הראל ממשיכה ביישום התוכנית האסטרטגית שהושקה לפני כשלוש שנים, ואשר גובשה בסיוע יועצי קבוצת "דלויט" הבינלאומית: במסגרת זו הראל צועדת צעד נוסף בגישת ההתמקדות בלקוח והצבתו במרכז, כאשר פיתוח יכולות ניתוח נתונים ושימוש בתהליכים דיגיטליים, מאפשרים לחברה, בשיתוף פעולה הדוק ומלא עם הסוכנים, להציע פתרונות מותאמים אישית ללקוח, החל משלב המכירה, דרך הקשר עם הלקוח והשירות ללקוח, הטיפול בתביעות וחידוש חוזי הביטוח.
מישל סיבוני, מנכ"ל קבוצת הראל ביטוח ופיננסים מסר: "השימוש בטכנולוגיות מתקדמות שמפותחות בהראל בשילוב ההון האנושי של הראל, עובדים וסוכנים כאחד, מצעידים את החברה קדימה ומאפשרים לה להתמודד עם האתגרים של הסביבה הדיגיטלית המתפתחת בארץ ובעולם, ועם השינויים בהרגלי הצריכה של הציבור".
סיבוני הוסיף כי "עם תחילת יישום האסטרטגיה העסקית החדשה, לפני כשלוש שנים, במסגרתה הושם דגש על הטמעת כלים טכנולוגיים - הצלחנו להציג שיפור משמעותי בחוויית הלקוח, תמחור מדויק יותר בהתאם למאפייני הלקוח ושיפור הממשקים מול הלקוחות, המעסיקים והסוכנים. הטמעת הכלים הדיגיטליים בחברה נעשתה באופן שעלה על המצופה. כעת, אנו בשלים לביצוע קפיצת המדרגה הבאה, שנדרשת לאור שינוי במאפייני הצריכה של הלקוחות, הפעילות ברשתות החברתיות והאופן שבו הלקוחות מתקשרים וצורכים מידע. אנו מתחילים ביישום שלב נוסף באסטרטגיה העסקית, במסגרתו נתמקד בפיתוח מוצרים מותאמים לצרכים הספציפיים של הלקוח, הטמעת ראיית לקוח חזקה, כפי שעושות החברות המתקדמות בעולם, חיזוק הקשר של הלקוח עם החברה ועם סוכני הביטוח, ומתן שירות מותאם למאפייניו של הלקוח. זאת כאמור, בהתאמה לשינויים החלים בענף הביטוח ובענפים משיקים, בהרגלי הצריכה של הלקוחות, ובדגש על תהליכים טכנולוגיים מתקדמים. לצורך ביצוע האסטרטגיה המתקדמת שאימצנו, בחרנו לצרף להראל את אדם פולצ'ק, שכיהן בשנים האחרונות כמנכ"ל משרד הפרסום ליאו ברנט, מקבוצת פובליסיס, אשר זכה תחת הובלתו של פולצ'ק בפרסים יוקרתיים רבים. צירופו של אדם פולצ'ק להנהלה הבכירה של הראל, יאפשר להראל ליישם את היכולות הדיגיטליות הגבוהות שפותחו בה, והתאמתן לעידן השיווק הדיגיטלי, בהתאמה לצרכי הלקוחות ולהעדפותיהם, תוך שימוש בכלים החדשניים ביותר"
בהתאם לכך ועל מנת להבטיח את הטמעת מיקוד האסטרטגיה ובהוצאתה לפועל, יבוצע שינוי מבני בהראל ביטוח, שעיקריו כדלקמן:
-
הקמת חטיבה חדשה - חטיבת הדיגיטל, בראשותו של אדם פולצ'ק. אדם פולצ'ק, המכהן כיום כמנכ"ל משרד הפרסום ליאו ברנט מקבוצת פובליסיס ישראל, יצטרף להראל לקראת סוף השנה ויכהן כמנהל חטיבת הדיגיטל וכמשנה למנכ"ל הראל ביטוח. חטיבת הדיגיטל תנהל את אגף הדאטה של החברה, ותעניק הכוונה מקצועית לחטיבות העסקיות בפיתוח מוצרים מותאמים ובהצעות מותאמות ללקוחות. כמו כן, חטיבת הדיגיטל תנהל את כל פעילות הפרסום והשיווק של החברה וקשרי החוץ של החברה.
-
ניר כהן, המכהן כיום כמנהל חטיבת המטה וכן כמשנה למנכ"ל הראל ביטוח, ימשיך לנהל את עבודת המטה, ובנוסף ירכז תחתיו את המכירות בכל ערוצי ההפצה השונים, לרבות פעילות החברה באמצעות סוכניה, מערך המשווקים וסוכנויות ביטוח שבבעלותה המלאה.
-
אלון אלירז, המכהן כמנהל חטיבת הבריאות ומשנה למנכ"ל הראל ביטוח, ירכז, בנוסף לתפקידו הנוכחי, את הטיפול בתהליכים תפעוליים מרכזיים בפעילותה של הראל ביטוח, התאמתם לעידן הדיגיטלי ומדידתם.
-
דורון גינת, המכהן כמנהל חטיבת חסכון ארוך הטווח וכמשנה למנכ"ל הראל ביטוח, ירכז, בנוסף לתפקידו הנוכחי, גם את פיתוח והרחבת קשרי החברה מול עסקים גדולים בכל תחומי הפעילות של החברה.
-
נטלי משען-זכאי, המכהנת כיועצת המשפטית של הקבוצה ומנהלת החטיבה המשפטית וכמשנה למנכ"ל הראל ביטוח, תנהל, בנוסף לתפקידה הנוכחי, את חטיבת השירות החדשה שתוקם בחברה. חטיבת השירות תאמץ אסטרטגית שירות מתקדמת, תוך קביעת סטנדרט שירות גבוה ומותאם לצרכי הלקוחות, תרכז את פעילות מוקדי השירות של החברה, תהליכי השירות, אתר האינטרנט של החברה ואמצעים דיגיטליים נוספים בהם תציע החברה שירות ללקוחותיה, והכל באופן המחזק את הקשר עם הלקוחות, המותאם למאפייני הלקוחות, צרכיהם והרגלי הצריכה המשתנים והמשתמש בכלים הדיגיטליים החדשניים ביותר.
הדירקטוריון והנהלת החברה סבורים, כי השינוי המבני יסייע לחברה בהטמעת האסטרטגיה כאמור ובהוצאתה לפועל, וזאת בזכות ההון האנושי המיוחד של הראל והובלת בעלי התפקידים השונים.