פרייבט אקוויטי >> קרנות סנטרברידג` וגלאטין פוינט מודיעות על השלמת רכישת השליטה בחברת הפניקס

לקרנות המשקיעות בהפניקס לחץ כאן 

 

 
 

קרן מרדכי
LinkedinFacebookTwitter Whatsapp
05/11/2019

קרנות ההשקעה סנטרברידג' וגלאטין פוינט השלימו את רכישת 32.5% ממניות חברת הפניקס אחזקות בע"מ (הפניקס או "החברה") מקבוצת דלק, בתמורה ל-1.57 מיליארד שקל.
 
הפניקס היא אחת מחברות הביטוח והפיננסים המובילות בישראל, ובבעלותה נמצאים בין היתר הפניקס חברה לביטוח, בית ההשקעות אקסלנס, חברת סליקת האשראי גמא, רשת בתי הדיור המוגן עד 120 וכן סוכנויות ביטוח.
 
במאי האחרון חתמו הקרנות על הסכם מחייב עם חברת דלק. היום הושלמה העסקה לאחר שהתקבלו כל האישורים הרגולטוריים, ובהם אישור רשות שוק ההון והפיקוח על הביטוח במשרד האוצר.
 
לשתי הקרנות ניסיון רב בשוק השירותים הפיננסיים, והן השקיעו בין היתר בחברות הביטוח קנופיוס ו-AM TRUST, שנחשבות חברות מובילות בתאגיד הביטוח הלונדוני  לוידס, ומתמחות  בביטוח וביטוח משנה בעסקי הביטוח הכללי. 
 
שתי הקרנות הודיעו היום כי רכישת הפניקס מהווה הזדמנות עסקית ייחודית עבורן, בזכות מעמדה הייחודי של החברה בתחום הביטוח והשירותים הפיננסיים בישראל, ונוכח פוטנציאל הצמיחה של החברה ויכולתן של הקרנות לתרום לחברה מניסיונן ומהידע הבינלאומי אשר צברו.
 
הקרנות גם הודיעו, כי רו"ח בני גבאי ימונה ליו"ר חברת הביטוח. בנוסף לזה, הקרנות יביאו באופן מיידי להחלטת הדירקטוריון את מינויו של אייל בן סימון למנכ"ל  הפניקס אחזקות והפניקס ביטוח. בן סימון שימש כממלא מקום מנכ"ל בחודשים האחרונים, ותחת הובלתו המשיכו הפניקס ומנהליה לרשום תוצאות מרשימות, לטובת לקוחותיה ומשקיעיה.
 
העסקה הוצגה לקרנות ולוותה על ידי היועצים המיוחדים אלי יונס (לשעבר מנכ"ל בנק מזרחי טפחות, בנק הפועלים והחשב הכללי באוצר) ודני גוטמן. יונס מייעץ לקרנות משנת 2016, בכל הקשור לאפשרויות השקעה בתחומי הפיננסים, בישראל ובעולם.
 
משרדי עורכי הדין פישר בכר חן וול אוריון, white & case ובנק ההשקעות גורן קפיטל גרופ ייצגו את הקרנות בעסקה. העסקה תמומן מהון המניות של הקרנות ובתמיכה של בנקים ומממנים מקומיים.
 
בן לנגוורת'י, מנכ"ל משותף, סנטרברידג': "הפניקס היא הקבוצה המובילה בישראל בתחום הביטוח והפיננסים. אנו בטוחים שהיא תמשיך במסלול הצמיחה והרווחיות שלה לטובת הלקוחות שלה והמשקיעים בה. בכוונתנו למנף את הניסיון הבינלאומי שלנו על-מנת לעבוד עם הנהלת החברה, ולתמוך בפתרונות ושירותים חדשים, אשר יועילו ללקוחותינו וימצבו את הפניקס כחברה המובילה והחדשנית ביותר בתחום שירותי הביטוח והפיננסים".
 
לי סאקס, מייסד שותף בקרן גלאטין: "צוות הניהול יוצא הדופן של הפניקס ועובדיה בנו את אחד המוסדות הפיננסיים החזקים והחדשניים ביותר בישראל, וזאת על ידי התמקדות מתמדת בלקוחותיהם. אנו שותפים למחויבות הזאת ומצפים לעבוד איתם ולתמוך בהם כשהם ממשיכים לצמוח ולספק פתרונות ביטוח, חיסכון ופרישה חדשניים יותר ויותר לשוק הביטוח הישראלי הדינמי".
 
בני גבאי, יו"ר הפניקס ביטוח: "אני נרגש להתחיל את תפקידי כיו"ר חברת הביטוח המובילה בישראל. הרוכשים הם בעלי ניסיון רב בפיננסים ובהשקעות, והעסקה משקפת את האמון והביטחון שלהם בקבוצת הפניקס ובכלכלה הישראלית. עובדי ומנהלי הפניקס הם אנשי המקצוע המובילים בענף. אני משוכנע שהחברה תישאר מובילת שוק הביטוח בישראל ותוסיף לרשום שיעורי צמיחה גבוהים, כשלצידה יעמדו גם הניסיון והיכולות של הרוכשים החדשים".
 
אלי יונס, יוזם העסקה והיועץ לקרנות: "ההשקעה של סנטרברידג' וגלאטין בפניקס היא עדות לחוסנה של החברה, והיא הצהרת כוונות ותעודת כבוד לכלכלה הישראלית ולפוטנציאל הצמיחה שלה".
 

בתמונה מימין לשמאל: בן לנגוורת'י - מנכ"ל משותף אירופה, סנטרברידג', יצחק תשובה, לי סאקס - שותף מייסד ומנכ"ל, גלאטין ומת'יו בוטין - שותף מייסד ומנכ"ל, גלאטין

 
x