פרשנות >> האם הבריטים הולכים לבחירות?

בעקבות העסקה עליה הודיע בוריס ג'ונסון, נדרשים עדין אישורים שאם לא יגיעו ייתכן ובריטניה תמצא עצמה במערכת בחירות נוספות | קית׳ וייד, הכלכלן והאסטרטג הראשי של שרודרס, ענקית ההשקעות הבריטית

 

 
 

עידו אסייג
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
17/10/2019

״במידה והעסקה לא תעבור בפרלמנט ביום שבת הקרוב, נחזור לנקודת המוצא. בכל מקרה, אנו מאמינים כי ראש הממשלה, ג'ונסון, יכריז על בחירות כלליות״ – כך מעריך קית׳ וייד, הכלכלן והאסטרטג הראשי של שרודרס, ענקית ההשקעות הבריטית.

אין לנו את הפרטים המלאים נכון לעכשיו, אך אם ביום שבת הקרוב העסקה לקיום ה-brexit תעבור בפרלנמט, אנו צופים כי ככל שענן האי-וודאות יתפוגג, כך נראה צמיחה חזקה יותר בכלכלה הבריטית. חשוב לציין כי מדובר בצעד חשוב לקראת הימנעות מיציאה ללא עסקה מהאיחוד האירופי, דבר אשר היה מביא את הכלכלה הבריטית ככל הנראה להיכנס למיתון קשה.

יש לציין כי על מנת להביא לכך שהעסקה תגיע לפרלמנט, יהיה על ראש הממשלה להשיג תמיכה מצד  21 חברי המפלגה השמרנית שסולקו ממנה וכ-17 חברי מפלגת הלייבור, אשר הצביעו נגד האפשרות להתנתקות ללא עסקה מול האיחוד. עם זאת, בהנחה כי ההצבעה תעבור, בריטניה תיכנס לתקופת מעבר לפחות עד תום 2020, במהלכה יצטרכו בריטניה והאיחוד האירופי להגיע להסכמות בנושאי הסחר.

עדיין תהייה חוסר וודאות מסויימת לגבי יחסיה של בריטניה עם האיחוד, אך נכון לעכשיו נראה כי האיום של התנתקות ללא עסקה, הוסר. ככל שהסיכון ילך וירחק, כך אנו מצפים לראות התחזקות של המטבע הבריטי, ועלייה של התשואות על אגרות החוב הממשלתיות (gilt), זאת לאור העובדה, כי המשקיעים יצפו כעת לכלכלה טובה יותר ולמדיניות מוניטרית יציבה. במידה והעסקה לא תעבור בפרלמנט ביום שבת הקרוב, נחזור לנקודת המוצא. בכל מקרה, אנו מאמינים כי ראש הממשלה, ג'ונסון, יכריז על בחירות כלליות. 

x