ועידת SOHN >> בכירי המשקיעים בעולם הגיעו לישראל וחשפו היכן הם מתכוונים להשקיע בשנה הבאה

 

 
 

עומר רגב
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
24/10/2019

מאות מבכירי שוק ההון בישראל הגיעו ביום רביעי למרכז הכנסים של הבורסה לני"ע בתל אביב, כדי לשמוע היכן מתכוונים טובי המשקיעים בעולם לשים את כספם בשנה הקרובה. את הטיפים להשקעה חשפו הבכירים במסגרת ועידת SOHN היוקרתית, המתקיימת בישראל זו הפעם החמישית. מארגני הועידה, המושכת אליה מדי שנה את בכירי שוק ההון העולמי, הצליחו השנה להביא לישראל, זו הפעם החמישית, משקיעים ומנהלי קרנות גידור מהטובים בעולם, המנהלים נכסים בהיקף כולל של עשרות מיליארדים.
 
הועידה, שנוסדה בשנת 1995 ע"י קרן SOHN נערכת מדי שנה בניו יורק, וביססה את עצמה כבעלת שם עולמי בפורום ההשקעות המובילות. היא מתקיימת מזה 20 שנה בערים מרכזיות בעולם בהן: ניו יורק, סן פרנסיסקו, לונדון, הונג-קונג ועוד.  בישראל נערכת הוועידה זאת הפעם החמישית ברציפות.  כל ההכנסות ממכירת הכרטיסים לוועידה נתרמות לעמותה לתסמונת רט (ע"ר) - "מלאכיות הדממה", שמטרתה מימון וקידום מחקרים למציאת תרופה לתסמונת רט. את העמותה ייסד שחקן מכבי תל-אביב ונבחרת ישראל בכדורסל בעבר, עו"ד שמוליק זיסמן.
 
בוועידה השתתפו השנה כמה מהשמות הבולטים בעולם בתחום קרנות הגידור, ובהם : סת' פישר, המייסד ומנהל ההשקעות הראשי של Oasis Management Company Ltd, שהמליץ על השקעה ב China Yangtze Power; אנדרו הרנשטיין, מייסד, מנהל שותף, ומנהל קרן משותף של Monarch Alternative Capital LP, שהמליץ על השקעה בחברת הכימיקלים  Hexion ; אהרון שטרן, מנכ"ל ושותף בחברת Fir Tree Partners, אשר המליץ על השקעה ב Alpha Bank היווני, הנחשב למוערך מאד ומנוצל היטב; שון דארבי, מנכ"ל ומנהל גלובלי של אסטרטגיית הון של Jefferies בהונג קונג; ג'ונתן פיימן, שותף CIO ומייסד משותף של Glen Point Capital, שווקים מתעוררים בלונדון; מארק האוטין, מנהל השקעות ב GAM דיבר על הזדמנויות ההשקעה בתחום Disruptive Technology ונתן לקהל שני רעיונות להשקעה: Seagate כהזדמנות לטווח ארוך וההזדמנות לתשואה חסרה בחברה הבריטית WANDisco  ועוד...
 
בוועידה השתתף גם איתי טוכמן, מנהל גלובלי של מחלקת מט״ח בסיטי העולמית, אשר אמר כי "ככל שגדל מספר המשקיעים המתחרים על תשואה וככל שמלחמת המסחר העולמי נמשכת, מדינות כמו רוסיה וברזיל המספקות תשואה יהוו מקור להחזר השקעה בשנים הבאות".
 
דני גילרמן, יו"ר ועידת SOHN , לשעבר שגריר ישראל באו"ם, אמר כי: "ועידת סוהן היא שילוב נדיר של הזדמנות לשמוע את מיטב המוחות בעולם בתחום ההשקעות ממליצים על הרעיון הטוב ביותר שלהם, ובו בזמן לתרום למטרה נעלה של מחקר לרפואת תסמונת רט, בתקווה שיביא גאולה למלאכיות הדממה שלקו במחלה הקשה הזו. השילוב הזה של עסקים וידע מקצועי יחד עם תרומה לקהילה, הוא שילוב מיוחד מאד, ואני בטוח שמי שלוקח חלק מקבל גם תמורה עסקית וגם שותפות לעשייה ערכית ותרומה לקהילה".
 
ליאור נבון, מנהל המכירות ופיתוח שווקים בבורסה: "אנחנו שמחים לארח את כנס SOHN להשקעות המתקיים זו השנה החמישית בבורסה בתל אביב. הקרן מהווה מודל לתרומתו של שוק ההון לחברה בריאה יותר ואנו גאים לקחת חלק בתהליך זה. הבורסה בתל אביב משמשת בית לחברות הישראליות בגיוס הון ומימון השקעותיהן ובה בעת, היא מהווה מקום מפגש מרכזי המאפשר לקהילה הפיננסית לחשוב על דרכים לשיפור החיים ולכן שיתוף הפעולה עם ועידת  SOHN מהווה מודל לתרומתו של שוק ההון לחברה ולקהילה".
x