמה ביום שני (7.10.2019)
 
את החלטותיה לאשר הסדרי אכיפה בין רשות ניירות ערך לבין אייל טוכמן ורו"ח עופר ארז. הוועדה בראשות השופטת בדימוס הגב' ברכה אופיר-תום, ובה חברות הרכב הוועדה עו"ד רוני טלמור, ועו"ד שלי אודוין.
 
החקירה בוצעה על ידי מחלקת חקירות, מודיעין ובקרת מסחר של רשות ניירות ערך. עו"ד טל אמיר ממחלקת אכיפה מנהלית ברשות ניירות ערך ייצגה את הרשות במשא ומתן להסדר.
 
טוכמן כיהן בתקופה הרלוונטית להסדר כסמנכ"ל הכספים בחברת טלדור מערכות מחשבים (1986) בע"מ. רו"ח ארז היה השותף האמון על הביקורת לדוחותיה הכספיים של טלדור מטעם משרד רואה החשבון המבקר. ועדת האכיפה המנהלית אישרה את ההסדרים, בהם יוחסו לטוכמן ורו"ח ארז הפרות ברשלנות של הכללת פרטים מטעים בדוחות כספיים שהגישה טלדור החל בדוח השנתי לשנת 2010 ועד הדוח לרבעון השלישי לשנת 2013. בעקבות כך, הטילה הוועדה על טוכמן עיצום כספי בסך 150,000 ₪ לתשלום בפועל וכן מניעת כהונה כנושא משרה בכירה בגוף מפוקח על תנאי למשך 12 חודשים ועל רו"ח ארז הוטל עיצום כספי
 
בסך 150,000 ש"ח לתשלום בפועל ועיצום כספי על תנאי באותו סכום. טוכמן ורו"ח ארז הודו במרבית העובדות המנויות בהסדר האכיפה והסכימו ליטול על עצמם סנקציות, אך לא הודו בכך שעובדות אלה יוצרות הפרות.
x