נשיא לשכת סוכני הביטוח >> פניתי ליו"ר ועדת הכספים של הכנסת בבקשה לקיים דיון מהיר בהשתתפות חברות הביטוח, רשות שוק ההון והלשכה

אינני מקבל את הדעה כי מדובר במצב בלתי הפיך בתחום הביטוח הסיעודי. הנהגת הלשכה פועלת בכל ערוץ אפשרי כדי לשנות את רוע הגזרה

 

 
 

ליאור רוזנפלד
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
03/11/2019

סוכנות וסוכנים נכבדים,
משבר פוליסות הסיעוד מתפתח ומתגלגל ככדור שלג, והנה לנגד עיננו נרשמת נסיגה מהירה בקרב חברות הביטוח מכל הכיסויים הביטוחיים בתחום הסיעוד מדובר בהתפתחות הרת גורל ובעלת השלכות מסוכנות על הציבור הרחב בכלל ואף על מדינת ישראל בפרט.
גם  ארגז הכלים שלנו הסוכנות והסוכנים, שליחי המצווה, שפועלים למען ציבור המבוטחים בישראל  הולך ומתרוקן. אינני מקבל את הדעה כי מדובר במצב בלתי הפיך, ההיפך הוא הנכון, ולכן בשבועיים האחרונים פועלת הנהגת הלשכה בכל ערוץ אפשרי כדי לשנות את רוע הגזרה ביחס לציבור, ולא מטעמים צרים ואישיים  אלא מהסיבה שאנחנו חייבים זאת לציבור מבוטחינו. שוב אנו מוכיחים כי לשכת סוכני הביטוח הינה עמוד האש לפני המחנה אשר מונעת מדאגה אמיתית,  לאזרחים ולציבור המבוטחים במדינת ישראל ופועלת ברגישות ובממלכתיות.
הלשכה בהובלתי וההנהגה שלצידי פועלת בכל הכלים העומדים לרשותה. ראשית, דאגנו להציף את המשבר בכל כלי התקשורת כדי שלא יהיה בשולי סדר היום.
במקביל דאגנו ליידע מספר רב של מובילי דעה וחברי כנסת, שהרי אין בנמצא כידוע פתרון ממלכתי וציבורי בישראל לנושא הסיעוד ובהעדר כזה התשובה נמצאת לפתחן של חברות הביטוח.
בשבועיים האחרונים אני נמצא באינטראקציה על בסיס יומי עם ראש רשות שוק ההון, ואף דאגתי שתקבע לנו  פגישה לימים הקרובים, במקביל  פניתי ליו"ר ועדת הכספים של הכנסת ח"כ משה גפני בבקשה לקיים דיון מהיר בוועדה בהשתתפות חברות הביטוח, רשות שוק ההון והלשכה ואנו לא נעצור כאן ותחת ידינו אפשרויות פעולה נוספות שלא נהסס להשתמש בהן.
צר לי כי חברות הביטוח שהאיתנות הפיננסית שלהם חשובה לנו מאד ,לא טרחו לעדכן על כוונתם ואולי אף לקיים סיעור מוחות מקדים מול רשות שוק ההון (ככל הידוע לנו) על כוונה זו בטרם יצאו בזו אחר זו בהודעה  על הפסקת מתן הכיסוי הביטוחי, שותפות מסחרית נמדדת גם ברגעים קשים.
אין לטעות, מדובר במשבר עולמי, עליית תוחלת החיים במדינות המערב, לצד הגברת הדרישות הרגולטוריות (סולבנסי 2)  וסיבות נוספות אחרות הכניסו את חברות הביטוח בתוך סד לחצים פיננסי ואקטוארי שמוביל אותן לוותר על אפיקי הביטוח הסיעודי לצד בריחת רבים ממבטחי המשנה ממתן כיסויים וכולנו רוצים ליראות בישראל שוק ביטוח ריווחי.
אוזלת ידה של המערכת הציבורית, הממשלה המתקשה לתפקד לנוכח המבוי הסתום במערכת הפוליטית השנה, הובילו לכך שהדלקת נורות האזהרה לנוכח עזיבת מבטחות המשנה את הארץ – בהקשר של פוליסות הסיעוד, לפני מספר שבועות, לא יצרה את האפקט המדאיג, שמתבטא כעת בקריסה של ממש של התחום המדובר.
ועדיין, למרות המצב המדאיג ביותר, איננו נחלשים ואיננו נרתעים. אני יותר מבטוח שיכול להימצא פתרון בדמות חזרת הביטוחים הסיעודיים במתכונת כזאת או אחרת ובתנאי שיינתן לציבור הכיסוי הנכון ביותר וללא פגיעה בערוץ ההפצה המרכזי של הענף והוא סוכני הביטוח המקצועיים והמסורים הניצבים כל העת לצד המבוטחים.
בכוונתנו להפעיל את כל כובד משקלנו ,להפוך כל אבן בכדי לייצר את הפתרון הזה ולכל הפחות לדעת שעשינו את הכול בכלים 
ובכוחות העומדים לרשותנו כדי להגיע לשם.
במקביל פועלת ותפעל הלשכה כל העת לייצר עבור הסוכנים כלים, ערוצי פרנסה נוספים ושיטות מכירה והתנהלות חדשים לאור המציאות המשתנה לנגד עינינו.
 
 
 
 
x